|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۹۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
گزارشی که در سایت اینترنتی 38 نورث منتشر‌شده حاکی است، در طی پنج هفته گذشته، دو یا سه نوبت خروج توده‌هایی از دود از این مجتمع حرارتی در لابراتوار رادیوشیمیایی یونگ بیون مشاهده شده است.
یک اندیشکده آمریکایی از انجام فعالیت‌های مشکوک در سایت اصلی هسته‌ای کره شمالی خبر داد.

 به نقل از رویترز، بر اساس گزارشی که روز دوشنبه از سوی یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی منتشر شد، تصاویر ماهواره‌ای اخیرا فعالیت‌هایی «مشکوک» را در سایت اصلی هسته‌ای کره شمالی در منطقه یونگ بیون این کشور نشان داده‌اند که می‌تواند به معنای انجام عملیات بازفرآوری برای تولید پلوتونیوم بیشتر به منظور تولید بمب‌های اتمی باشد.

گزارشی که در سایت اینترنتی 38 نورث منتشر‌شده حاکی است، در طی پنج هفته گذشته، دو یا سه نوبت خروج توده‌هایی از دود از این مجتمع حرارتی در لابراتوار رادیوشیمیایی یونگ بیون مشاهده شده است. این مجتمع تاسیسات اصلی بازفرآوری سایت یونگ بیونگ برای تولید پلوتونیوم محسوب می‌شود.

در این گزارش آمده است: «توده‌های دود به‌ندرت در آنجا دیده می‌شود و در هیچ کدام از تصاویر گرفته شده در زمستان گذشته از آنجا دود ثبت نشده بود. این توده‌ها نشان می‌دهد که مسئولان تاسیسات بازفرآوری در حال گرم کردن ساختمان‌های خود هستند و شاید این بدان معنا باشد که فعالیت‌های مهمی در آنجا در جریان است یا در آینده نزدیک در جریان خواهد بود. این فعالیت هر چه باشد... به معنای انجام بازفرآوری پلوتونیوم بیشتر یا انجام این کار در آینده‌ای نزدیک است.»

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین