|
|
امروز: پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۸۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
'اینترپرتر' نوشت: اشاره ظریف به عربستان به عنوان 'به اصطلاح متحد' و دوست آمریکا در خلیج فارس نیز قابل توجه بود. مفهوم ضمنی این بود که این کشورها با هم متحد واقعی نیستند، اینکه ممکن است ایران یک متحد واقعی باشد.
تارنمای موسسه سیاست های بین المللی استرالیا در سیدنی با معرفی 'محمدجواد ظریف' به عنوان وزیر امور خارجه ای که نمونۀ آن وجود نداشته است، نوشت: وی به استرالیا آمد، دید، به خوبی سخن گفت و رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، تارنمای 'اینترپرتر' وابسته به موسسه سیاست های بین المللی استرالیا که در سیدنی مستقر است روز شنبه با اشاره به سفر هفته گذشته رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به کانبرا و سیدنی و چند سخنرانی در این دو شهر، نوشت: ظریف؛ وزیر امور خارجه ای است که نمونۀ آن وجود نداشته است.

این تارنما از ظریف به عنوان 'یک حرفه ای جلادهنده' یاد کرد 'که قادر بود هر سئوالی که از وی پرسیده می شود را به درستی پاسخگو باشد'.

این تارنما نوشت: موضوعی در سخنان ظریف که ایران را جلو انداخت، ایجاد تفاوت بین سعودی ها و ایران بود. هر دو در تلاش برای تاثیرگذاری در منطقه هستند. هر دو بر سر تاثیر در منطقه با هم رقابت می کنند، و ظریف سعی کرد عربستان سعودی را به گونه ای به تصویر بکشد که عامل بی ثباتی منطقه است، همان اقدامی که اوایل سال جاری در نیویورک تایمز انجام داد.

'اینترپرتر' نوشت: اشاره ظریف به عربستان به عنوان 'به اصطلاح متحد' و دوست آمریکا در خلیج فارس نیز قابل توجه بود. مفهوم ضمنی این بود که این کشورها با هم متحد واقعی نیستند، اینکه ممکن است ایران یک متحد واقعی باشد.

'ظریف همچنین سنت دموکراسی در ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت که این امر در سایر کشورهای منطقه وجود ندارد .'

تارنمای موسسه سیاست های بین المللی استرالیا نوشت: وزیران خارجه هم سیاستمدار و هم فروشنده هستند. با استناد به سفر کوتاه ظریف، ایران وزیر امور خارجه ای در اختیار دارد که در هر دو مورد استاد و زبردست است.

این تارنما نوشت: سفر وزیر امور خارجه ایران که در 22 سال گذشته برای نخستن بار انجام شد، به طور تعجب برانگیزی چند تیتر ایجاد کرد.

'اینترپرتر' نوشت: به طور قطع، ظریف همراه با یک هیات تجاری نیامد، ولی با وجود یک بازار 80 میلیونی گسترده با طبقه متوسط کارآفرین و یک نظام آموزشی قوی، رسانه ها کاملا یک نگاه بخشی به این سفر داشتند.

براساس این گزارش، تجارت و اقتصاد هدف اصلی سفر وزیر امور خارجه ایران بود، اما رسانه ها توجه بسیار کمی به آن داشتند. بازگشایی دفتر تجاری استرالیا در سفارت این کشور در تهران مورد توجه قرار نگرفت و قربانی خبرهای مربوط به بازگشت پناهجویان شد که بسیاری این خبر را مهم جلوه دادند.

'اینترپرتر' نوشت: مطبوعات استرالیا عکسی از محمدجواد ظریف و 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا منتشر نکردند و مطبوعات قطری شاید تنها جایی بود که یک عکس از این دیدار منتشر کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین