کد خبر: ۹۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق اعلام کرد: تروریست های داعش از منطقه هیت به سوی مناطق غربی استان الانبار گریخته اند.
فرار تروریست ها از شهر هیت در استان الانبار، آزاد سازی مناطق جدید در این شهر و آمار سازمان ملل درباره خشونت های ماه مارس عراق از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق اعلام کرد: تروریست های داعش از منطقه هیت به سوی مناطق غربی استان الانبار گریخته اند.

به نقل از پایگاه النهرین، این منبع بیان کرد: تروریست های داعش از مقابل نیروهای ارتش، مبارزه با تروریسم و عشایر در هیت می گریزند.اکثر تروریست های داعش از هیت از طریق صحرا به مناطق غربی الانبار فرار کرده اند.

به گفته این منبع عراقی، تروریست های داعش به سوی القائم، الرطبه، عانه و راوه فرار کرده اند.

این منبع عراقی از نقش موثر نیروی هوایی این کشور در جریان عملیات آزاد سازی هیت خبر داد و اعلام کرد: جنگنده ها و بالگردها پوشش هوایی مناسبی برای نیروهای زمینی فراهم کرده اند و مواضع داعش و مراکز تجمع آنها را در شهر هیت هدف قرار می دهند.

از سوی دیگر سامی العارضی فرمانده عملیات ویژه وابسته به نهاد مبارزه با تروریسم عراق گفت: نیروهای وابسته به نهاد مبارزه با تروریسم موفق به آزاد سازی روستای المعموره در هیت از چنگال داعش شده اند و پرچم عراق را بر بالای یکی از ساختمان های مرتفع آن نصب کرده اند.

وی افزود: این روستا معبر جنوبی هیت محسوب می شود.در جریان این عملیات چهار داعشی به هلاکت رسیدند و پنج خودرو بمبگذاری شده ای که عوامل انتحاری آنها را هدایت می کردند منهدم شد.

این در حالی است که منابع وابسته به سازمان ملل در عراق اعلام کردند که طی ماه مارس گذشته در عراق حدود هزار و صد و نوزده نفر کشته و هزار پانصد شصت و یک نفر زخمی شده اند.در این میان پانصد و هفتاد و پنج غیر نظامی کشته و هزار و صد و نود و شش نفر زخمی شده اند.پانصد و چهل و چهار نظامی به غیر از آمار استان الانبار کشته و سیصد و شصت و پنج نفر دیگر زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش بغداد بیشترین را ۱۰۲۹ نفر شامل می شود به طوری که ۲۵۹ غیر نظامی کشته و ۷۷۰ غیر نظامی دیگر زخمی شده اند.

از سوی دیگر مقتدا صدر از گردان های صلح وابسته به جریان صدر خواست که کمک های انسانی برای ساکنان استان جنگ زده الانبار که با داعش همکاری نمی کنند ظرف ۲۴ ساعت ارسال کنند.



منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین