|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۹۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
نواز شريف گفت: حزب مسلم ليگ نواز (حزب تحت رهبري وي) در زمان دولت هاي قبلي نه تلاشي براي براندازي اين دولت ها كرد و نه از تلاش هاي مخرب عليه آن دولت ها حمايت كرد.
نخست وزير پاكستان شب گذشته (چهارشنبه) وارد لندن شد و در مصاحبه اي كوتاه ضمن رد گمانه زني هاي گسترده مبني بر اينكه وي براي رهايي از بحران اسناد پاناما به انگليس رفته است، گفت: سفرم به لندن فقط براي انجام يك سري معاينات پزشكي است.

به گزارش رسانه هاي پاكستان، محمد نواز شريف اظهار داشت: دولت در تلاش هاي خود براي پايان دادن به مشكلات و مسايل كشور، به حمايت و پشتيباني ملت نياز دارد و زماني هم كه حزب مردم پاكستان حزب حاكم در كشور بود و دولت را در اختيار داشت، من در آن زمان به عنوان رهبر جناح مخالف، از دولت حمايت كردم.

نواز شريف گفت: حزب مسلم ليگ نواز (حزب تحت رهبري وي) در زمان دولت هاي قبلي نه تلاشي براي براندازي اين دولت ها كرد و نه از تلاش هاي مخرب عليه آن دولت ها حمايت كرد.

'آرزوي قلبي من، توسعه وپيشرفت وطنم پاكستان است و هرگز اين اهداف را با قدرت و ثروت معامله نخواهم كرد.'

بسياري از احزاب مخالف دولت و رسانه هاي پاكستان به سفرجاري نواز شريف به لندن در شرايط پس از افشاگري هاي مالي موسسه حقوقي پاناما عليه اعضاي خانواده او، با ديده ترديد نگاه مي كنند و رسانه ها اين نكته را مطرح مي كنند كه اگر نخست وزير واقعا از بيماري قلبي رنج مي برد، چرا به جاي هواپيماي معمولي، از هواپيماي ويژه مجهز به فوريت هاي پزشكي براي اين سفر طولاني استفاده نكرد؟

**توجيه سفر ناگهاني نواز شريف به لندن بعد از ماجراي اسناد پاناما

چودري نثار علي خان وزير كشور پاكستان روز گذشته در كنفرانسي مطبوعاتي درباره دليل سفر ناگهاني محمد نواز شريف به لندن هم، براي نخستين بار اعلام كرد: نخست وزير از سال ها پيش از ناراحتي قلبي رنج مي برد و اين بيماري در دو سه ماه گذشته تشديد شده است. او قبلا از چند پزشك متخصص وقت گرفته بود اما به دليل مشغله هاي كاري نتوانسته بود در وقت تعيين شده به پزشك مراجعه كند.

با اين وجود، برخي رسانه هاي پاكستان و شخصيت هاي سياسي مخالف دولت، دليل سفر از پيش اعلام نشده نخست وزير اين كشور به لندن را ناشي از بحران اخير ايجاد شده پس از انتشار اسناد پاناما مي دانند.

وي در پاسخ به برخي گمانه زني ها مبني بر اينكه قرار است نواز شريف در لندن ملاقات هايي محرمانه از جمله با آصف علي زرداري رئيس جمهوري سابق و رهبر حزب مردم پاكستان درباره ماجراي اسناد پاناما داشته باشد، اين موضوع را تكذيب كرد و گفت كه هيچ ملاقات محرمانه اي در سفر نخست وزير به لندن انجام نخواهد شد.

نام سه نفر از چهار فرزند نواز شريف به نام ها حسين نواز، حسن نواز و مريم نواز در فهرست افشا شده ازسوي يك موسسه حقوقي پانامايي موسوم به 'موساك فونسكا' درخصوص شخصيت هاي و مقام هايي كه دارايي هاي هنگفت خارجي دارند، وجود دارد.

شبكه هاي خبري پاكستان همچنين از برنامه نواز شريف براي ملاقات با آصف علي زرداري رئيس جمهوري سابق و رهبر حزب مردم پاكستان در لندن خبر مي دهند. نام برخي اعضاي ارشد حزب مردم پاكستان هم در فهرست منتشر شده از سوي موسسه پانامايي وجود داد و نواز شريف و زرداري به احتمال فراوان براي رهايي از اين بحران جديد، در لندن مشورت خواهد كرد.

رسانه هاي پاكستان اعلام كرده اند كه سفر از پيش برنامه ريزي نشده و ناگهاني نواز شريف به لندن به فاصله كوتاهي بعد از انتشار اسناد افشاكننده پاناما عليه اعضاي خانواده اين نخست وزير، اين شائبه را ايجاد كرده است كه وي براي رهايي از بحران افشاي اسناد حاكي از فساد مالي اعضاي خانواده اش به لندن سفر مي كند تا راهي براي برون رفت از اين بحران بيابد.

برخي گزارش ها نيز حكايت از آن دارد كه نواز شريف در جريان سفر قريب الوقوع به لندن، به املاك و دارايي هاي خود و خانواده اش در انگليس سركشي خواهد كرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین