|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۹۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
پیش از این علیرضا حقیقی هم با روبین‌کازان تجربه حضور در لیگ اروپا را کسب کرده و در دو فصل توانسته با حال و هوای این مسابقات آشنا شود.
همزمان با اولین بازی مدافع ایرانی ترک گروزنی در ترکیب این تیم، پرچم سه رنگ کشورمان در ورزشگاه احمد آره‌نا شهر گروزنی به اهتزاز درآمد.

حضور بازیکنان جوان ایرانی در لیگ‌های اروپایی یکی از خواست‌های اساسی کارلوس کی‌روش بود تا آنها با زندگی و فوتبال حرفه‌ای بهتر و بیشتر آشنا شوند. از همین‌رو در یکی دو سال اخیر شاهد حضور بازیکنان جوان فوتبال کشورمان در اروپا به‌خصوص در لیگ برتر روسیه بوده‌ایم، لیگی که شاید در سطح لیگ‌های سطح اول اروپا مانند انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه نباشد، اما می‌تواند مدرسه یا دانشگاهی جهت یادگیری فوتبال حرفه‌ای برای بازیکنان جوان ایرانی باشد و سپس به سکوی پرتابی برای آنها تبدیل شود.

علیرضا حقیقی، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان اولین بازیکنی بود که از ایران راهی لیگ برتر روسیه شد و به تیم روبین‌کازان رفت، تیمی که قدمت بالایی در فوتبال اروپا داشت و در لیگ قهرمانان اروپا حتی موفق شده بود بارسلونا را شکست دهد. حقیقی از روبین‌کازان، پس از حرفه‌ای شدن در فوتبال اروپا و کسب تجربه توانست به صورت قرضی به لیگ برتر پرتغال برود که در فصل جاری دوباره به روبین‌کازان برگشت و در نهایت در نیم‌فصل به صورت قطعی راهی ماریتیمو پرتغال شد تا از دروازه این تیم حفاظت کند.

سردار آزمون، مهاجم جوان فوتبال کشورمان که در رده جوانان راهی روبین‌کازان شده بود، حالا به یک بازیکن پخته و حرفه‌ای در فوتبال اروپا تبدیل شده که در تیم ملی هم جزو بازیکنان اصلی است. او پس از بازی در روبین‌کازان پیشنهادهایی از تیم‌هایی مانند میلان، آرسنال، تاتنهام و... داشت و در مقطعی حتی صحبت از بارسلونا هم شده بود، اما فقط یکی دو پیشنهاد رسمی شد که این بازیکن ترجیح داد در فوتبال روسیه باتجربه‌تر شود و سپس به تیم‌های بزرگ اروپایی برود. آزمون اکنون در تیم روستوف حضور دارد، تیمی که برای قهرمانی در لیگ برتر روسیه می‌جنگد و سعید عزت‌اللهی را هم این فصل به خدمت گرفته است. البته عزت‌اللهی در نیم‌فصل اول به‌دلیل مشکلات ITC نتوانست برای روستوف بازی کند و مشکل او برطرف شده که کم کم به ترکیب تیمش اضافه خواهد شد تا با 19 سال سن تجربه کسب کند.

دیگر بازیکن فوتبال کشورمان که راهی لیگ برتر روسیه شد، میلاد محمدی بود. این بازیکن در نیم‌فصل به تیم ترک گروزنی پیوست و پس از دو سه بازی نیمکت‌نشینی، دیشب اولین بازی‌اش را برای تیم جدیدش انجام داد، آن هم در دربی قفقاز و در یک بازی حساس مقابل آنژی ماخاچ‌قلعه که با پیروزی یاران محمدی به پایان رسید. ترک گروزنی که این فصل برای کسب سهمیه لیگ اروپا می‌جنگد، برای تقویت تیمش میلاد محمدی را به خدمت گرفت و این بازیکن حالا پس از انجام تمرینات و هماهنگ شدن با تیم، به ترکیب اصلی اضافه شده است. محمدی در دقیقه 72 بازی جای لوک ویلکشایر را گرفت که ابتدا در دفاع راست قرار گرفت و چند نفوذ هم انجام داد تا در اولین بازی‌اش تماشاگران ترک گروزنی را هیجان‌زده کند. محمدی پس از مصدومیت رودولفو در خط هافبک، با دستور سرمربی تیمش به پست اصلی خود در دفاع چپ رفت که این تغییر همزمان شد با حمله بازیکنان ترک از سمت چپ و گلی که در دقیقه 87 به ثمر رسید تا یاران محمدی به پیروزی 3 بر 2 برسند.

این اولین حضور محمدی در ترکیب ترک گروزنی بود و مطمئناً این بازیکن می‌تواند با عملکردش به بازیکن ثابت ترک تبدیل شود. تیمی که با این پیروزی به رتبه چهارم جدول رسیده و شانس کسب سهمیه لیگ اروپاست که این اتفاق می‌تواند به سود محمدی هم باشد، چراکه بازی در لیگ اروپا ویترین خوبی برای بازیکنان جوان است که بیشتر در سطح اول فوتبال اروپا توانایی‌های‌شان را نشان دهند. در حال حاضر روستوف برای قهرمانی می‌جنگد و می‌تواند راهی لیگ قهرمانان اروپا شود تا آزمون و عزت‌اللهی تجربه حضور در این مسابقات را کسب کنند و ترک گروزنی هم در صورت کسب سهمیه اروپا چنین شرایطی را برای محمدی رقم خواهد زد.

پیش از این علیرضا حقیقی هم با روبین‌کازان تجربه حضور در لیگ اروپا را کسب کرده و در دو فصل توانسته با حال و هوای این مسابقات آشنا شود. علیرضا جهانبخش، هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان هم در تیم AZ آلکمار تجربه حضور در لیگ اروپا را کسب کرده و مطمئناً تمام این اتفاقات به سود فوتبال ایران و فوتبال ملی خواهد شد. همان‌طور که کارلوس کی‌روش خواسته بود تا بازیکنان جوان ایرانی تجربه فوتبال حرفه‌ای را کسب کنند.

علاوه بر این، بازیکنان ایرانی سفیران خوبی هم برای فوتبال ایران هستند. همانطور که همزمان با نوروز 1395 بازیکنان AZ آلکمار عید نوروز را به علیرضا جهانبخش تبریک گفتند و با انتشار ویدئویی در صفجه اینستاگرام این باشگاه بازیکنان و کادرفنی این تیم با گفتن «سال نو مبارک» با فرهنگ ایرانی آشنا شدند. حالا این اتفاق در لیگ برتر روسیه هم رخ داده و همزمان با بازی شب گذشته ترک گروزنی مقابل آنژی ماخاچ قلعه پرچم ایران به دلیل حضور میلاد محمدی در این تیم در ورزشگاه «احمد آره‌نا» که ورزشگاه اختصاصی تیم ترک است به اهتزاز درآمد.

در زیر تصویر مربوط به ورزشگاه ترک گروزنی و به اهتزاز درآمدن پرچم ایران را می‌بینید:

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین