|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
گمانه زنی برای تعیین شهرهای میزبان ایران ؛ تاشکند،دوشنبه یا حتی سیدنی
کد خبر: ۸۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
میزبانی با کیفیت ، سخت بودن شرایط میزبان سوم برای عربستانی ها و استفاده از امتیاز تماشاگران بیشتر ، مواردی هستند که برای انتخاب میزبان لحاظ خواهند شد.
 فدراسیون فوتبال ایران هنوز کشوری را به عنوان میزبان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا انتخاب نکرده است . این طور که از فدراسیون فوتبال شنیده می شود تعطیلات نوروز و عدم توانایی برای هماهنگی های لازم سبب شده است که فدراسیون فوتبال زمان بیشتری برای انتخاب میزبان درخواست کند اما همچنان پیشنهادهایی برای انتخاب میزبانی وجود دارد.

مشورت هایی که در چند روز گذشته انجام شده است مبنی بر انتخاب میزبان براساس چند مورد بوده است. میزبانی با کیفیت ، سخت بودن شرایط میزبان سوم برای عربستانی ها و استفاده از امتیاز تماشاگران بیشتر ، مواردی هستند که برای انتخاب میزبان لحاظ خواهند شد. براین اساس چندمدل پیشنهاد مطرح شده است.

کشورهایی با میزبانی باکیفیت و ساده
دوشنبه پایتخت تاجیکستان و تاشکند پایتخت ازبکستان از این دسته هستند. علی کفاشیان نایب رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا از منطقه آسیایی مرکزی است و روابط بسیار خوبی با فدراسیون های این منطقه به خاطر ریاست اش دارد. او می تواند شرایط میزبانی خوبی برای ایران در این کشورها فراهم کند و به همین دلیل این کشورها انتخاب های بهتری به نظر می رسند.

آب و هوای سردسیر
آنچه تاشکند را به دوشنبه اولویت می دهد ، زمین چمن مناسب و البته سرمای هوایش است. بازیکنان تیمی مانند تراکتورسازی به آب و هوای سرد عادت دارند و می توانند به خوبی در این آب و هوا بازی کنند. در مقابل اما شرایط سرد سیر برای تیم های عربستانی ایده آل به حساب نمی آید  و اصلا بعید نیست که تراکتورسازی تاشکند را برای میزبانی انتخاب کند.  اگر زمین مسابقه مناسب برگزاری بازی باشد احتمالا سپاهان هم همین تاشکند را انتخاب می کند.

مسافرت دور ، تماشاگر زیاد
سیدنی شهری است که در یکی از پیشنهادهامطرح شده است. شهری که تعداد زیادی ایرانی دارد و می تواند آنها را به استادیوم بکشاند. هرچند سفر به استرالیا هم هزینه بیشتری خواهد داشت و هم سختی سفر را در پی خواهد داشت. اما زمین های چمن مناسب و تماشاگران قابل توجه نهایتا می تواند گزینه خوبی باشد.

در شرایط موجود به نظر می رسد شانس تاشکند برای میزبانی بازی های ایران بسیار زیاد باشد تیم های ایرانی در تاریخ های زیر با رقبایشان بازی دارند.

ذوب آهن - النصر چهارشنبه 1 اردیبهشت
تراکتورسازی - الهلال سه شنبه 14 اردیبهشت
سپاهان - الاتحاد چهارشنبه 15 اردیبهشت

تاریخ هایی که همزمانی ندارد و می تواند در یک شهر همه شان برگزار شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین