|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۸۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
گروهی از هوادران ترامپ که خود را گروه «حفاظت شیر» می‌نامند (اشاره به انیمیشن "شیرشاه-حلقه شیرهای نگهبان") به تازگی هشدار داده‌اند که تمامی فعالیت‌های اینترنتی مخالفان ترامپ را بدقت تحت نظر خواهند داشت.
یک روزنامه انگلیسی نوشت نیاز جامعه آمریکا به یک ابرقهرمان دلیل ظهور ضدقهرمانی به نام دونالد ترامپ است.

روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: اقبال جامعه آمریکا از ابرقهرمان‌های فیلم‌های هالیوودی پس از حملات 11 سپتامبر سال 2001 به شدت افزایش یافت. هویت ملی مردم آمریکا که ریشه در اعتماد به نفس بالا، احساس مصونیت و عدم آسیب‌پذیری داشت، پس از این حملات خدشه‌دار شد. صحنه‌ای که «کاپیتان آمریکا،» قهرمان خیالی کتاب‌های کامیک « مارول کامیکس،» بر بالای ویرانه‌های برج‌های دوقلو زانو زده و در حال اشک ریختن است، احساسات جریحه‌دار شده مردم آمریکا را به خوبی به تصویر می‌کشد.

در ادامه گزارش آمده است: اما «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بیشتر به «لکس لوتر،» شخصیت ضدقهرمان کتاب‌های کامیک «دی سی کمیکز» شباهت دارد. لکس لوتر، میلیاردری که دیوانه قدرت است، ابرقهرمان‌هایی مانند «سوپرمن» و «بتمن» را از موانع اصلی برای نیل به اهداف خود می‌داند و در تلاش است آن‌ها را نابود کند.

نگارنده گزارش در ادامه با ابراز نگرانی درخصوص خط‌‌مشی نامزد پیشروی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات مقدماتی می‌افزاید: جامعه آمریکا از نظر سیاسی در آستانه سقوط از لبه پرتگاهی خطرناک قرار دارد؛ سقوط به اعماق تاریک خشونتِ به تمام معنا و اجرای خودسرانه عدالت.

در ادامه گزارش با اشاره به ویدیویی که در آن ترامپ از هوادارانش می‌خواهد کنترل امور را خود بدست بگیرند، آمده است: این ویدیو در کنار تصاویر منتشر شده از اقلیت معترضی که به آن‌ها توهین می‌شود، بر سر و صورت آن‌ها تف انداخته می‌شود و مورد ضرب و جرح قرار می‌گیرند - آن‌هم در کشوری که داعیه دموکراسی و آزادی را دارد - جای بسی نگرانی است.    

گروهی از هوادران ترامپ که خود را گروه «حفاظت شیر» می‌نامند (اشاره به انیمیشن "شیرشاه-حلقه شیرهای نگهبان") به تازگی هشدار داده‌اند که تمامی فعالیت‌های اینترنتی مخالفان ترامپ را بدقت تحت نظر خواهند داشت. شعار اصلی این گروه گفته‌‌ی معروف «بنیتو موسولینی» رهبر فاشیست ایتالیا در دوران جنگ جهانی دوم، است که؛ «بهتر است در طول روز مانند شیر زندگی کنیم تا اینکه برای همیشه بره باقی بمانیم.»

در پایان گزارش آمده است: در فیلم‌های هالیوودی ابرقهرمان‌ها خود به عنوان قاضی و مجری عدالت ایفای نقش می‌کنند؛ اما، در دنیای واقعی چنین رویکردی پیامدهای خطرناکی مانند خشونت، استبداد و اجرای خودسرانه عدالت را به‌همراه خواهد داشت. چشم‌انداز وحشتناکی که کمترین شباهتی به پایان خوش فیلم‌های هالیوود نخواهد داشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین