|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۹۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۹
از قضا، احمدي‌نژاد در اين سفر، دو پسرش را هم در ركاب خود داشت. اينكه حضور در مراسم ياد بود شهداي مدافع حرم، مراسمي رسمي است يا براي اين آقازاده‌ها حكم سفري خانوادگي و شايد هم تبليغاتي براي آينده را دارد، جاي سوال است.
اسب را زين كرده است. مسافتي طولاني تا خرداد ۹۶ در راه دارد. اما انگار از فروردين ۹۵ خود را گرم مي‌كند تا در مسابقه دولت دوازدهم، گوي سبقت را از رقيب بگيرد. محمود احمدي‌نژاد سوار بر اسبي خاکستری در راه است. خاطره‌اي هشت ساله از او در ذهن مردم باقي است. اما برخي نگرانند كه نكند حافظه تاريخي بخشي از ملت ضعيف شده باشد. او كه در دوران رياست‌جمهوري اش هم مرد سفر بود، نخستين مقصدش در آغاز سال نو را خوزستان انتخاب كرد. همانجا كه برخي بي‌تدبيرها، سخنراني سخنگوي دولت تدبير و اميد را مختل كردند. مرد سفرهاي استاني، پنجشنبه، عزم ديار آمل كرد. امامزاده ابراهيم و مصلاي اين شهر، در مراسم يادواره شهيد مدافع حرم، ميزبان ميهماني بود.

۱۹بدر احمدي‌نژادي

از قضا، احمدي‌نژاد در اين سفر، دو پسرش را هم در ركاب خود داشت. اينكه حضور در مراسم ياد بود شهداي مدافع حرم، مراسمي رسمي است يا براي اين آقازاده‌ها حكم سفري خانوادگي و شايد هم تبليغاتي براي آينده را دارد، جاي سوال است. شايد سفر به خطه سرسبز آمل، حكم ۱۹ بدري را براي رئيس دولت‌هاي نهم و دهم داشت كه آقا‌زاده‌هايش را هم با خود همراه كرده بود. سردمداران طيف احمدي‌نژاد هم او را همراهي كردند. تمدن، استاندار تهران و شیخ الاسلامی، وزیر کار حاشیه‌ساز، از جمله همراهان احمدي‌نژاد بودند. شايد محمد رضا رحيمي و حميدبقايي، با آن پرونده‌هایي در دستگاه قضائي كشور، روي همراهي رئيس‌جمهوري كه زماني برايش گريبان چاك مي‌كردند را نداشتند. علي اكبر جوانفكر، يار ديگر احمدي‌نژاد چندي پيش گفته بود كه بحث راجع به انتخابات رياست‌جمهوري ۹۶، چندين ماه زودتر از موعد آن، به نفع كشور نيست. حال سوال اينجاست كه حضور احمدي‌نژاد و اعوان و انصارش، در مراسمي كه با ارزش‌هاي اعتقادي مردم سرو كار دارد، چه معناي ديگري جز تبليغ مي‌تواند داشته باشد. بهره جويي از احساسات و همچنين، مكان‌هاي مقدس را به ميتينگ‌هاي تبليغاتي بدل ساختن، از جمله آن رفتارهایی است كه در جامعه پذيرفته نيست.

مرد بگم بگم‌ها پاسخ مي‌دهد

جماعت حاضر در مصلي شعار مي‌دهند. مردانگي را مشروط مي‌كنند به احمدي‌نژادي بودن. مردي كه روزگاري يازده روز خانه‌نشيني كرد را مردي داراي ويژگي‌هاي خود خواندند. مردي كه روزگاري، براي اندك افراد به علاوه صندلي‌هاي خالي سخنراني مي‌كرد، پنجشنبه براي مردمي حرف زد كه مدام او را تشويق مي‌كردند و در ميان كلامش از او سوال مي‌پرسيدند. شايد جنجالي‌ترين سوالي كه مي‌شد از او پرسيد، سوال از آمدن يا نيامدنش به عرصه انتخابات سال ۹۶ بود. اما پاسخ احمدي‌نژاد را با يادآوري ادبيات منحصر به فردش، مي‌توان حدس زد. او گفت: «شما كار خود را بكنيد، ما هم كار خود را مي‌كنيم!» سوال بعدي كه مردم‌ازاو پرسيدند، نظر احمدي‌نژاد را درباره برجام جويا مي‌شد. از او پرسيدند كه آيا در بحث برجام پيروز بوده‌ايم يا خير. احمدي‌نژاد در پاسخ گفت: «چرا از من مي‌پرسيد؟ مردم بايد بگويند برجام چگونه بوده است!» اين ادبيات دو پهلو و شيوه مرسوم احمدي‌نژاد كه سوال را با سوال، پاسخ مي‌دهد، ياد آور همان مردي است كه يازده روز در خانه نشست و سرنوشت كشور را به منافع شخصي‌اش گره زد. سخنان احمدي‌نژاد، بعد از سه سال كه از آخرين سخنراني اش در مقام رئيس‌جمهور مي‌گذرد، تغيير ماهوي نداشته است. اما تغيير شكلي را مي‌توان در عبور او از خس و خاشاك به زباله رويت كرد. احمدي‌نژاد با بهره از زباله‌هاي حاشيه رودخانه‌ها در آمل كه مشكل مردم آمل نيز هست، افراد داراي فكر متفاوت با خود را بار ديگر مورد عنايت قرار داد و اظهار داشت كه: «رودخانه، زباله‌ها را با خود خواهد برد.» او اضافه كرد: «كسي كه نگاه كوتاهي داشته باشد، فكر مي‌كند اينجا فقط زباله است و فكر مي‌كند اتفاقي افتاده. اما بايد توجه داشت كه اين رودخانه عظيم تمام زباله‌ها را به زودي كنار خواهد زد.»

احمدی نژاد چه گفت؟

احمدی نژاد با اشاره به اینکه سخن از انسان و حقیقت انسان بالاترین است، ادامه داد: «رهبری فرمودند تبیین خط امام و آرمان‌های انقلاب، باورم این است امروز یکی از ضروری‌ترین اقدامات انقلابی بازتبیین خط امام و آرمان‌های انقلاب است و اگر غافل شویم دست شیطان به گونه‌ای تغییر می‌کند که هیچ شباهتی به اصل اول نخواهد داشت.» او با اشاره به اینکه امروز استعمارگران در دنیا خود را مالک همه‌چیز می‌دانند، اظهار کرد: «اگر دانش هسته‌ای را همه ملت‌ها استفاده کنند، آلودگی ایجاد نمی‌شود. ملت‌ها نگران نمی‌شوند اما می‌گویند هیچ‌کس نباید دانش هسته‌ای را به جای به کار بردن در کشاورزی و سلامت، به بمب اتم تبدیل کند و از آن ابزار کشتار انسان‌ها را بسازد.» رییس دولت های نهم و دهم، با بیان اینکه استعمارگران از دانش اجتماعی و روانشناسی اجتماعی برای جنگ و تفرقه و کینه‌جویی برای کشتار مردم و تسلط بر دیگران استفاده می‌کنند، تصریح کرد: «جنگ میکروبی امروز وجود دارد. میکروب‌ها را در آزمایشگاه پرورش می‌دهند، پخش می‌کنند تا در دنیا پادزهر آن را بفروشند. کسانی که وجه حیوانی را غلبه دادند، دنبال جنگ و کشتار هستند؛ البته به ظاهر شعار مردمی‌تری می‌دهند.» احمدی نژاد با تاکید بر اینکه انقلاب ملت ایران یک دعوت جهانی است، خاطرنشان کرد: «حاکمیت امام عصر حاکمیت بعد انسانی بر همه روابط انسانی است. کسانی که می‌خواهند ذلت ملت ایران را ببینند، این آرزو را به گور خواهند برد و به فضل الهی خوابشان آشفته است.»

احمدي‌نژاد تصميمش را گرفته است

آنچه ۱۹ فروردين در آمل گذشت، نشان از حركت احمدي‌نژاد در همان خطي دارد كه رسانه چي‌هاي او پيش از اين مطرح كرده بودند. عبدالرضا داوري، اخیرا در گفت‌وگو با «آرمان» اين موضوع را مطرح كرد كه مرادش، تا امروز تصميمي براي حضور در انتخابات ندارد. اما سيري كه كشور در حال طي آن است، احمدي‌نژاد را قانع خواهد كرد كه به ميدان مبارزه قدم بگذارد. داوري با اين ادعا گفت كه تصميم به حضور يا عدم حضور احمدي‌نژاد در انتخابات، نه در ذهن احمدي‌نژاد، كه در عرصه ميداني رخ خواهد داد و او را قانع خواهد كرد كه در انتخابات ۹۶ حضور يابد. بعد از مراسم آمل هم، پدر داماد احمدي‌نژاد، در اظهارنظري مشابه، حضور مردم را حجتي خواند كه با وجود آن، احمدي‌نژاد براي عدم حضور در انتخابات، عذري نخواهد داشت. احمد خورشيدي آزاد كه پيش از اين، از دو قطبي دولت – ملت در انتخابات ۹۶ سخن گفته بود، در ادامه افزود كه استانداري مازندران و فرمانداري آمل، براي جلوگيري از سخنراني احمدي‌نژاد، كمپين به راه انداخته‌اند. او مدعي شد كه مقامات استان، شاعري از خطه آمل را واداشته است تا براي نيامدن احمدي‌نژاد به آمل شعري بسرايد. او در ادامه، مقامات استان را متهم ساخت كه با پخش شبنامه و پاره كردن پوستر و بنر، جنگي تمام عيار را با مردم شروع كرده‌اند. او، استقبال مردم آمل از احمدي‌نژاد را نمونه‌اي كوچك خواند از ايجاد دو قطبي دولت - ملت كه با وجود آن، احمدي‌نژاد عذري براي حضور نداشتن در انتخابات ۹۶ ندارد.

آملي‌ها هوشیارند

خورشيدي آزاد اما نگفته است كه همفكران او، براي حضور احمدي‌نژاد در آمل، از چه شیوه هایی بهره برده‌اند. تيم احمدي‌نژاد، با بزك كردن يك مسير با پوستر و بنرهاي او، براي رسيدن به مصلي، تلاش كرد اين‌گونه القا كند كه مردم آمل براي حضور احمدي‌نژاد، تدارك ديده‌اند. احمدي‌نژاد و تيم او، گمان بردند كه با ترك تازي با اسب پوپوليسم ، مي‌توانند مردم آمل را تحت تاثیرقراردهند. آنان فراموش كردند كه خطه آمل، خطه علامه‌هاست. آنان فراموش كردند كه مردم آمل كه تاكنون دو شهيد مدافع حرم را تقديم اسلام كرده است، آيات حسن‌زاده‌هاي آملي و جوادي‌هاي آملي پرورانده است. مردمان آمل، آن‌قدر تيز هوش هستند كه بفهمند آنان كه احمدي‌نژاد را در مسير رسيدن به شهر همراهي مي‌كردند، همان‌ها هستند كه با وعده يارانه ۲۵۰هزار توماني رفتند تا برایش فرش قرمز پهن کنند.

منبع: آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین