|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۹۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
در تازه ترین تحرک سیاسی محمود احمدی نژاد، او به دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس رفت که مهدی کوچک زاده، حامی تام و تمام او، خبرش را رسانه ای کرد.
 در تازه ترین تحرک سیاسی محمود احمدی نژاد، او به دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس رفت که مهدی کوچک زاده، حامی تام و تمام او، خبرش را رسانه ای کرد.

مهدی کوچک زاده به نقل از او می‌گوید که احمدی‌نژاد معتقد است: «اکنون فرصت و وقت این حرف‌ها نیست.»

وی بعد از پایان جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران درباره فعالیت‌‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد اظهار کرد: در جلساتی که دو روز گذشته برخی نمایندگان با‌ آقای احمدی نژاد داشتند زمانیکه درباره برنامه‌‌های انتخاباتی بحث می‌شود آقای احمدی‌نژاد می‌گوید که برای اینگونه سخنان جمع نشد‌ه‌ایم.

کوچک‌زاده ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد به روشنی می‌گوید اکنون فرصت و وقت این حرف‌ها نیست.

وی ضمن رد خبر اعلام شرکت احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 ادعا کرد: هیچ‌گونه صحبتی مبنی بر شرکت احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری آینده در جلسه تبریک عید برخی نمایندگان با وی بیان نشد.

آغاز فعالیت انتخاباتی

این سخنان در حالی بیان می شود که محمود احمدی نژاد با راه اندازی ستاد انتخاباتی خود، این روزها فکر و ذکر خود و همکارانش را به انتخابات سال 96 اختصاص داده است.

آغاز سفرهای استانی که نخستین آن، در ابتدای امسال، «آمل» بود که البته با داد و فریاد رسانه ای سعی بر آن شد تا سفر مذکور را مملو از استقبال آملی ها معرفی کنند، آنهم با ارائه آماری عجیب!

با این حال، شنیده شده ستاد انتخاباتی او روز به روز، فعالیت گسترده تری پیدا می کند و حتی درصدد است، روابط محمود احمدی نژاد با برخی علما من جمله آیت الله مصباح یزدی را اصلاح کنند.

اگر پرونده احمدی‌نژاد در قوه قضاییه بررسی نشود ، در مجلس دهم بررسی می‌کنیم

از سوی دیگر، احمدی نژاد که هنوز هم از ابهامات صدها میلیارد دلاری در دوران ریاست اش می گویند و پاسخ روشنی برایش نیست.  موضوع پرونده‌های احمدی‌ نژاد همچنان در ابهام است. از خرداد 92 تا حالا حتی یکبار هم نه خود احمدی نژاد و نه حتی وکیل او در دادگاه حاضر نشده اند.

دادگاه محمود احمدی‌نژاد قرار بود در تاریخ ۵ آذر ۹۲ تشکیل شود. شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران در روزهای پایانی خرداد ۹۲ با ارسال احضاریه‌ای برای محمود احمدی‌نژاد، وی را برای پاسخگویی به اتهامات مطرح شده در تاریخ ۹۲/۰۹/۰۵ به دادگاه فراخوانده بود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در واکنش به میتینگ تبلیغاتی احمدی نژاد آمل گفت: دادگاهی قرار بود برای رسیدگی به شکایت علی لاریجانی و همچنین رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی‌ و نیز یعقوب خلیل‌نژاد از رئیس‌جمهور سابق تشکیل شود.

وی گفت: اولین جلسه رسیدگی به اتهامات احمدی‌نژاد در پنجم آذر ماه در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران تشکیل شد، اما او به دلایل نامعلوم از حضور در دادگاه امتناع کرد. این در حالی بود که سیامک مدیرخراسانی قاضی پرونده بیان کرده بود به دلیل اینکه پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد، حضور متهم در دادگاه الزامی‌است.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: پس از آن حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری درباره اینکه آیا عدم حضور احمدی‌نژاد در دادگاه باعث می‌شود که وی بازداشت شود؟ گفت: در حال حاضر در مورد پرونده آقای احمدی‌نژاد خودشان در دادگاه حاضر نشدند و وکیل وی به دادگاه مراجعه نکرده است؛ لذا قاضی نمی‌داند عذرش موجه است یا خیر؛ بنابراین وی دوباره در تاریخ 16 دی ماه به دادگاه احضار شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اما 16 دی ماه هم آمد و دادگاه تشکیل نشد تا محمود احمدی‌نژاد در آن حاضر شود! رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران در اظهار‌نظری جالب گفت معلوم نیست دادگاه احمدی‌نژاد کی برگزار شود.جالب‌تر آن است که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت بهار و برخی خبرگزاری‌های نزدیک به احمدی‌نژاد احضار وی به دادگاه را خلاف قانون می‌دانستند و با استناد به اصل 140 ادعا می‌کردند تشریفات لازم برای رسیدگی پرونده وی رعایت نشده است.

وی افزود: انتظار می‌رود قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده شکایت از احمدی‌نژاد جدی تر عمل کند چرا که تعلل در این پرونده این فرد را پرروتر و گستاخ‌تر می‌کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود از ادبیات زشت احمدی‌نژاد در آمل انتقاد کرد و ادبیات زشت احمدی‌نژاد در سخنرانی آمل را باعث شرمندگی ملتی دانست که به او رای داده‌اند و در ادامه اضافه کرد: به نظرم احمدی‌نژاد تعمدا این ادبیات را به کار می‌برد در واقع او احساس می‌کند جامعه یک ادبیات لجام گسیخته می‌خواهد و از آنجایی که این شخص، ذاتاً علاقمند به مطرح شدن و در تیتر اخبار قرار گرفتن دارد با چنین ادبیاتی صحبت می‌کند.

نماینده مردم رشت در پایان سخنان خود گفت: اگر پرونده احمدی‌نژاد در قوه قضاییه بررسی نشود آن را در مجلس دهم بررسی می‌کنیم.

احمدی نژاد اشتباه میرحسین را تکرار نکند، کاندیداتوری او یعنی مرگ حتمی وی در عالم سیاست

از سوی دیگر، سایت جهان نیوز در مطلبی صریح با هشدار به احمدی نژاد ، به نقل از یک فعال اصولگرا می نویسد: شدت گرفتن حضور احمدی نژاد در محافل عمومی و برپایی نمایش‌های جالب از سوی طرفداران وی برای روایت یک نوع بیعت دوباره از جانب مردم با رئیس دولت‌های نهم و دهم هم نمی‌تواند من را متقاعد کند که فردی با زیرکی او می‌خواهد همان اشتباه میرحسین موسوی را تکرار کند.

محمود احمدی‌نژاد به خوبی می‌داند که آمدنش در سال 96 و رقابت با رئیس کنونی دولت مترادف است با مرگ حتمی وی در عالم سیاست و مسئولیت و این عجله‌ی در رسیدن به قدرت یعنی همان اتفاقی که برای موسوی افتاد.

این سایت ادامه می دهد: فرای از اینکه طرفداران احمدی‌نژاد با کدام عقل و منطق عبور او را از شورای نگهبان حتمی می‌دانند باید به این نکته هم اشاره کرد که سه، چهار سال زمان کمی برای فراموشکاری مردم در تناسب با خدمات نامبرده است! خدماتی نظیر همان اتفاقی که در حوزه‌ی دارو افتاد و کودک و نوجوان، زن و مرد، پیر و جوان این مملکت در بدبختی خودشان و سیاست‌زدگی و اختلافات آقایان دست و پا زدند، خدماتی نظیر قهر و خانه‌نشینی، تمرد از اجرای دستور صریح رهبری برای برکناری فرد مساله‌دار، خدماتی نظیر آن چه که معاون اول و برخی دیگر از نزدیکانش را راهی اوین کرد و برخی دیگر را..

فکر نمی‌کنم حضور چند هزار نفری مردم پای درس انسان‌شناسی و جهان‌بینی احمدی‌نژاد که ساعت‌ها در این باره برای مردم سخن می‌راند ملاک خوبی برای ترجمه‌ی رجعت باشد! همان اصطلاحی که این روزها در توهماتشان زیاد به چشم می‌خورد.
 
برنامه‌ای سازمان‌یافته

در همین حال، عبدالله شهبازی پژوهشگر سرشناس حوزه تاریخ در کانال تلگرامی خود نوشت:" جنجال تبلیغاتی ناشی از فعال شدن مجدد آقای احمدی‌نژاد و متعاقب آن انتشار نامه آقای کروبی همه از برنامه‌ای سازمان‌یافته برای ایجاد آشوب مجدد در ایران حکایت می‌کند. سناریو خیلی روشن است و هیچ نوع نوآوری و خلاقیت در آن نیست. تکراری و «کپی پیست» است."
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین