کد خبر: ۹۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
رییس جمهوری در مراسم روز ملی هسته ای به صورت ویدئو كنفرانس از مجتمع های «سوخت تست راكتورهای قدرت» و «سوخت تست راكتور مدرن شده اراك» رونمایی كرد.
 رییس جمهوری در مراسم روز ملی هسته ای به صورت ویدئو كنفرانس از مجتمع های «سوخت تست راكتورهای قدرت» و «سوخت تست راكتور مدرن شده اراك» رونمایی كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه همچنین دستگاه های جدید «زونال سانتریفیوژ» كه بیشتر در تولید محصولات ژن درمانی و واكسن های ویروسی بكار می رود و می تواند به مدت طولانی به كار گرفته شود را رونمایی كرد.

رییس جمهوری در این مراسم از دستگاه های جدید «زونال سانتریفیوژ» ، «اولتراسانتریفیوژ» 'زونال سانتریفیوژ ها' بیشتر در تولید محصولات ژن درمانی و واكسن های ویروسی بكار می رود و می تواند به مدت طولانی به كار گرفته شود نیز رونمایی كرد.
از این نوع سانتریفیوژ در تولید انبوه واكسن هایی مانند هاری، آنفلوآنزا، هپاتیت ب و مننژیت استفاده می شود.

«اولترا سانتریفیوژها» برای دوران در دورهای خیلی بالا( ٥٠٠٠٠ دور بر دقیقه) طراحی شده اند و از آنها برای جداسازی در مقیاس تحقیقاتی و در زمینه های بیولوژی و بیوشیمی مانند جداسازی ذرات ریز در حد و اندازه ویروس ها، پروتئین ها، RNAها و DNAها استفاده می شود.

رییس جمهوری همچنین در این مراسم از سه عنوان كتاب «دانشنامه حفاظت و امنیت هسته ای» ، «صنعت هسته ای؛ شاهكار ایرانی» و «برخوردهای دوگانه آژانس بین المللی انرژی اتمی با كشورهای مظنون به فعالیت در زمینه تسلیحات هسته ای و یا داشتن خطاهای پادمانی» رونمایی كرد.

**افتتاح سایت پسمان گور

روحانی همچنین از طریق ویدئو كنفرانس «سایت هسته ای پسمان گور» در منطقه انارك را افتتاح كرد.سایت هسته ای پسمان گور مدیریت مركزی پسماندهای پرتو زای ایران را بر عهده دارد.

رییس جمهوری در فرمان آغاز به كار این سایت هسته ای گفت: با تشكر از تلاش و كوشش همه دست اندركاران در زمینه هسته ای كه در كنار این دانش به فكر سلامت محیط زیست نیز هستند با نام خدا و به نام امام باقر (ع) این كار را آغاز كنید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین