|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۹۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تهران در راستای برنامه هایش اقدام به برگزاری سمینار آسیب شناسی طراحی صحنه و لباس در تئاتر و سینمای ایران می‌کند.
 سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تهران در راستای برنامه هایش اقدام به برگزاری سمینار آسیب شناسی طراحی صحنه و لباس در تئاتر و سینمای ایران می‌کند.

 سمینار آسیب شناسی طراحی صحنه و لباس در تئاتر و سینمای ایران روزهای 25 و 26 فروردین ماه ساعت 17تا 20در سالن کنفرانس مجموعه ی تئاتر شهر با حضور چهره‌های شناخته شده ی این عرصه برگزار می‌گردد.

نخستین سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران با نگاهی پژوهش‌محور در حال برگزاری است و مهمترین هدف این سمپوزیوم، بیان استقلال طراحی صحنه، تدوین و تدقیق نگاه آکادمیک و جهان بر طراحی صحنه‌ی ذوقی و سلیقه‌ای و تلاش برای رسیدن به یک نگاه علمی و اندیشه‌ای در طراحی و اجرای یک اثر نمایشی بیان شده است.

قطب الدین صادقی؛ شهرام علیدی؛ حسن معجونی؛ مصطفی کوشکی؛ حمید پور آذری؛ فریبرز قربان زاده،ابراهیم پشت کوهی؛ شاهین چگینی؛ علی ساسانی نژاد؛ اصغر خلیلی؛ فرشاد منظوفی نیا؛ منیره ملکی؛ رضا مهدی زاده و پیام فروتن از جمله سخنرانان این سمینار هستند.

گفتنی است «عطاالله کوپال» اجرای این سمینار را بر عهده خواهد داشت و ورود برای عموم آزاد است.

مروری بر نمایش های اجرا شده در تالار وحدت

تالار وحدت در سال گذشته میزبان نمایش‌های متعددی از گروه‌های مختلف هنری بود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،نمایش «سقراط» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی در فروردین و اردیبهشت روی صحنه رفت و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. این نمایش طی سال 92 و 93 نیز دوبار در تالار وحدت اجرا شده بود.

نمایش «مثل ماه در آسمان» به کارگردانی کوروش زارعی در خرداد ماه به روی صحنه رفت. این نمایش اولین نمایشی بود که با موضوع زندگی حضرت مهدی (عج) اجرا می‌شد.

«عاشقانه های ناآرام» به کارگردانی مریم جلالی در تیر ماه به روی صحنه رفت و با استقبال علاقمندان مواجه شد.

نمایش «هامون بازها» به کارگردانی محمد رحمانیان در مرداد ماه به روی صحنه رفت. محوریت این نمایش فیلم «هامون» به کارگردانی داریوش مهرجویی-که در سال 68 ساخته شد- است.

در شهریور و مهر 94 نمایش «کالیگولا» به کار گردانی همایون غنی‌زاده اجرا شد.

همچنین تالار وحدت در آبان، آذر و دی ماه 94 میزبان نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزا تقی خان فراهانی» به کارگردانی دکتر علی رفیعی بود. در این نمایش داستان زندگی امیرکبیر از زبان یک جامه‌دار روایت می‌شود.

چهره‌های از مسئولان دولتی از جمله اسحاق جهانگیری‌(معاون اول رئیس جمهور)، محمد باقر نوبخت(رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی)، علی جنتی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، محمد جواد ظریف (وزیر امور خارجه)، عباس آخوندی (وزیر راه و شهر‌سازی)، (محمود واعظی(وزیر ارتباطات) این نمایش را تماشا کردند.

از یکم تا دهم بهمن ماه نیز تالار وحدت میزبان گروه‌های مختلفی بود که در قالب جشنواره‌ی تئاتر فجر به اجرای نمایش پرداختند.

پنجمین جشنواره تئاتر شهر کلید خورد

فراخوان پنجمین جشنواره تئاتر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به زودی منتشر می‌شود.

دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر شهر طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال جدید خود را برای برگزاری پنجمین دوره بزرگترین رویداد تئاتری شهر تهران آماده می‌کند.

بر این اساس و طی جلسات متعدد فراخوان دوره پنجم جشنواره آماده شده و به زودی از طریق رسانه‌های گروهی در اختیار هنرمندان شهر تهران قرار خواهد گرفت.

جشنواره تئاتر شهر که چهار دوره پیوسته با استقبال هنرمندان جوان و حرفه‌ای تئاتر در بخش‌های متنوع تئاتر ، تئاتر کودک و نوجوان ، تئاتر دینی ، تئاتر خیابانی و نمایشنامه خوانی ، نمایشنامه نویسی ، کارگاه های آموزشی و مدرسه تئاتر در سطح شهر تهران برگزار شده برای پنجمین سال برای برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد آماده می‌شود.

این جشنواره تلاش کرده است طی سال های برگزاری توجه ویژه خود به هنرمندان حرفهای و جوان محلات مختلف شهر تهران را مدنظر قرار داده و شناسایی و حمایت خود از گروه ها جوان تئاتر تهران را به عنوان هدف اولیه مد نظر داشته باشد.

دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر شهر در مدیریت هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی شهرداری تهران مستقر شده و در نظر دارد طی روزهای آینده فراخوان پنجمین جشنواره را به همراه اهداف و رویکردهای تخصصی ویژه این دوره منتشر کند.

رقابت آلمان، آمریکا، فرانسه، لهستان و ایتالیا برای حضور در جشنواره فیلم سبز ایران

کشورهای آلمان، آمریکا، فرانسه، لهستان و ایتالیا در ارسال فیلم به پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز رکوردار شدند.

تاکنون از 38 کشور فیلم هایی در رابطه با محیط زیست به دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم سبز رسیده است که از میان این کشورها، آلمان، آمریکا، فرانسه، لهستان و ایتالیا به ترتیب تعداد فیلم های بیشتری به جشنواره فیلم سبز ارسال کردند.

جشنواره بین المللی فیلم سبز مهمترین رویداد فرهنگی حفظ محیط زیست خاورمیانه است که پس از 10 سال سکوت در سراسر ایران برگزار می شود که با توجه به اهمیت آن و تولد دوباره اش تلاش شده تا جشنواره ای درخور فرهنگ حفظ محیط زیست برگزار شود.

جشنواره بین المللی فیلم سبز اتفاق خوبی در فرهنگ و حفظ محیط زیست کشور است و همه تلاش ها برای برگزاری شایسته آن است در سراسر ایران است.

گفتنی است پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز از 24 تا 31 اردیبهشت ماه در تهران و همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

علی نصیریان در جشنوار فیلم کوتاه «سما» تجلیل می‌شود

مراسم تجلیل از علی نصیریان بازیگر سینمای ایران به پاس یک عمر فعالیت در عرصه سینما در آیین اختتامیه دومین جشنواره فیلم کوتاه «سما» برگزار می‌شود.

مراسم تجلیل از علی نصیریان بازیگر سینمای ایران به پاس یک عمر فعالیت در عرصه سینما، روز 26 فروردین ماه در آیین اختتامیه دومین جشنواره فیلم کوتاه «سما» برگزار می شود.

در این مراسم که روز پنجشنبه 26 فرردین ماه ساعت 17 در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود، قرار است برخی از سینماگران و همکاران نزدیک این بازیگر سینما و تئاتر درباره ویژگی‌های بازی و حضور او در عرصه فرهنگ و هنر صحبت کنند.

دبیر سوگواره نمایشی خمسه منصوب شد

صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طی حکمی علی اصغر خسروی را به عنوان دبیر سومین سوگواره نمایشی و آئین های مذهبی «خمسه» منصوب کرد.

در متن حکم رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آمده است:

«برگزاری سوگواره هنرهای نمایشی و آئین های مذهبی «خمسه» فرصت مغتنمی است تا هنرمندان شریف نمایش با دل و جانی شیفته به خلق و اجرای آثاری با مضامین دینی و انقلابی بپردازند.

ترویج و تقویت و بازشناسی هویت مذهبی، گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی، بهره مندی از زبان نمایش در تمامی جلوه های آن برای فرهنگ سازی مذهبی، توجه به نمایش های سنتی و آئینی ایران، بسترسازی برای خلق و اجرای آثار نمایشی مناسب، شناسایی و جذب جوانان هنرمند، بهره گیری از هنرمندان فعال و موثر در جبهه انقلاب اسلامی و ترویج مراجعه و بهره برداری از متون مرجع دینی در خلق آثار تاریخی از جمله اهداف شکل گیری این سوگواره است.

با عنایت به برگزاری شایسته دومین دوره این رویداد با دبیری جنابعالی، بر اساس این حکم با حفظ سمت شما را به عنوان «دبیر سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آئین های مذهبی خمسه» معرفی می کنم.

امید است در همکاری و تعامل با معاونت هنری سازمان و بهره مندی از حضور و مشارکت هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی و در ظل توجهات پنج تن آل عبا (ع) که این سوگواره به نامشان معطر و متبرک است، در برگزاری مناسب و جریان سازی مطلوب این رویداد موفق و موید باشید.»

علی اصغر خسروی مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

تخفیف 30 درصدی ژنرال ماسیاس به دانشجویان

نمایش «انگشتری ژنرال ماسیاس» به کارگردانی مهدی پاشایی در همه روزهای اجرا به دانشجویان تخفیف 30 درصدی می‌دهد.

بلیت نمایش «انگشتری ژنرال ماسیاس» که اجرای عمومی خود را از 20 فروردین ماه با حضور داریوش مودبیان نویسنده، پژوهشگر و کارگردان تئاتر ایران در تماشاخانه ارغنون آغاز کرده است در تمام روزهای اجرا با تخفیف 30 درصدی به دانشجویان ارایه خواهد شد.

این اقدام توسط گروه نمایش و به منظور حمایت از قشر دانشجو صورت گرفته است که در همین راستا دانشجویان کلیه رشته‌ها می‌توانند در تمام روزهای اجرا با ارایه کارت دانشجویی معتبر از تخفیف 30 درصدی بلیت این نمایش برخوردار شوند.

«انگشتری ژنرال ماسیاس» نوشته ژوزفینا نیگلی نویسنده مکزیکی معاصر است که از ۲۰ فروردین ماه ساعت ۲۱:۱۵ در تماشاخانه ارغنون به صحنه رفته است. شیوا خسرو مهر، کوروش خزایی، مهدی زمین پرداز، هدیه خانیان، مهدی پاشایی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

این اثر ماجرای ژنرال بلندپایه ارتش را روایت می کند که اسیر انقلابیون شده و قرار می‌شود به جای اعدام شدن با انقلابیون معامله کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین