|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۸۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
تهران-ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیام های جداگانه، حوادث تروریستی در بروکسل را محکوم کرد و ضمن همدردی با خانواده قربانیان و حادثه دیدگان ،به رئیس پارلمان اروپایی و رییس مجلس نمایندگان پادشاهی بلژیک تسلیت گفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیام های جداگانه، حوادث تروریستی در بروکسل را محکوم کرد و ضمن همدردی با خانواده قربانیان و حادثه دیدگان ،به رئیس پارلمان اروپایی و رییس مجلس نمایندگان پادشاهی بلژیک تسلیت گفت.

در پیام تسلیت علی لاریجانی خطاب به مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپایی آمده است : با کمال تاسف و تاثر از جان باختن و مجروح شدن جمع زیادی از مردم بی گناه در حوادث تروریستی بروکسل مطلع شدم.

اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدامات تروریستی، مراتب تسلیت و همدردی خود را با خانواده های قربانیان این حوادث خونین ابراز می دارم.

در بخش دیگر پیام تسلیت رئیس مجلس آمده است: معتقدم اتخاذ سیاست های دوگانه، حمایت های گسترده مالی، اطلاعاتی و سیاسی از گروه های افراطی، دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه غرب آسیا توسط قدرت های جهانی که در سال های اخیر تشدید شده عوامل اصلی رشد و گسترش گروه های افراطی و تروریستی در سال های اخیر است.

وی در ادامه پیام خود یادآور شده است: امروز مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در اشکال مختلف آن به عنوان معضل جهانی نیازمند عزم و اراده، اقدام مشترک و همه جانبه جهانی است. امید است در پرتو همکاری جمعی شاهد تقویت و تحکیم امنیت و آرامش در جهان باشیم.

همچنین در پیام لاریجانی خطاب به زیگفرید براک رییس مجلس نمایندگان پادشاهی بلژیک آمده است: با تاسف فراوان از حوادث تروریستی بروکسل که منجر به جان باختن و مصدوم شدن جمع زیادی از مردم بی گناه شد، مطلع شدم . اینجانب ضمن محکوم کردن این حوادث خون بار تروریستی، مراتب همدردی وتسلیت خود را با جناب عالی، نمایندگان محترم پارلمان، دولت و ملت بلژیک و خانواده های مصیبت دیده ابراز می دارم.

در بخش دیگر پیام رییس مجلس آمده است: حوادث تروریستی اخیر بار دیگر نشان داد تروریسم تهدیدی مشترک برای امنیت، آرامش و پیشرفت همه ملت ها در نقاط مختلف جهان بوده و مبارزه با آن منوط با اقدام جمعی و یکپارچه جامعه جهانی علیه این پدیده شوم و پشتیبانان مالی، سیاسی و اطلاعاتی آن است.

وی در این پیام یادآور شده است: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان تروریسم، همواره مبارزه اصولی و همه جانبه با آن بوده است و در این مسیر از هرگونه اقدام صادقانه و اصولی حمایت خواهد کرد.

پایتخت بلژیک روز سه شنبه شاهد وقوع دو انفجار تروریستی در فرودگاه بروکسل و دو انفجار در دو ایستگاه مترو بود که بنا به اظهارات مقامات این کشور 34کشته و 250 زخمی برجای گذاشت.

منبع : خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین