|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۹۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
در پیام تولیت آستان قدس رضوی آمده است: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعتماد امام راحل، افتخار تولیت و خدمت به آستان مبارک رضوی را نصیب ایشان کرد که به‌خوبی از عهده این مسئولیت بزرگ برآمده و منشأ خدمات بزرگ و تحسین برانگیزی در آستان مبارک رضوی شدند.
تولیت آستان قدس رضوی اعلام کرد: بر اساس منشور ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ادامه مسیر نورانی آیت‌الله واعظ طبسی در خدمت به زائران و مجاوران به‌ویژه مستمندان و مستضعفان ادامه خواهد داشت.

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی به‌مناسبت چهلمین روز ارتحال آیت الله واعظ طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی اعلام کرد: چهل روز از ضایعه ارتحال عالم مجاهد و یار صادق انقلاب، مرید صَدیق امام راحل عظیم‌الشأن، برادر همدل و همزبان مقام معظم رهبری و خدمتگزار پایدار و سختکوش انقلاب گذشت. گرچه جسم و پیکر مرحوم آیت الله واعظ طبسی رضوان الله علیه، دیگر بین ما نیست، اما همان‌گونه که اولیای ما فرموده‌اند، یاد و خاطره آنها در دلها ماندگار و اثرگذار است.

این پیام می‌افزاید: آن روحانی شجاع، دارای سوابقی روشن در دوران مبارزات ملت بزرگ ایران است و در خراسان و مشهد به‌همراه رهبر معظم انقلاب و مرحوم شهید هاشمی‌نژاد(ره) از افراد اثرگذار و هدایت‌گر در اقدام‌های انقلابی به‌شمار می‌رفت‌ و ایستادگی و استقامت ایشان بر اصول محکم انقلاب و پیروی مطلق از ولایت فقیه، حفظ جایگاه انقلابی و حضور مؤثر ‌در صحنه‌های حساس و پرخطر انقلاب مانند فتنه‌ 88، پذیرش مسئولیت‌های مهم در مقاطع مختلف انقلاب، نمایندگی امام راحل و مقام معظم رهبری، مدیریت حوزه علمیه خراسان و مسئولیت‌های خطیر دیگر، تحسین برانگیز و مثال‌زدنی است.

در پیام تولیت آستان قدس رضوی آمده است: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعتماد امام راحل، افتخار تولیت و خدمت به آستان مبارک رضوی را نصیب ایشان کرد که به‌خوبی از عهده این مسئولیت بزرگ برآمده و منشأ خدمات بزرگ و تحسین برانگیزی در آستان مبارک رضوی شدند.

در این پیام تصریح شده است: اینک ما نیز بر اساس منشور ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین، ادامه مسیر نورانی آن فقید سعید در خدمت به زائران و مجاروان، به‌ویژه مستمندان و مستضعفان، اثرگذاری در فضای عمومی کشور و جهان اسلام با بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی عظیم آستان مقدس، نگهداری از مجموعه بناهای آستان قدس رضوی و حفاظت از موقوفات و بهره‌گیری بهینه از آن و سامان بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی آن را وجهه همت خود قرار داده و تمام توان و تلاش خود را در تحقق این آرمان‌ها به کار خواهیم بست.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین رئیسی در پایان پیام خود با تسلیت مجدد این مصیبت بزرگ ‌به محضر مقام معظم رهبری (مدّ ظله العالی)، روحانیت گران‌قدر شیعه و حوزه‌های علمیه، عموم مردم مؤمن و انقلابی مشهد و خراسان و همه دلسوزان نظام اسلامی و به‌ویژه بیت شریف آن مرحوم، از پیشگاه ذات اقدس ربوبی، مغفرت و رضوان الهی و همنشینی با انبیا و اولیا خاصه حضرت ابالحسن الرضا(ع) را برای آن عزیز سفرکرده مسئلت کرد.‌
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین