|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۸۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
نیروهای عراقی روز شنبه در پی درگیری های شدید با تروریست های داعش، سه منطقه المعامل، البوسایح و البوتایه واقع در شرق فلوجه را از کنترل داعشی ها خارج کردند.
نیروهای عراقی روز شنبه در پی درگیری های شدید با تروریست های داعش، سه منطقه المعامل، البوسایح و البوتایه واقع در شرق فلوجه را از کنترل داعشی ها خارج کردند.

به گزارش شبکه خبری المیادین، نیروهای عراقی در ادامه عملیات های نظامی خود علیه داعش، توانستند دو منطقه «المعامل» و «البو سایح» در شهرستان کرمه واقع در شرق فلوجه را از کنترل تروریست ها خارج کنند.

پایگاه خبری عراقی المسله نیز به نقل از «محمود مرضی الجمیلی» فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق در کرمه اعلام کرد: نیروهای امنیتی عملیات نظامی گسترده ای را علیه مراکز و مخفیگاه های عناصر داعش در مناطق مرکزی شهرستان کرمه (19 کیلومتری شرق فلوجه) انجام دادند.

این فرمانده عراقی افزود: در جریان این حملات، منطقه «البوتایه» از وجود تروریست ها پاکسازی شد و 28 عنصر تروریستی نیز به هلاکت رسیدند.

نیروهای عراقی همچنین دو خودروی بمب گذاری شده را منهدم کردند.

الجمیلی گفت: نیروهای عراقی همچنان به پیشروی های خود در مناطق کرمه و آزاد سازی مناطق تحت اشغال داعش ادامه می دهند و تاکنون موفق شدند بیش از 80 بمب کار گذاشته شده و نیز چهار خودروی بمب گذاری شده را در محور منطقه «الصبیحات» در شرق فلوجه منهدم کنند.

وی تصریح کرد: طی چند ساعت آینده شاهد پیشروی گسترده نیروهای امنیتی عراق در عمق مناطق تحت اشغال داعش در مرکز کرمه به ویژه مناطق «الشهابی»، «الرشاد»، »الصبیحات» و«البوجاسم» خواهیم بود.

در همین حال کمیته امنیتی شورای استان الانبار اعلام کرد که نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروهای عشایر شهر «کبیسه» در جنوب شهرستان «هیت» (70 کیلومتری غرب الرمادی) را از کنترل تروریست های داعش آزاد کردند و کنترل کامل آن را به دست گرفتند.

«راجع برکات العفیان» عضو این کمیته امنیتی در گفتگو با پایگاه خبری المسله گفت: شهر کبیسه پس از عملیات شدید نیروهای عراقی و وارد کردن خسارت های سنگین به عناصر داعش و فراوان آنها به مرکز شهرستان هیت، آزاد شد.

مال الله العبیدی رییس شورای ناحیه «البغدادی» در استان الانبار نیز بامداد روز شنبه از آزاد سازی کارگاه سیمان در شهر کبیسه در غرب رمادی و برافراشته شدن پرچم عراق بر فراز آن خبر داده بود.

این در حالی است که اوضاع انسانی در این مناطق وخیم است و نهادهای امدادی درباره سرنوشت حدود 35 هزار نفر از شهروندانی که از شهر هیت و مناطق اطراف گریخته اند، ابراز نگرانی کرده اند.

یک فرمانده ارشد عراق صبح امروز (شنبه) از آغاز مرحله نهایی عملیاتی گسترده برای آزادسازی شهر هیت در استان الانبار خبر داده بود.

بر اساس این گزارش گروه تروریستی داعش که مورد حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه است، از خرداد ماه سال گذشته به طور غافلگیرانه ای برخی از استان عراق از جمله برخی مناطق استان الانبار را به کنترل خود در آورد و مرتکب جنایت های فراوانی در این کشور شد.

از سوی دیگر، نیروهای عراقی با حمایت های مردمی طی ماه های گذشته در جریان عملیات های نظامی گسترده و درگیری های شدید موفق شدند شهر الرمادی مرکز الانبار و برخی مناطق دیگر در اطراف فلوجه را از کنترل تروریست ها خارج و صدها تن را به هلاکت برسانند.

با وجود دستاوردهای چشمگیر نیروهای عراقی در استان الانبار، بخش های وسیعی از این استان که نزدیک مرز اردن و سوریه است و نیز شهر فلوجه که با بغداد تنها 50 کیلومتر فاصله دارد، هنوز در اشغال گروه تروریستی داعش است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین