کد خبر: ۹۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مرز آستارا بر اهمیت توسعه و توجه به آن تاکید کرد و آن را یکی از راه‌های ایجاد ارتباط میان اروپا و آسیا نامید.
نشست خبری وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نخستین اجلاس سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه با حضور خبرنگاران ایرانی و خارجی برگزار شد.

محمدجواد ظریف در نشست خبری مشترک با وزرای امور خارجه روسیه و آذربایجان گفت: این نشست شروع خوبی بود برای اینکه بتوانیم در زمینه‌هایی همچون ترانزیت با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

وی افزود: همچنین در مورد همکاری‌های اطلاعاتی در زمینه مبارزه با تروریسم در این نشست صحبت‌هایی شد. ما معتقدیم با همکاری با یکدیگر می‌توانیم به ایجاد ثبات در منطقه کمک کنیم. در این میان، همکاری‌های این سه کشور می‌تواند ثبات را برای منطقه به ارمغان بیاورد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مرز آستارا بر اهمیت توسعه و توجه به آن تاکید کرد و آن را یکی از راه‌های ایجاد ارتباط میان اروپا و آسیا نامید.

ظریف در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری اظهار داشت: ما با آذربایجان و روسیه درباره مسئله انرژی هم صحبت کردیم. همانطور که می‌دانید تحریم‌ها علیه ایران بخش انرژی کشور ما  را مورد هدف قرار داد و ما به دنبال بازپس‌گیری جایگاه‌مان در این حوزه هستیم.

وی در مورد درگیری‌های قره‌باغ تصریح کرد: طی چند روز گذشته با همتای ارمنی خود گفت‌وگو کردم. همچنین وزیر دفاع ما با وزرای دفاع دو کشور گفت‌وگو داشته است و اکنون که آتش بس در این منطقه به وجود آمده معتقدیم که آتش‌بس می‌تواند بهترین راه حل برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه باشد.

 

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین