کد خبر: ۹۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا خبر داد و گفت: برای رانندگان وسائل نقلیه شخصی 3 و رانندگان خودروهای سنگین و عمومی 6 نمره منفی در سوابق گواهینامه شان درج می شود.
سردار حسین رحیمی در خصوص آغاز فصل سرما و آلودگی جوی شهر تهران گفت:امسال با آغاز اولین موج سرما آلودگی هوای تهران به مرز هشدار رسید؛که در همین راستا راهنمایی و رانندگی برای کنترل آلودگی هوا امسال نیز طرح تشدید کنترل معاینه فنی خودروها و برخورد با خودروهای دودزا را در دستور کار قرار داد.

این مقام مسئول انتظامی اظهار داشت:تمامی خودروها بدون هیچگونه استثنایی کنترل می شوند و هر وسیله نقلیه اعم از شخصی ،عمومی ،دولتی،نظامی و سازمانی و...که دارای نقص فنی و دودزا هستند اعمال قانون خواهند شد.

وی در ادامه بیان کرد:از آنجایی که تلاش برای مهار آلودگی هوا یکی از اولویت های پلیس راهور است امسال در تمام مناطق راهنمایی و رانندگی در هر منطقه دو نقطه به صورت خاص معاینه فنی و دودزایی وسائل نقلیه کنترل می شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه در باره چگونگی برخورد ماموران با وسائل نقلیه دودزا به خبرنگار ما گفت:استفاده از وسیله نقلیه ای که نقص فنی موثر دارند مطابق قانون ممنوع است و در صورت تردد این دسته از وسائل نقلیه در سطح شهر 500 هزار ریال جریمه خواهند شد و برای رانندگان وسائل نقلیه شخصی 3 و رانندگان خودروهای سنگین و عمومی 6 نمره منفی در سوابق گواهینامه شان درج می شود.

وی عنوان کرد:در صورتی که ماموران خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا را توقیف کنند و انتصاب پلاک اعزام به تعمیرگاه روی خودرو انجام شود راننده مربوطه می بایست طی 10 روز برای رفع نقص خودرو به تعمیرگاه مراجعه کند و از مراکز مجاز معایته فنی اخذ کنند.

سردار رحیمی افزود:چنانچه راننده در مدت تعیین شده 10 روز به تعمیرگاه مراجعه نکند و معاینه فنی را اخذ نکند با این  وسیله نقلیه همانند یک وسیله نقلیه ای که با پلاک غیرمجاز در سطح شهر تردد میکند برخورد و اقدام به توقیف این خودرو می کنیم.

این مقام مسئول در ادامه به شهروندان تهرانی توصیه کرد و گفت:فصل های سرد سال از سویی با پدیده وارونگی هوا روبرو است که باعث تشدید آلودگی هوا می شود واز سویی دیگر به دلیل سرما وسخت تر شدن عبور و مرور اغلب شهروندان مایل به استفاده از خودروهای شخصی هستند که این امر منجر به آلودگی هوای شهر تهران در این ماه هاست؛در همین راستا از تمام شهروندان تقاضا میکنیم تا آلودگی به مرز خطر نرسیده به فکر سلامتی خود و سایر همشهریان باشند و حتی المقدور از سفرهای غیر ضروری پرهیز نموده  و از خودرو به صورت تک سرنشین استفاده نکنند و چنانچه وسیله نقلیه دودزا دارند هر چه سریع تر نسبت به معایته فنی و تعمیر آن اقدام کنند.

وی اذعان کرد:ما در روزهای بارانی با کندی عبور و مرور و راه بندان روبرو هستیم چرا که به طور طبیعی وسائل نقلیه در زمان بارندگی کندتر حرکت نموده و همچنین استفاده از خودروی شخصی در این روزها بیشتر میشود شایسته است که ما شکر گذار نزولات جوی که نعمت های الهی بوده ،باشیم و نظافت و پاکیزگی هوا را با استفاده بی رویه از وسائل نقلیه شخصی از بین نبریم.

سردار رحیمی در خاتمه اظهار داشت:امیدواریم امسال با همت  و مشارکت تمام همشهریان و تلاش های ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی و همکاری همه نهادهای مسئول ،پاییز و زمستانی سالم تر را داشته باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین