|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۹۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سال 94، 15 هزار میلیارد ریال اعتبار برای بخش های مختلف مرتبط با احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافت.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سال 94، 15 هزار میلیارد ریال اعتبار برای بخش های مختلف مرتبط با احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافت.

معصومه ابتكار عصر سه شنبه در مراسم امضای فاز سوم سند همكاری مشترك سازمان ملل متحد، دولت ژاپن و سازمان حفاظت محیط زیست در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: وظایف دستگاه های مختلف برای احیای دریاچه ارومیه مشخص شده است.

وی اظهار كرد: وزارت نیرو موظف است از احداث سدهای جدید جلوگیری و نسبت به رهاسازی حقابه بر بستر دریاچه ارومیه اقدام كند. همچنین وزارت جهاد كشاورزی موظف شده است كه نسبت به اصلاح الگوی كشت و آبیاری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اقدام كند كه میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای احیای دریاچه ارومیه در این بخش ها تقسیم شده است.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست نیز اقدام به لایروبی رودخانه ها در مسیر دریاچه ارومیه كرده و همچنین تعدادی درخت در محدوده داخلی بستر دریاچه كاشته است.

ابتكار گفت: یكی از وعده های انتخاباتی رئیس جمهوری توجه به مسائل محیط زیست و تلاش برای احیای دریاچه ارومیه بود كه بر این اساس اولین مصوبه دولت در سال 92 تشكیل ستاد احیای دریاچه ارومیه بود كه با حضور تمام بخش های مرتبط شكل گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر آن رئیس جمهوری در ملاقات هایی كه در حاشیه مجمع عمومی در سازمان ملل با رئیس جمهوری ژاپن داشت، در خصوص مسائل زیست محیطی و احیای دریاچه ارومیه صحبت كرد كه تمام این اقدامات موجب شد تلاش در سطح بین المللی برای احیای پارك ملی دریاچه ارومیه شكل گیرد به گونه ای كه این تلاش ها ابعاد گسترده ای پیدا كرد.

ابتكار افزود: برنامه احیای دریاچه ارومیه تدوین شد و اعتبارات خوبی برای آن اختصاص یافت، در سال های اول با استناد به تجربه خوبی كه سازمان ملل در خصوص حفاظت از تالاب ها داشت، طرحی را با همكاری دولت ژاپن با عنوان اصلاح الگوی كشاورزی و توسعه پایدار به اجرا گذاشت كه طرحی كم نظیر است.

وی تاكید كرد: این همكاری از این نظر بسیار حائز اهمیت است كه ما محیط زیست را صرفا یك موضوع ملی و داخلی ندانیم بلكه موضوعی جهانی است و باید بین المللی با آن برخورد شود زیرا می توانیم از این راه صلح، دوستی و همكاری ها را بین كشورها تعمیق دهیم.

معاون رئیس جمهوری تاكید كرد: با جدیت برنامه احیای دریاچه ارومیه را دنبال خواهیم كرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین