|
|
امروز: جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۹۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
عبدالرضا داوری که سابقه مدیریت بر روزنامه شهروند و قائم مقامی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا را در دولت محمود احمدی‌نژاد داشته، در کانال تلگرامی خود افشین علاء را مصداق گمراهی و گمراه‌کنندگی معرفی کرد.
عبدالرضا داوری، یکی از مدیران رسانه‌ای در دولت‌های قبلی، اخیرا در پاسخ به فعالیت‌های رسانه‌ای افشین علاء -شاعر- عکس او را در کانال تلگرامی خود منتشر و با درجِ آیاتی از سوره شعرا، بر این شاعر تاخت.

عبدالرضا داوری که سابقه مدیریت بر روزنامه شهروند و قائم مقامی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا را در دولت محمود احمدی‌نژاد داشته، در کانال تلگرامی خود افشین علاء را مصداق گمراهی و گمراه‌کنندگی معرفی کرد.



انتشار عکس این شاعر منتقد که در یادداشت‌های اخیر خود بارها به تایید نشدن صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعتراض کرده بود، با آیات شریفه سوره شعرا همراه شده که در مجموع این شاعر را گمراه کننده و پیروانش را گمراه خوانده است.

در آیات 244 تا 247 سوره شعرا آمده است:

وَالشُّعَرَاء یَتَّبِعُهُمُ الْغَاوُونَ ﴿۲۲۴﴾: و شاعران را گمراهان پیروى می‏‌کنند.

أَلَمْ تَرَ أَنَّهُمْ فِی کُلِّ وَادٍ یَهِیمُونَ ﴿۲۲۵﴾: آیا ندیده‏اى که آنان در هر وادیى سرگردانند.

وَأَنَّهُمْ یَقُولُونَ مَا لَا یَفْعَلُونَ ﴿۲۲۶﴾: و آنانند که چیزهایى مى‏گویند که انجام نمی‌دهند.

اما در آیه 227، خداوند ویژگی اهل ایمان بودن را به عنوان شرط رهایی از گمراهی و گمراه کنندگی مطرح می‌فرماید:

إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَذَکَرُوا اللَّهَ کَثِیرًا وَانتَصَرُوا مِن بَعْدِ مَا ظُلِمُوا وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ ﴿۲۲۷﴾: مگر کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده و خدا را بسیار به یاد آورده و پس از آنکه مورد ستم قرار گرفته‏‌اند یارى خواسته‏‌اند و کسانى که ستم کرده‌‏اند به زودى خواهند دانست به کدام بازگشتگاه برخواهند گشت.

با این حساب عملکرد عبدالرضا داوری که با هدف روشن تاختن بر افشین علاء صورت گرفته و البته ممکن است مفهوم گمراه‌کنندگی را به تمام شاعرات بسط دهد، بدون در نظر گرفتن آیه 227 بوده و به عبارت دیگر، بخشی از حقیقت این آیات را نادیده گذاشته است.

لازم به یاداوری است که داوری در دولت محمود احمدی نژاد، مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش این وزارتخانه نیز بوده و همواره در فعالیت‌های رسانه‌ای خود از حامیان احمدی‌نژاد به شمار می‌آمده است.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین