|
|
امروز: جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۹۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
رئیس‌جمهور ترکیه گفت: "جهان شاهد خدمات و فداکاری هایی است که ما به مظلومان در سوریه ارائه می دهیم. هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که چنین مسئولیتی را قبول کند."
رئیس‌جمهور ترکیه گفت: "جهان شاهد خدمات و فداکاری هایی است که ما به مظلومان در سوریه ارائه می دهیم. هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که چنین مسئولیتی را قبول کند."

به گزارش النشره، "رجب طیب اردوغان،" رئیس جمهور ترکیه در سخنانی گفت: "مسئله ما فقط ترکیه نیست بلکه مسئله ما فلسطین، سوریه، اعراب و ترک ها هستند و ما رنج و مشکلات تمامی امت و بشریت را به دوش می کشیم."

وی افزود: "من همواره تلاش می کنم تا با همگان صریح باشم و تمامی افکارم را شرح دهم. من انتقادات همگان را قبول می کنم و این مسئله برخی را ناراحت می کند."

اردوغان گفت: "جهان بزرگتر از پنج کشور عضو دائم شورای امنیت است که هیچ کدام از آن ها نیز مسلمان نیستند برای همین باید این نظام تغییر کند. ما از یک نظام بین المللی عادلانه صحبت می کنیم چراکه نظام کنونی عادلانه نیست. ما شورای امنیتی را می خواهیم که نماینده تمامی مردم جهان باشد."

وی تأکید کرد: "ما میان تروریست ها تفاوت قائل نمی شویم. ما تروریسم خوب نداریم. من از جهان می خواهم برای تحقق یک نظام عادلانه تلاش کند. من سخنگوی این جهان مستضعف هستم."

اردوغان گفت: "بسیاری از کشورها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از گروه های تروریستی حمایت می کنند. هیچ تفاوتی میان داعش و دیگر گروه های تروریستی وجود ندارد. هیچ فرقی میان ریشه تروریست هایی که کودکان را در ترکیه کشتند و شاخه های آن ها که تصاویر سرکرده های تروریستی را در کشورشان بالا می برند، وجود ندارد."

رئیس جمهور ترکیه گفت: "اسلام دین صلح و آرامش است و هیچ کسی حق ندارد اسلام و تروریسم را یکی بداند. هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که مثل ترکیه با داعش بجنگد."

وی گفت: "جهان شاهد خدمات و فداکاری هایی است که ما به مظلومان در سوریه ارائه می دهیم. هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که چنین مسئولیتی را قبول کند."
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین