|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۳
کد خبر: ۹۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
او در صحبت‌های روز گذشته خود با گلایه ازحاشیه‌سازی‌ها برای دولت اعلام کرد: با وجود تمام سروصداها علیه قراردادهای جدید نفتی، در ماه آتی انعقاد قراردادهای جدید آغاز می‌‌شود و تا پایان امسال چند قرارداد مهم نفتی امضا می‌شود.
موضوع قاچاق به‌ویژه قاچاق حامل‌های انرژی هزینه‌های بسیاری بر بخش نفت و تولید کشور تحمیل کرده است. این هزینه‌ها هر روز نیز بیشتر شده و حتی پس از هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی روند قاچاق به خارج از مرزها ادامه داشت. به همین دلیل بیژن زنگنه وزیر نفت تقاضا و درخواستی از استانداری‌ها مطرح کرد تا برای کمک به جمع‌کردن دکان قاچاقچیان گازوییل و مازوت کمک کنند. وی با تأکید بر لزوم همکاری استانداری‌ها برای مبارزه با قاچاق گازوییل و مازوت گفت: برخی صنایع که وجود ندارند یا نیمه‌تعطیل شده‌اند، گازوییل می‌سوزانند. ما باید با همکاری همدیگر دکان قاچاق گازوییل و مازوت را جمع کنیم.

او در صحبت‌های روز گذشته خود با گلایه ازحاشیه‌سازی‌ها برای دولت اعلام کرد: با وجود تمام سروصداها علیه قراردادهای جدید نفتی، در ماه آتی انعقاد قراردادهای جدید آغاز می‌‌شود و تا پایان امسال چند قرارداد مهم نفتی امضا می‌شود.


وزیر نفت درهمایش اقتصاد مقاومتی با اشاره به این‌که متوسط صادرات نفت‌خام و معیانات گازی در ١٠ماهه ‌سال گذشته یک‌میلیون و٣٥٠‌هزار بشکه بود، افزود: در اسفند و فروردین مجموع متوسط صادرات نفت و میعانات گازی ما به بالای دو‌میلیون بشکه می‌رسد.


وی با اشاره به تأثیر افزایش صادرات نفت و میعانات در افزایش تولید ناخالص داخلی عنوان کرد: سهم وزارت نفت از بودجه امسال صادرات دو‌میلیون و٢٥٠‌هزار بشکه نفت و معیانات است که برای انجام این امر باید بالای چهار‌میلیون بشکه تولید داشته باشیم.


افزایش یک‌میلیون بشکه‌ای تولید


وزیر نفت با تأکید بر این‌که به همه امور به موازات هم رسیدگی خواهد شد، گفت: برنامه‌ای برای افزایش تولید یک‌میلیون بشکه‌ای نفت‌خام از میادین مشترک دیده شده که اجرای ملزومات این برنامه آغاز شده است.


وزیر نفت با اشاره به برنامه دولت برای افزایش سطح تولیدات نفت‌خام به ٤‌میلیون بشکه در روز گفت: افزایش تولید را هم در برخی پروژه‌های نفتی مستقل و هم در برخی پروژه‌های نفتی مشترک در برنامه داریم. این عضو کابینه دولت تصریح کرد: افزایش سطح تولید و صادرات نفت‌خام، افزایش ظرفیت پالایشی کشور، افزایش و تکمیل پروژه‌های گازرسانی و توسعه صنعت پتروشیمی محورهای برنامه‌های اجرایی وزارت نفت در‌سال ٩٥ است؛ یعنی به همه امور به موازات هم رسیدگی خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین