|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱
«بهادر مولایی» قهرمان جهان گفت:
کد خبر: ۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
بهادر مولایی، وزنه‌بردار ملی‌پوش فوق‌سنگین ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان لهستان با مدال‌آوری‌اش در این مسابقات به‌خوبی توانست جای خالی بهداد سلیمی، قوی‌ترین مرد جهان در تیم‌ملی را پر کند.
این جوان 21ساله در دومین تجربه حضورش در این رویداد بزرگ، در حرکت یکضرب وزنه 203کیلوگرمی و دوضرب 255کیلوگرم را بالای سر برد تا به ترتیب ایران را صاحب یک مدال نقره و یک طلا کند. مولایی با جمع امتیازاتش در مجموع نیز به مدال نقره دست یافت تا سربلند از این رقابت‌ها بیرون بیاید.

از رکوردهایی که در لهستان زدی، راضی هستی؟

بله، خدا را شکر رکوردهایی که زدم از رکوردهای تمرینی‌ام هم بیشتر بود، چه در یکضرب و چه در دوضرب. خیلی دوست داشتم در دوضرب وزنه 261کیلوگرمی را هم بالای سرم ببرم اما متاسفانه فشار زیادی به آرنج دست راستم آمد و نشد. ولی با این حال خوشحالم که در 21سالگی، بعد از حسین رضازاده اولین وزنه‌برداری بودم که به رکورد بالای 260کیلوگرم حمله کردم. انشاءالله تمام تلاشم را می‌کنم که در مسابقات جهانی سال آینده با تجربه بیشتر و طرز فکر بهتر رکورد بزنم.

سطح مسابقات را چطور ارزیابی کردی؟


به نظر من خیلی رقابت فشرده بود. از رقابت‌های دسته 56کیلوگرم گرفته تا دسته فوق‌سنگین. طوری که شش‌وزنه‌بردار رکورد جهان را در این مسابقات جابه‌جا کردند. تیم ایران هم به‌عنوان جوان‌ترین تیم شرکت‌کننده در این دوره از رقابت‌های قهرمانی جهان که موفق شد از عنوان سومی تیم خود در دوره قبل این رقابت‌ها دفاع کند.

بهداد سلیمی و سایر وزنه‌برداران معترضی که از تیم‌ملی کناره‌گیری کردند، معتقدند سطح رقابت‌ها پایین بوده و نباید عنوان سومی این دوره را با دوره قبل مقایسه کرد، نظرتان در این‌باره چیست؟

من نمی‌دانم این دوستان روی چه حسابی این حرف‌ها را می‌زنند. آنها یک زمانی هم‌دوره و هم‌تیمی ما بودند. رکورد مجموع من سه‌کیلوگرم از رکورد بهداد سلیمی که در المپیک لندن قهرمان شد، بیشتر بود. آقای سلیمی اگر خودش در این رقابت‌ها شرکت می‌کرد، با این رکورد سوم می‌شد.

واکنش وزنه‌برداران تیم‌ملی به استعفای کوروش باقری چیست؟


راستش ما هم از این موضوع اصلا خبر نداشتیم، وقتی شنیدیم خیلی تعجب کردیم. ولی با همه بچه‌ها هم‌قسم شدیم که جلو رفتن ایشان را بگیریم کما اینکه آقای رضازاده، رییس فدراسیون هم با استعفای او مخالفت کرده است. آقای باقری اگر ما را تنها بگذارد و برود، تیم از بین می‌رود. هر مربی‌ای که بیاید پنج،شش سال طول می‌کشد تا دوباره تیم‌ملی وزنه‌برداری را به جایی که الان هست برساند. ضمن اینکه ما در ایران کسی را جز کوروش باقری نداریم که بتواند به‌خوبی این تیم را هدایت کند. آقای باقری با وجود اینکه نسبت به سایر مربیان وزنه‌بردار دنیا سن و سال کمتری دارند اما خیلی باتجربه هستند و می‌دانند.

 برنامه بعدی‌ات چیست؟

فکر نمی‌کنم امسال مسابقه دیگری داشته باشم. باید برای حضور در بازی‌های آسیایی 2014 کره‌جنوبی و قهرمانی جهان سال بعد آماده شوم. امیدوارم بتوانم سال بعد سهمیه المپیک 2016 برزیل را بگیرم.

دعوت المپیکی‌ها به روسیه


در شرایطی که اختلاف در خانواده وزنه‌برداری همچنان ادامه دارد، سعید محمدپور، نواب نصیرشلال، سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی، چهار وزنه‌برداری هستند که مسوولان برگزاری مسابقات جام ریاست‌جمهوری روسیه، با صدور دعوتنامه رسمی برای آنها، از حسین رضازاده، رییس فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان خواسته‌اند مقدمات حضورشان را در این رقابت‌ها فراهم کند. مسابقات جام ریاست‌جمهوری روسیه در بخش مردان در سه وزن بالا یعنی 94، 105 و 105+کیلوگرم برگزار می‌شود و از قهرمانان جهان و المپیک برای حضور در این رقابت‌ها دعوت می‌شود. نخستین دوره جام ریاست‌جمهوری روسیه سال 2011 برگزار شد که از ایران سعید محمدپور و بهادر مولایی در آن شرکت کردند. دومین دوره جام ریاست‌جمهوری روسیه طی روزهای 30 آبان تا دوم آذر جاری در شهر مسکو برگزار می‌شود. اما در حالی که پنج وزنه‌بردار المپیکی ایران ماه‌ها در اعتراض به حضور کوروش باقری در راس تیم‌ملی وزنه‌برداری از این تیم کناره‌گیری کردند، هنوز معلوم نیست این وزنه‌برداران می‌خواهند چه تصمیمی در این خصوص بگیرند. حسین رضازاده، رییس فدراسیون وزنه‌برداری دیروز در این‌باره به فارس گفت: فقط المپیکی‌ها می‌توانند راهی رقابت‌های جام ریاست‌جمهوری روسیه شوند و امکان جایگزینی وجود ندارد. بر اساس دعوتنامه‌ای که برایمان ارسال شده است، بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی، سعید محمدپور و نواب نصیرشلال به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند.

منبع: شرق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین