|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۷
کد خبر: ۹۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
چاوش اوغلو نشست رامسر را مفید توصیف کرد و گفت: با همتای آذربایجانی خود مساله قره باغ و در این چارچوب و آنچه را که باید گروه مینسک و ترکیه باید انجام دهد، بحث و گفت و گو کرده است.
مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه چهارمین نشست وزیران خارجه در رامسر را مفید اررزیابی کرد و گفت: با دکتر ظریف در مورد مقدمات سفر روحانی به ترکیه صحبت کردیم.

وی در حاشیه چهارمین نشست سه جانبه وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان که به میزبانی جواد ظریف روز گذشته در رامسر برگزار شد، در گفت و گو با شبکه خبر تلویزیون دولتی ترکیه و خبرگزاری آناتولی با اشاره به اینکه چاوش اوغلو به دنبال نشست سه جانبه، دیدارهای دوجانبه ای نیز با وزیر خارجه ایران و آذربایجان داشت، افزود: کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که پیشتر اعلام شده بود، در خاتمه نشست برگزار خواهد شد، لغو شد.

چاوش اوغلو به دنبال نشست به خبرنگاران رسانه های ترکیه گفت: ترکیه به مکانیزم های سه جانبه منطقه ای اهمیت زیادی می دهد و علاوه بر مکانیزم سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان، مکانیزم های سه جانبه ای دیگری با ترکمنستان و گرجستان تشکیل شده که آذربایجان در مرکز آن قرار دارد.

چاوش اوغلو نشست رامسر را مفید توصیف کرد و گفت: با همتای آذربایجانی خود مساله قره باغ و در این چارچوب و آنچه را که باید گروه مینسک و ترکیه باید انجام دهد، بحث و گفت و گو کرده است.

وی در خصوص دیدار دوجانبه با ظریف گفت: در این دیدار ابعاد مختلف روابط دوجانبه و مقدمات سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به ترکیه را گفت و گو کرده است.

چاوش اوغلو هم مذاکرات دوجانبه و هم سه جانبه را موفق و سازنده خواند.

او در خصوص مناقشه قره باغ و موضع ترکیه در این زمینه گفت: موضع آنکارا در قبال مساله بسیار روشن است. ترکیه می خواهد به فوریت مساله قره باغ از طریق مسالمت آمیز و در چارچوب تمامیت ارضی آذربایجان حل و فصل شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین