|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۹۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
لاوروف روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت: ادعای توافق روسیه و آمریکا در مورد سرنوشت رئیس جمهوری سوریه تحریف واقعیت ها و تلاش برای واقعی جلوه دادن تمایل برخی ها است.
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه ضمن تکذیب ادعای برخی رسانه های غربی و آمریکایی در مورد سرنوشت رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد: ادعای مطرح شده مبنی بر توافق روسیه و آمریکا درباره سرنوشت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه کذب محض و تحریف واقعیت ها است.

 لاوروف روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت: ادعای توافق روسیه و آمریکا در مورد سرنوشت رئیس جمهوری سوریه تحریف واقعیت ها و تلاش برای واقعی جلوه دادن تمایل برخی ها است.

وی ادامه داد: آمریکا با تصمیم ما در مورد سرنوشت سوریه در چارچوب گروه بین المللی حامیان سوریه و شورای امنیت سازمان ملل موافقت کرده است و به صراحت اعلام کرده ایم که فقط مردم سوریه می توانند در تمام جوانب مربوط به سرنوشت کشور خود تصمیم بگیرند.

لاوروف خاطرنشان کرد: در توافق های بین المللی در سال گذشته مورد مربوط به سرنوشت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه قید شده است.

وی افزود: محال است که شرکای آمریکایی این واقعیت را درک نکنند. آنها نمی توانند بطور علنی این موضوع را که خود از مطرح کنندگان آن بودند زیر سوال ببرند.

وزیر خارجه روسیه گفت: در گیرودار این تحریف واقعیت ها و ادعاهای دروغ شاهد ناتوانی مقامهای آمریکایی هستیم که نمی توانند متحدان خود در منطقه و اروپا را وادار به پذیرفتن و اجرای مفاد قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل کنند که حق تعیین سرنوشت سوریه و انتخاب رئیس جمهوری آن را به ملت این کشور واگذار کرده است.

مقامهای روس بارها اعلام کرده اند که هیچ کشوری نمی تواند در مورد سرنوشت سوریه و رئیس جمهوری آن تصمیم گیری کند و فقط مردم سوریه چنین حقی را دارند.

رسانه های غربی در یک هفته اخیر پس از دیدار جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از مسکو و گفت و گوهای وی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مدعی شدند که مسکو و واشنگتن در مورد سرنوشت بشار اسد به توافق رسیده اند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در این رابطه ادعاهای رسانه ها مبنی بر توافق روسیه و آمریکا در مورد سرنوشت رئیس جمهوری سوریه را تکذیب کرد.

ریابکوف به تازگی در این رابطه به خبرگزاری 'روسیا سگودنیا' از موافقت آمریکا با عدم بحث در مورد آینده بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در مرحله فعلی مذاکرات خبر داد.

این مقام روس خاطرنشان کرد: مسکو، واشنگتن را متقاعد کرده است که تصمیم گیری در مورد بشار اسد به آینده موکول شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین