|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۹۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
آنچه در گزارش آن جریده محترم آمده است به استناد اظهارات خانم معتاد متجاهری است که متأسفانه با اسم مستعار اتهاماتی را متوجه مرکز شفق نموده که به نظر می‌رسد، این استناد از فردی که مجرم و مجددا پس از درمان به چرخه اعتیاد روی آورده است
پس از انتشار گزارشی در صفحه جامعه روز دوشنبه ١٦ فروردین روزنامه «شرق» با عنوان «زنان بازگشته از کمپ شفق از وضعیت این مرکز گزارش می‌دهند/ ١٢٠ روز التهاب» اداره کل روابط‌عمومی استانداری تهران با ارسال جوابیه‌ای به روزنامه به این گزارش واکنش نشان داده است. متن کامل این جوابیه به این شرح است:

عطف به خبر منتشره در روزنامه «شرق» مورخ ١٦/٠١/٩٥ تحت عنوان (گزارش از وضعیت زنان بازگشته از کمپ شفق)، بدین‌وسیله پاسخ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران برای مزید اطلاع جناب‌عالی و همچنین تنویر افکار عمومی به شرح ذیل تقدیم می‌گردد. خواهشمند است باتوجه به ماده ٢٣ از فصل ششم قانون مطبوعات دستور فرمایند نسبت به انتشار آن در روزنامه «شرق» اقدام لازم مبذول گردد. ١. همان‌گونه که مطلعید با تلاش‌های بعمل آمده و با تدبیر وزیر محترم کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و استاندار محترم تهران بعنوان رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال گذشته مقرر شد جهت ساماندهی معتادین متجاهر و کارتن‌خواب زن در استان تهران مرکز درمانی مجهزی ایجاد تا از آن طریق ساماندهی و درمان زنان مذکور به‌صورت علمی صورت پذیرد، بنابراین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران ضمن هماهنگی با سایر اعضا به‌ویژه دادستان محترم تهران، شهردار محترم تهران، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، سازمان بهزیستی و پلیس مبارزه با مواد مخدر با صرف اعتباری بالغ بر سی‌میلیارد ریال (٠٠٠/٠٠٠/٠٠٠/٣٠ ریال) مرکز بلااستفاده شفق را مجددا بازسازی، تجهیز و در تاریخ ١٠/٠٩/٩٤ با استقرار نهادهای مسئول ازجمله تیم درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، تیم مددکاری بهزیستی استان و ناظر مقیم شورای هماهنگی، مرکز مورد بحث را به‌عنوان اولین و تنها مرکز ویژه درمان زنان معتاد متجاهر به بهره برداری رساند. ٢. مرکز یاد‌شده به ظرفیت ٤٠٠ نفر براساس پروتکل ماده ١٦ قانون مبارزه با مواد مخدر با مجوز دانشگاه علوم پزشکی تهران از تاریخ ١٠/٠٩/٩٤ فعالیت خود را آغاز و تمامی اقدامات صورت‌پذیرفته در مرکز تحت ‌نظارت کمیته نظارت استان مرکب از نمایندگان دبیرخانه شورای هماهنگی، دادستانی تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، بهزیستی استان که با حکم استاندار محترم تهران منصوب گردیده‌اند، هستند. ٣. طی ١٣٠ روز فعالیت گذشته این مرکز ٤٠٠ نفر زن معتاد متجاهر براساس پروتکل ماده ١٦ تحت درمان متادون‌تراپی قرارگرفته که به لطف خداوند متعال و تلاش‌های به‌عمل‌آمده از طریق مددکاران مستقر در مرکز ١٧٠ نفر از ایشان پس از طی مراحل درمانی به خانواده‌هایشان تحویل گردیده‌اند. ٤. درحال حاضر ٢٣٠ مددجو باقی‌مانده ضمن سپری‌نمودن دوران درمان و بازتوانی در انتظار اعزام به مراکز بهاران شهرداری تهران به منظور تکمیل دوره درمانی، بازتوانی و جامعه‌پذیری بسر می‌برند. ٥. تمامی اقدامات مرکز مذکور در چارچوب پروتکل ماده ١٦ که بسیار دقیق و سختگیرانه می‌باشد و مرتبا از طریق کمیته نظارت و ناظر مقیم رصد می‌گردد، تحت کنترل بوده و تاکنون به غیر از مواردی بسیار جزئی در بحث کیفیت غذا که بلافاصله برطرف گردیده، رویداد و اتفاق خاصی به وقوع نپیوسته است. ٦. لازم به یادآوری است در حال حاضر در کنار مباحث مربوط به درمان ایشان با مشارکت تشکل‌های غیردولتی واحد حرفه‌آموزی با مجوز سازمان فنی‌حرفه‌ای در مرکز مستقر و آموزش مددجویان را برعهده گرفته است.

علیهذا، آنچه در گزارش آن جریده محترم آمده است به استناد اظهارات خانم معتاد متجاهری است که متأسفانه با اسم مستعار اتهاماتی را متوجه مرکز شفق نموده که به نظر می‌رسد، این استناد از فردی که مجرم و مجددا پس از درمان به چرخه اعتیاد روی آورده است برای متن و بطن خبر مناسب نباشد و کتمان زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان امر و تهیه گزارش خلاف واقع به دور از عدل و انصاف و رسالت آن جریده محترم است. بدیهی است، شورای هماهنگی متعاقبا با برگزاری جلسه مشترک با اصحاب رسانه کما فی‌السابق زمینه اطلاع‌رسانی و انعکاس واقعیات موجود را فراهم خواهد کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین