|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۹۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
هواپیماهای آمریکا بار دیگر کمک تسلیحاتی و مواد غذایی برای گروه تروریستی داعش در عراق پرتاب کردند و این بار تیپ علی اکبر(ع) وابسته به تولیت آستان عتبه حسینی این رسوایی را فاش کرد.
هواپیماهای آمریکا بار دیگر کمک تسلیحاتی و مواد غذایی برای گروه تروریستی داعش در عراق پرتاب کردند و این بار تیپ علی اکبر(ع) وابسته به تولیت آستان عتبه حسینی این رسوایی را فاش کرد.

سایت خبری تولیت عتبه حسینی در خبری روز چهارشنبه اعلام کرد که رزمندگان تیپ علی اکبر (ع) وابسته به این تولیت در جریان یک عملیات نفوذی در ارتفاعات «مکحول» در 240 کیلومتری شمال بغداد ، در شمال استان صلاح الدین، این کمک های تسلیحاتی و غذایی ساخت آمریکا را کشف کردند.

معاون فرماندهی تیپ علی اکبر (ع) از تشکیلات داوطلب مردمی معروف به «الحشد الشعبی» گفته است: رزمندگان این تیپ در جریان نفوذ تا عمق 4 کیلومتری در روستای «مسحک» در نزدیکی ارتفاعات مکحول، این مواد را که به احتمال قوی بمب افکن های آمریکایی آن را برای عناصر داعش پرتاب کرده اند، کشف کردند.

علی کریم افزود: مواد کشف شده شامل چند جعبه خالی مهمات ساخت آمریکا، خمپاره و نارنجک، مواد غذایی بسته بندی به علاوه چهار عدد چتر است که احتمال داده می شود، مواد را از طریق آنها به دست عناصر داعش در منطقه رسانده اند.

وی ادامه داد: این اتفاق نمی تواند ناشی از اشتباه و خطا باشد، زیرا منطقه ای که در آن مواد کشف شده، از مواضع نیروهای عراقی بسیار فاصله دارد و بر همین اساس به نظر می رسد هواپیماهای آمریکایی در پرتاب این مواد در منطقه عمد داشته اند.

پیشتر گزارش های متعدد از اقدام هواپیماهای آمریکایی در پرتاب کمک های تسلیحاتی و مهمات و مواد غذایی و دارویی در مناطق تحت تصرف داعش منتشر شده و در مواردی حتی از لحظه پرتاب این کمک ها توسط هواپیماهای آمریکایی تصویربرداری شده بود.

نیروهای آمریکایی که بارها این گونه حوادث را تکذیب کرده بودند وقتی تصاویر لحظه پرتاب این کمک ها به داخل مناطق تحت تصرف داعش منتشر شد، مدعی شدند که ناشی از اشتباه و خطا بوده است.

بسیاری از فرماندهان نظامی به ویژه تشکیلات داوطلب مردمی معروف به الحشد الشعبی نسبت به حضور نظامیان آمریکایی و پرواز بمب افکن های آمریکا بر فراز آسمان عراق به بهانه مبارزه با تروریسم، تردید دارند.

هادی العامری رییس سازمان بدر و از فرماندهان تشکیلات مردمی الحشد الشعبی پیشتر گفته بود که هدف آمریکایی ها نابود کردن داعش در عراق نیست بلکه آنها می خواهند تروریست های داعش را برای بیشترین زمان ممکن در عراق و سوریه نگه دارند.

براساس یک نظریه، آمریکا می کوشد که عراق و سوریه را به مرکز جذب تروریست ها در جهان تبدیل کند و به این صورت از انتشار آنها در دیگر کشورها به ویژه اروپا و آمریکا جلوگیری به عمل بیاورد.

در همین ارتباط روز گذشته نیروهای کتائب حزب الله نیز موفق شدند یک پهباد ناشناس را در منطقه مکحول سرنگون کنند.

جزییات بیشتر از سرنگونی این پهباد جاسوسی منتشر نشده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین