کد خبر: ۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
وزیر نیرو با تاکید بر این‌که قیمت آب و برق گران نشده است گفت:‌ براساس بند 19 قانون بودجه به ازای هر کیلووات برق 30 ریال عوارض گرفته و به توسعه برق‌رسانی به ایستگاه‌ها و توسعه انرژی‌های نو اختصاص پیدا می‌کند.
حمید چیت‌چیان در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح مرکز تست بنچ توربین‌های 25 مگاواتی در مورد افزایش قیمت برق گفت: مطلقا افزایش قیمت برق نداشتیم 30 ریال به صورت عوارض گرفته می‌شود که جدا از قیمت برق است. مجلس برای 30 ریال دریافتی مصارف کاملا مشخصی را تعریف کرده است.

هزینه انشعاب تک مرحله‌ای شد


وی در مورد هزینه‌ی انشعاب نیز گفت: حدود 20 روز پیش آیین نامه‌ای برای دریافت حق انشعاب ابلاغ شد که شامل سه بخش می‌شود. هزینه انشعاب از سال 83 ثابت بوده و تا الان نیز ثابت مانده است اما غیر از آن دو بخش دیگر نیز دیده شده بود که از مشترک مطالبه می‌کنیم.

چیت‌چیان افزود: دو بخش شامل کنتورها و نیرورسانی می‌شود. دریافت هزینه انشعاب در سه بخش باعث سو استفاده‌هایی شده بود که برای جلوگیری از آن تصمیم گرفته شد که همه مبالغ را یکجا بگیرند.

وی ادامه داد: برای یکسان سازی هزینه انشعاب و بسته شدن راه سو استفاده در آیین نامه میزان دریافتی وسایل اندازه گیری را تثبیت کردیم و اکنون دیگر رقم‌های متفاوت پیشنهاد نخواهد شد بلکه یک رقم ثابت گرفته می‌شود.

بحران آبی را پشت سر می گذاریم


وزیر نیرو در مورد مدیریت تامین آب نیز اظهار کرد: کاهش تلفات شبکه و زون بندی انجام می‌دهیم به نحوی که تامین آب را مدیریت کنیم. از سوی دیگر نقش مردم در کاهش مصرف آب اهمیت دارد که در بخش شست و شوها مردم لازم است صرفه جویی کنند و از سرشیرهای مناسب استفاده کنند تا مصرف آب به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

چیت‌چیان اظهار کرد: تحت تاثیر عوامل محیطی میزان آب در دسترس ما کاهش یافته و کافی نیست و در شرایطی قرار گرفته ایم که باید با مدیریت مصرف شرایط را پشت سر بگذاریم به ویژه لازم است در بخش کشاورزی تدابیری اندیشیده شود که به میزان قابل توجهی آب در کشاورزی صرفه جویی شود.

وی از تشکیل جلسه شورای عالی آب برای دومین بار در دولت جدید خبر داد و گفت: ان شاء الله تصمیمات لازم برای پشت سر گذاشتن شرایط کم‌ آبی اتخاذ می‌شود.ما در حوزه آب بحران و مشکل داریم وباید به راه حل درستی برسیم.

برای دریافت مطالبات حاصل از صادرات مشکلی نداریم


وزیر نیرو با اشاره به میزان صادرات برق پیش بینی شده برای سال آینده گفت: در زمینه صادرات برق روند رو به افزایش را طی می کنیم و میزان برق صادراتی به پنج کشور همسایه عراق، ترکیه، ارمنستان، پاکستان و افغانستان افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به درخواست عراق برای واردات بیشتر برق از ایران گفت: با درخواست عراق موافقت کردیم که این موضوع درآمد خوبی برای صنعت برق حاصل می کند و زمینه ارتباط بیشتر دراین حوزه فراهم کرده است.

چیت‌چیان با اشاره به ساخت چند نیروگاه در عراق توسط ایران گفت: ان شاءالله امسال بیشتر از سال گذشته صادرات برق خواهیم داشت.

وزیر نیرو در مورد مطالبات ایران در حوزه صادرات برق گفت: وقتی برق صادر می‌شود به صورت طبیعی با فاصله زمانی پرداخت صورت می گیرد و الان مسئله حادی در حوزه دیرکرد پرداخت‌ها مواجه نیستیم و به صورت مستمر برق صادر شده و پس از مدتی پولش دریافت می‌شود.

اعمال 19 راهکار برای نجات دریاچه ارومیه


وی در مورد ردیف مورد نظر برای نجات دریاچه ارومیه نیز گفت: 19 اقدام دارای اولویت توسط کارگروه احیای دریاچه ارومیه مشخص و تصویب شد. در حال حاضر برآورد اعتبار مورد نیاز انجام می‌شود و معاونت راهبردی ریاست جمهوری وعده داده که همکاری لازم در این زمینه داشته باشد.

چیت‌چیان در مورد میزان اعتبار مورد نیاز گفت: پس از برآوردها اطلاع رسانی خواهد شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین