|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۹۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
براساس تحقیقات ویژه یکی از دولت‌های ایالتی در شمال نیجریه، ارتش این کشور طی خشونت‌های ماه دسامبر 347 تن از شیعان این کشور را قتل‌عام کرده است.
 براساس تحقیقات ویژه یکی از دولت‌های ایالتی در شمال نیجریه، ارتش این کشور طی خشونت‌های ماه دسامبر 347 تن از شیعان این کشور را قتل‌عام کرده است.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، این گزارش که توسط دولت ایالتی کادونا منتشر شده به تعمیق خصومت بین شیعیان و نظامیان در کشوری که علاوه بر این با گروه تروریستی و ازقضا سنی بوکوحرام درگیر است، اشاره می‌کند.

دولت ایالتی کادونا، محل وقوع کشتار گسترده شیعیان به دست نیروهای ارتش درگزارش خود آورده است: ارتش به روی پیروان شیخ ابراهیم زکزاکی، روحانی شیعه منطقه آتش گشوده است؛ رهبری که اکنون در حبس به سر می‌برد. پیروان زکزاکی به گفته این گزارش بزرگراهی در این منطقه را بسته، راه یک کاروان نظامی را مسدود و به پلیس حمله کرده بودند.

سخنگوی ارتش و دولت در این میان از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرده‌اند. ارتش نیجریه پیش از این اعلام کرده بود، اقدام ارتش در قتل عام شیعیان یک حرکت دفاعی بوده است! چرا که معترضان در مقابل هرگونه درخواست برای پراکنده شدن مقاومت کردند.

پیروان زکزاکی با این حال می‌گویند تظاهرات آنها کاملا صلح آمیز بوده است.

با وجود اینکه نیجریه فاصله بسیاری با مناقشات شیعه-سنی خاورمیانه دارد اما از آن در امان نمانده است.

روز گذشته (سه شنبه) عفو بین الملل اعلام کرد که به زودی نتیجه تحقیقات خود درباره نحوه برخورد ارتش نیجریه با شیعیان این کششور را منتشر خواهد کرد. این نهاد تاکید کرده است، هر گروه و فرد مظنون به انجام این اقدامات باید به دادگاه کشیده شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین