|
|
امروز: چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۹۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
مدیرکل حفاطت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: با افزایش دامنه نفوذ ریزگردها که ازکشورهای عراق و عربستان وارد مناطق جنوب و غرب کشور شده است،روز پنجشنبه میزان ذرات معلق در هوای این استان به مرز هشدار رسید.
 مدیرکل حفاطت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: با افزایش دامنه نفوذ ریزگردها که ازکشورهای عراق و عربستان وارد مناطق جنوب و غرب کشور شده است،روز پنجشنبه میزان ذرات معلق در هوای این استان به مرز هشدار رسید.

شهرام احمدي افزود:ميزان ذرات معلق 10 ميكرون استان به 195ميكروگرم در مترمكعب و ذرات معلق 2.5 ميكرون نيز در هواي استان به 150 ميكروگرم در متر مكعب رسيده است.

وي اظهار كرد: به دليل ارتفاع بالا از سطح دريا و وجود رودخانه ها و جنگلهاي بلوط ، ورود ريزگردها به اين استان شايع نيست، اما بدليل خشكسالي هاي اخير، ريزگردها چند سالي است كه مهمان چهارمحال وبختياري شده است.

احمدي افزود: بروز پديده گرد و غبار ،دلايل مختلفي از جمله وزش باد و خشكسالي بستگي دارد و ريزگردهاي موجود در استان منشا خارجي دارد.

احمدي ،با اعلام هشدار به خانواده ها گفت: در اين شرايط افراد مسن و دانش آموزان، بيماران قلبي، عروقي و ريوي به جزء موارد ضروري از منزل خارج نشوند و همچنين حركات ورزشي وپياده روي در استان انجام ندهند.

مديركل هواشناسي چهارمحال وبختياري نيزبا اشاره به ورود ريزگردها به استان گفت:ديد افقي در استان به كمتر از پنج كيلومتر رسيده است.

مهرداد قطره ساماني افزود: ازابتداي امسال تاكنون دراستان هفت روز به مرز هشدار رسيده است.

وي گفت: بررسي نقشه هاي هواشناسي بيانگر ادامه فعاليت سامانه بارشي در سطح استان مي باشد كه به تناوب تا روز جمعه ابرناكي و در بعضي ساعات رگبار ورعد وبرق ، وزش باد هاي شديد و در برخي مناطق احتمال تگرگ پيش بيني مي شود.

وي اظهارداشت:بارش ها از بعد ازظهر روز پنجشنبه تا بعد از ظهر جمعه و براي شهرستانهاي كوهرنگ، لردگان ، اردل و فارسان از شدت بيشتري برخوردار مي باشد.

قطره ساماني افزود: در اين مدت در برخي مناطق پديده مه و كاهش ديد رخ خواهد داد.

گفتنی است ،  پيش از اين به دليل ارتفاع زياد استان چهارمحال و بختياري و وجود جنگلهاي زاگرس مياني و رودخانه هاي متعدد ريزگردها كمتر به بام ايران مي رسيد، اما خشكسالي هاي هشت ساله اخير ميزان روزهاي آلوده به ذرات معلق و ريزگرد را افزايش داده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین