|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۸
کد خبر: ۸۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
ارتش نیجریه از آزادی بیش از 800 گروگان از اسارت گروه تروریستی بوکوحرام در شمال شرقی این کشور خبر داد.
ارتش نیجریه از آزادی بیش از 800 گروگان از اسارت گروه تروریستی بوکوحرام در شمال شرقی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ثانی عثمان» سخنگوی ارتش نیجریه روز پنجشنبه با اعلام این خبر در بیانیه ای افزود، ارتش 22 تروریست بوکوحرام را در جریان این عملیات در ایالت «بورنو» کشته است.

بر اساس بیانیه ارتش نیجریه، تمامی کسانی که در اسارت بودند، سه شنبه گذشته در جریان عملیات ضد تروریستی نظامیان در چند روستای تحت اشغال بوکوحرام آزاد شدند.

در ادامه بیانیه ارتش نیجریه آمده است، در نتیجه عملیاتی دیگر نیز سه تروریست کشته و یکی از آنان به اسارت ارتش نیجریه در آمده است.

سخنگوی ارتش نیجریه همچنین از توقیف چندین قبضه سلاح سرد و گرم از مقر تروریست های بوکوحرام خبر داد.

عملیات آزادسازی گروگان ها همزمان با انتشار خبر ربوده شدن 16 زن در ایالت «آداماوا» توسط مهاجمانی اجرا شد، که گفته می شود اعضای گروه تروریستی بوکوحرام بودند.

عثمان ابوبکر سخنگوی پلیس ایالت آداماوا که همجوار ایالت بورنو است، پنجشنبه گذشته خبر ربوده شدن این افراد را تایید کرد.

گروه های حقوق بشری می گویند بوکوحرام تاکنون هزاران زن و دختربچه از جمله بیش از 200 دانش آموز را در نیجریه ربوده است.

از زمان آغاز عملیات تروریستی بوکوحرام در سال 2009 تاکنون دست کم 17 هزار تن کشته و بیش از 2 میلیون و 600 هزار تن دیگر نیز آواره شده اند. بر این اساس، بوکوحرام به عنوان خونریزترین گروه تروریستی جهان شناخته می شود.

طبق توافق های به عمل آمده ارتشی چند ملیتی از کشورهای نیجریه، چاد، کامرون، نیجر و بنین برای مبارزه با این گروه تروریستی اعزام شود.

بوکوحرام که سال گذشته میلادی با گروه تروریستی-تکفیری داعش هم پیمان شد، مناطق تحت اشغال خود را در نیجریه و کشورهای همجوار ولایت غرب آفریقا معرفی کرده است .
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین