|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۰
کد خبر: ۹۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
وی گفت: برخلاف احمدی نژاد، جلیلی پایگاه اجتماعی ندارد. درست است که او در انتخابات سال 92، 4 میلیون رای آورد اما این رای به جلیلی نبود بلکه رای طرفداران احمدی نژاد و مصباح یزدی بود.
عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در مورد نظر اصلاح طلبان درباره لاریجانی گفت: قطعا او یک اصول‌گراست اما لاریجانی را دیگر اصول‌گرای دوران ریاست صداوسیما نمی‌دانیم. او امروز یک اصول‌گرای معتدل است که قابل تعامل و گفت‌وگوست.

عضو بنیاد باران در گفت‌وگو با عصر ایران افزود: در آخرین جلسه مجمع مشورتی اصلاحات، در مورد انتخابات به این نتیجه رسیدیم که تا پایان انتخابات مرحله دوم که سرنوشت ساز است به هیچ موضوعی از جمله انتخاب رئیس مجلس فکر نکنیم.

مدیرعامل سابق خبرگزاری ایرنا در زمان اصلاحات ادامه داد: جریان‌های نزدیک به اصلاحات و دولت نباید وارد بازی رقیب در مورد رئیس مجلس آینده شوند.

ناصری افزود: عارف نامزد جریان اصلاحات است اما واقعیت این است مرحله دوم انتخابات رئیس آینده را مشخص خواهد کرد.

او با اشاره به فعالیت جریان‌های سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گفت: بخشی از این فعالیت با توجه به زمان باقی مانده تا انتخابات طبیعی است.

وی افزود: با توجه به نتیجه انتخابات سال 84 که منجر به پیروزی احمدی نژاد شد که حتی خود اصول‌گرایان هم تصور نمی‌کردند او رئیس جمهور شود؛ در سال 92 هم کمتر کسی فکر می‌کرد با توجه به شرایط بوجود آمده، روحانی با سابقه امنیتی بتواند رئیس جمهور شود، و این دو انتخابات  فضای ذهنی را برای سیاسیون آماده کرده است که ظرفیت رسیدن به قدرت را از طریق انتخابات ریاست جمهوری دارند.

عضو بنیاد باران ادامه داد: در کنار مسئله فوق، بعد از برجام جریان‌های رقیب روحانی، عزم خود را جزم کرده‌اند که دوران ریاست روحانی را یک دوره‌ای کنند. نتیجه انتخابات مجلس در هفتم اسفند سال 94 این فضا را تشدید کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: در کنار این فعالیت‌ها اگر روحانی حوزه اقتصادی را فعال کند با توجه به دستاوردهایی که در برجام به دست آمده است. رئیس جمهور دو دوره‌ای خواهد بود.

عبدالله ناصری تصریح کرد: جریان‌های سیاسی به ویژه جریان احمدی نژاد می‌خواهند روحانی یک دوره‌ای باشد و به خاطر همین فضایی را ایجاد می‌کنند تا برجام را تحت شعاع قرار دهد. حمله به برجام باعث ایجاد شدن یک فضایی دو قطبی در کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خود شد.

وی ادامه داد: تفاوت نگاه در مورد برجام تفاوت دو نگاه به مسائل کلان و بین المللی است که در غالبت چالش گفتمانی شدت پیدا کرده است و روز به روز توسعه پیدا می کند.

عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در مورد رقبای احتمالی روحانی در سال 96 گفت: یکی از رقبای جدی احتمالی روحانی در سال آینده می‌تواند احمدی نژاد باشد. او توانسته با توجه به دوران حضورش در ریاست جمهوری، کانون‌های قدرتمند اقتصادی و مدنی را شکل دهد. بنابراین فضای انتخابات ریاست جمهوری را مغتنم خواهد شمرد و وارد عرصه خواهد شد.

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان ادامه داد: احمدی نژاد در دو سال آخر ریاست جمهوری‌اش توانست ثبات کند که به هیچ کدام از گرایش‌های سیاسی اعتقاد ندارم اما در واقع احمدی نژاد  در حالی در سال 84 به قدرت رسید که  نیرویی درون جبهه اصول گرایی بود.

وی گفت: برخلاف احمدی نژاد، جلیلی پایگاه اجتماعی ندارد. درست است که او در انتخابات سال 92، 4 میلیون رای آورد اما این رای به جلیلی نبود بلکه رای طرفداران احمدی نژاد و مصباح یزدی بود.

ناصری افزود: جریان افراطی اصول گرا که ریشه زیادی هم در خاک سیاسی کشور ندارد پای احمدی نژاد خواهند ایستاد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین