کد خبر: ۹۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
تا پایان هفته بیست و چهارم روی کاغذ هنوز ۱۱ تیم شانس قهرمانی دارند.
تا پایان هفته بیست و چهارم روی کاغذ هنوز ۱۱ تیم شانس قهرمانی دارند.

دیدارهای هفته بیست و چهارم  لیگ برتر باشگاه‌های ایران شب گذشته به پایان رسید.

بر همین اساس و با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی رقابت‌های لیگ برتر، قصد داریم طی هفته‌های باقی مانده نکات آماری هر هفته را استخراج کنیم که این موضوع می‌تواند به جذابیت رقابت‌ها نیز اهمیت دو چندانی ببخشد.

-در پایان این هفته فاصله تیم‌های صدرنشین با برتری پرسپولیس و توقف دو استقلال صدرنشین بیش از پیش به هم نزدیک شد تا سرخ‌ها بیشتر از هر زمانی به قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر امیدوار شوند. البته پرسپولیس در صورتی که بتواند ملوان را در هفته بیست و پنجم شکست دهد این فرصت را خواهد داشت تا پس از 55 هفته برای یک روز که هم شده در جدول رده‌بندی بالاتر از استقلال بایستد! البته در صورت برتری استقلال، یک بار دیگر آبی‌پوشان در جدول بالاتر از حریف خود قرار می‌گیرند.

-رکورد پرگل‌ترین دیدار فصل با 7 گل باز هم شکسته نشد! این رکورد با تساوی 4 بر 4 تراکتورسازی و ذوب‌‌آهن به این دیدار تعلق دارد.

-نکته جالب اینکه تا پایان هفته بیست و چهارم روی کاغذ هنوز 11 تیم شانس قهرمانی دارند.

-اگر هفته آینده استقلال بازی خود را ببرد و سپاهان، قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها نتواند حریفش را شکست دهد، تیم اصفهانی روی کاغذ هم شانس قهرمانی را از دست خواهد داد. در قعر جدول در هفته آینده هم روی کاغذ سقوط هیچ تیمی قطعی نخواهد شد.

-میانگین کسب امتیاز برای قهرمانی معمولا در هر دیدار 2 امتیاز است که البته صدرنشین لیگ یعنی استقلال با 44 امتیاز 4 امتیاز کمتر از این میانگین تا پایان هفته بیست و چهارم به دست آورده است.

-27 دیدار رقابت‌های امسال با تساوی بدون گل به پایان رسیده و جالب اینکه ملوان با تساوی بدون گل در دیدارهایش با رقبا، از این حیث رکورددار است.

-پرسپولیس همچنان در همه دیدارهایش در فصل پانزدهم لیگ برتر گل می‌زند و این رکورد مثبت سرخ پوشان در این هفته هم ادامه داشت.

-در هفته بیست و چهارم 7 تیم قعر جدول هیچکدام موفق به شکست حریفان خود نشدند.

-استقلال پس از 2 پیروزی پیاپی، دومین تساوی متوالی خود را در هفته بیست و چهارم تجربه کرد. استقلال همچنان با 2 شکست، کمترین باخت را در بین تیم‌های لیگ برتر تجربه کرده است.

-روند یک برد و دو مساوی، روندی است که در 6 هفته اخیر به صورت منظم برای استقلال خوزستان به دست آمده است.

-پرسپولیس برای هجدهمین هفته پیاپی شکست‌ناپذیر باقی ماند.

-ذوب‌‌آهن که این روزها نتایج خوبی نمی‌گیرد و بیشتر روی ریل تساوی گام برمی‌دارد پس از 9 شکست خورد.

-نفت تهران که از 13 هفته ابتدایی دیدارهای خود فقط در 3 دیدار به پیروزی رسیده بود، در 5 هفته اخیر 4 پیروزی را به دست آورده تا به جمع تیم‌های مدعی بازگردد.

-سایپا نیز طی 4 دیدار اخیر خود هیچ بازی را نبرده و از این 4 دیدار تنها 2 امتیاز کسب کرده است.

-روند جالب یک برد یک باخت گسترش از 7 هفته گذشته تا هفته جاری همچنان ادامه دارد. شاگردان کمالوند طی 7 دیدار اخیر خود 4 برد و 3 باخت را تجربه کرده‌اند.

-شاگردان مهاجری در پدیده نیز برای هفتمین هفته پیاپی شکست‌ناپذیر باقی ماند. پدیده در این هفته‌ها 4 پیروزی به دست آورده است.

-شاگردان دایی نیز در صبای قم برای هشتمین هفته پیاپی از کسب هر 3 امتیاز دیدارهای خود ناکام ماندند. صبا در این هفته‌ها 4 شکست و 4 تساوی را به دست آورده است.

-کسب 2 پیروزی از 19 بازی برای سپاهان شاید عجیب‌ترین آمار لیگ برتر باشد! سپاهان در این هفته هم به تساوی رسید.

-روند برد، باخت و مساوی طی 6 هفته اخیر به صورت منظمی برای فولاد تکرار شده است.

-ملوان که در آستانه دیدار با پرسپولیس قرار دارد و فقط 4 هفته در رقابت‌های امسال پیروز شده، در 13 هفته اخیر همچنان از پیروزی مقابل حریفانش عاجز است. 6 شکست و 7 تساوی حاصل کار ملوان در این هفته‌هاست.

-سیاه‌جامگان پس از 3 پیروزی پیاپی، به 2 تساوی متوالی رسید و حالا 3 دیدار اخیر خود را شکست خورده است.

-روند 5 هفته اخیر راه‌آهن دقیقا شبیه روند سیاه‌جامگان است. این تیم 2 تساوی و سپس 3 شکست پیاپی را به دست آورده است. راه‌آهن در 16 دیدار اخیر خود فقط یک پیروزی به دست آورده است.

-24 بازی و فقط 2 برد. آماری تامل‌برانگیز برای استقلال اهواز که گزینه اول سقوط است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین