|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۹۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
در این نظرسنجی که در حدفاصل روزهای 8 تا 12 آوریل (20 تا 24 فرودین) انجام شده، 719 عضو حزب دموکرات شرکت داشتند.
نتایج آخرین نظرسنجی انجام شده از سوی خبرگزاری رویترز و موسسه افکار سنجی ایپسوس نشان می‌دهد که نامزد چپ‌گرای دموکرات‌ها، یعنی برنی ساندرز توانسته است برای نخستین‌بار آرای خود را به هیلاری کلینتون برساند.

به نقل از رویترز، برنی ساندرز، سناتور ایالت ورمونت و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا هر دو در نظرسنجی اخیر، 48 درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که انتخابات درون حزبی هفته آینده در نیویورک تا چه اندازه سخت و فشرده خواهد بود.

در این نظرسنجی که در حدفاصل روزهای 8 تا 12 آوریل (20 تا 24 فرودین) انجام شده، 719 عضو حزب دموکرات شرکت داشتند.

در نظرسنجی‌های قبلی، برنی ساندرز همواره از هیلاری کلینتون عقب بود. اما از ماه گذشته، اقبال عمومی به وی افزایش پیدا کرده است به گونه‌ای که اگر آرای سوپر دلیگت‌ها کنار گذاشته شود، او تنها 150 دلیگیت از هیلاری کلینتون کمتر دارد. پیروزی در دو یا سه ایالت دیگر از جمله نیویورک می‌تواند به پیشتازی ساندرز منجر شود.

در جبهه مقابل در میان جمهوری‌خواهان، دونالد ترامپ همچنان در نظرسنجی‌ها پیشتاز است. او 41 درصد آرا را به خود اختصاص داده است در حالی که رقیب وی، یعنی تد کروز، سناتور ایالت تگزاس 35 درصد رای دارد. در این نظرسنجی 598 عضو حزب جمهوری‌خواه شرکت داشتند.

با وجود آن که در این نظرسنجی، کروز همچنان بعد از ترامپ قرار دارد، اما توجه به او در هفته‌های اخیر افزایش پیدا کرده است. آرایی که وی در نظرسنجی اخیر به دست آورده، بالاترین آرایی است که تاکنون برای وی در نظرسنجی‌ها ثبت شده است.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین