|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۷
کد خبر: ۸۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
وی نوسازی شناوررها و تجهیز بنادر به سیستم های امداد و نجات و فروش اینترنتی بلیت در مسیرهای دریایی را از کارهایی دانست که در راستای افزایش سهم سفرهای دریایی اجرایی شده است.
با توجه به اینکه به گفته وزیر راه و شهرسازی سهم ایران از مسافرت و گردشگری دریایی مناسب نیست بنابراین وی خواستار هماهنگی بیشتر سازمان بنادر با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای فعال‌سازی توریسم دریایی شد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های دریا باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

 عباس آخوندی که در مراسم بهره‌برداری از بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور در بندر شهید حقانی بندرعباس سخن می گفت، اقدامات و برنامه‌های مربوط حوزه حمل نقل استان هرمزگان را مفصل خواند و افزود: از ظرفیت گردشگری مسافری دریایی آنچنان که باید در کشور استفاده نمی‌شد که خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی طی دو سال و نیم گذشته تمرکز خوبی در این حوزه داشت و ما امروز شاهد افتتاح بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور در بندرعباس هستیم.

آخوندی با تاکید بر راه‌اندازی نظام شبکه بندری در استان هرمزگان و جنوب ایران گفت: باید بین بندرعباس و سایر بنادر کشور در حاشیه خلیج‌فارس و دریای عمان شبکه حمل ونقل بار برقرار شود تا از تمام طول سواحل کشور حداکثر استفاده در حوزه حمل ونقل دریایی صورت گیرد و همه بنادر فعال شوند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان بیش از دو هزار کیلومتر ساحل در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان دارد که بر همین اساس باید یکی از بزرگترین ناوگان مسافری دریایی را نیز دارا باشد اما امروز عمدتا مسافرت‌های دریایی بین سواحل و جزایر نزدیک انجام می‌شود؛ البته شاهد برخی سفرهای محدود بین‌المللی نیز از طریق بندر شهید باهنر هستیم.

وی ادامه داد: طی بازدیدی که انجام شد، مشاهده کردم که بخش اعظم شناورهای مسافری نوسازی شده‌اند و دارای امکانات ایمنی مناسب هستند.

آخوندی گفت: استفاده ازظرفیت‌های دریا باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد؛ بنابراین گام بعدی سازمان بنادر و دریانوردی باید هماهنگی با سازمان گردشگری و میراث فرهنگی باشد تا توریسم دریایی و تفریحات و ورزش های آبی در ایران فعال شود و شاهد سفرهای دریایی دورتر از ساحل جزایر ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس باشیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه فروش بلیت اینترنتی سفرهای دریایی در اسفند 1394 تصریح کرد: اقداماتی که در حوزه توسعه و رونق گردشگری دریایی انجام می‌شود، باید پیش از پیش افزایش پیدا کند.

بهره‌برداری از پایانه دریایی بندرشهید حقانی و دو دهانه پل جلابی و هیله رود

همچنین آخوندی در مراسم بهره برداری از دو دهانه پل جلابی و هیله رود، تسهیل عبور و مرور و ارتقای ایمنی در جاده‌های استان را از اهداف وزارت راه و شهرسازی برای ساخت این پل ها اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت مصمم است مناطق پر تردد در مسیر دو هزار کیلومتری حاشیه خلیج فارس و دریای عمان را با توجه به بار ترافیکی نقاط مختلف آنها، به بزرگراه و راه اصلی ارتقا دهد.

آخوندی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر توجه به سواحل مکران افزود: این موضوع در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قراردارد و به همین دلیل، سال گذشته با وجود مشکلات مالی، در این حوزه 9هزار و 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری شد.

 بهره برداری از 126 کیلومتر بزرگراه، 44 کیلومتر راه اصلی، 217 کیومتر راه روستایی، 650 کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت که همه آنها در سال 1394 انجام شده، از دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان بود. پل جلابی به طول 360متر و 12دهانه 30متری با هزینه 151میلیارد ریال ساخته شده است.

همچنین وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهر‌ه‌برداری از پایانه دریایی بندر شهید حقانی اظهار کرد: بهره برداری از این پایانه می‌تواند در افزایش سهم مسافرت و گردشگری دریایی موثر باشد.

آخوندی افزود: با وجود بهره مندی از نوار ساحلی طولانی و جزایر و بنادر متعدد ، سهم ایران از مسافرت و گردشگری دریایی مناسب نیست که باید با سیاست های مناسب و برنامه زمان بندی شده ، سهم سفرهای دریایی داخلی، بین المللی و گردشگری افزایش یابد.

وی نوسازی شناوررها و تجهیز بنادر به سیستم های امداد و نجات و فروش اینترنتی بلیت در مسیرهای دریایی را از کارهایی دانست که در راستای افزایش سهم سفرهای دریایی اجرایی شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اهمیت حمل و نقل دریایی بار تاکید کرد: نظام شبکه بندی توزیع بار در بنادر، باید فعال شود تا هریک از اسکله ها در سراسر سواحل ایران، بتوانند متناسب با ظرفیت خود در تخلیه و بارگیری کالا فعال شوند.

 پایانه دریایی بندرشهید حقانی با زیربنای سه هزار و 500 متر مربع و با اعتبار یکصد میلیارد ریال ساخته شده است. این پایانه دارای سالن های جداگانه برای مسافران جزایر قشم و هرمز و یک سالن ترانزیت و 14 باجه فروش بلیت در فضای داخلی و خارجی پایانه است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین