|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۹۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
خیلی زود پیرمرد را از ترس آزاد کردم و به او گفتم به خانه‌اش برود اما او درخواست من را قبول نکرد خواست تا در کنارم بماند.
پیرمردی که در ازای مبلغ ٣٠٠ میلیون به وسیله مرد میانسالی ربوده شده بود بعد از ٢٣ روز آزاد شد؛ آدم ربا هنگامی توسط پلیس دستگیر شد که می‌خواست چک میلیونی را در بانک نقد کند.

 متهم این پرونده مردی میانسال با نام جاوید است. او درباره انگیزه آدم‌ربایی‌اش گفت: چند ماه قبل به اجبار برای انجام کاری پولی را به عنوان نزول گرفتم اما نتوانستم آن را پرداخت کنم به خاطر همین تصمیم به آدم ربایی و اخاذی گرفتم. بعد از مدتی متوجه پیرمردی شدم که چند محله بالاتر باشگاه ورزشی دارد و پولدار است و همیشه در حسابش چندصد میلیون پول موجود است. یک روز به بهانه پرسیدن آدرس، سوار خودروی او شدم و با تهدید پیرمرد را ربودم. بعد از ربودن پیرمرد او را به مخفیگاهم در شرق تهران بردم. در این مدت با تلفن همراه پیرمرد با خانواده‌اش صحبت می‌کردم تا اینکه شارژ گوشی تمام شد و مجبور شدم از خط تلفن خودم استفاده کنم. بعد از ٢٤ ساعت متوجه شدم که ماموران هویت من را شناسایی کرده و دنبالم هستند.

خیلی زود پیرمرد را از ترس آزاد کردم و به او گفتم به خانه‌اش برود اما او درخواست من را قبول نکرد خواست تا در کنارم بماند. سرانجام در یک قرار حضوری با فرزندان او در خیابان چک ٢٠٠میلیون تومانی (١٠٠ میلیون تومان کمتر از درخواست اول) را دریافت کردم و هنگامی که می‌خواستم آن را در بانک نقد کنم به دام افتادم. این حادثه در تاریخ ٢٥ اسفند ماه سال گذشته اتفاق افتاد. پسر جوان پیرمرد در شکایتش به ماموران گفت: پدرم صاحب یک باشگاه ورزشی در شرق تهران و سرشناس محل است. ساعتی قبل مرد ناشناسی با تلفن همراه پدرم با ما تماس گرفت و مدعی شد او را ربوده و برای آزادی‌اش درخواست ٣٠٠ میلیون تومان پول نقد کرد. با اعلام این شکایت بلافاصله تحقیقات برای شناسایی مرد گروگانگیر و آزادی پیرمرد گروگان آغاز شد. درحالی که تحقیقات برای شناسایی محل نگهداری پیرمرد باشگاه دارد، ادامه داشت این بار مرد گروگانگیر با شماره جدیدی تماس گرفت و مدعی شد پس از صحبت با گروگان خود حاضر است با دریافت ١٥٠ میلیون تومان او را آزاد کند. با اعلام این موضوع به کارآگاهان پلیس آگاهی، بلافاصله صاحب خط و مخفیگاه او شناسایی شد. با حضور ماموران پلیس در خانه شناسایی شده مشخص شد مرد گروگانگیر چند ماهی است از آن خانه رفته است. در حالی که هیچ سرنخی از مرد گروگانگیر وجود نداشت، ماموران متوجه شدند او با فرزندان صاحب باشگاه قرار گذاشته و چک ٢٠٠ میلیون تومانی دریافت کرده است. با به دست آمدن این سرنخ سرانجام روز ششم فروردین مرد گروگانگیر هنگام نقد کردن چک در شعبه بانک شناسایی و دستگیر شد و ساعتی بعد پیرمرد گروگان در شرق تهران آزاد شد.

صبح روز چهاردهم فروردین ماه متهم به دادسرای امور جنایی انتقال یافت. او در بازجویی‌ها اتهاماتش را پذیرفت و در مورد معرفی پسر جوانی به عنوان همدست خود در زمان دستگیری و بازداشت پسر جوان به عنوان همدستش اعلام کرد: پسر ٣٠ ساله هیچ نقشی در آدم‌ربایی نداشت و من به دروغ برای اینکه پلیس را گمراه کنم او را طراح این گروگانگیری معرفی کردم. با اظهارات مرد گروگانگیر او با دستور قاضی سعید احمدبیگی، بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی بازداشت و برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

منبع: اعتماد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین