|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۸۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
پاکستان برای تکمیل خط لوله خود تا مرز ایران انگیزه هایی فراتر از کمک مالی ایران دارد و تضمین امنیت انرژی پاکستان مساله ای فراتر از انتقال گاز از مسیر ترکمنستان- افغانستان یا حمل با کشتی از قطر است.
مشاور فرهنگی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه دوران سفرهای خارجی بی حاصل و دورهمی چند سالی است که تمام شده است، گفت: سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان آغاز بازسازی پلهایی است که مدت ها بود نیاز به تعمیر داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،حسام الدین آشنا که در ملاقاتها و مذاکرات سفر رئیس جمهوری به پاکستان حضور داشت روز دوشنبه در پاسخ به سئوال  در خصوص اینکه برخی رسانه ها ادعا کرده اند که سفر ریاست جمهوری به پاکستان ثمرات چندانی نداشته است، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: متاسفانه نفوذپذیری برخی رسانه های خاص از طراحی های اتاق های فکر انگلیسی تا حدی است که بلافاصله از نوشته یک جدایی طلب نشان دار در سایت فیلتر شده بی بی سی و یک گزارش سعودی ساخته گازی نتیجه می گیرند سفر کم نظیر رئیس جمهوری کشورشان به پاکستان بی حاصل بوده است و آن را در میان عموم انتشار می دهند .

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری ادامه داد : تا به حال به این حد از نفوذ پذیری باور نداشتیم، ولی متاسفانه شاهد آن هستیم که تلاش پاکستان برای بازسازی روابط راهبردی با ایران و آمادگی ایران برای بازپس گیری منافع و مصالح خود در زیر سایه سنگین غرض ورزی های کوته نظرانه داخلی و بازی های خطرناک سعودی – صهیونی نادیده گرفته می شود.

وی تصریح کرد: پاکستان برای تکمیل خط لوله خود تا مرز ایران انگیزه هایی فراتر از کمک مالی ایران دارد و تضمین امنیت انرژی پاکستان مساله ای فراتر از انتقال گاز از مسیر ترکمنستان- افغانستان یا حمل با کشتی از قطر است.

مشاور رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: بگذارید در یک کلام عرض کنم دوران سفرهای خارجی بی حاصل و دورهمی چند سالی است که تمام شده است.

آشنا تاکید کرد: آثار امنیتی این سفر در کوتاه مدت و آثار اقتصادی آن در میان مدت ظاهر می شود ولی آثار فرهنگی آن تا دراز مدت باقی خواهد ماند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین