کد خبر: ۸۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
رسانه های روسی روز شنبه به نقل از«استفان دیون» وزیر امور خارجه کانادا اعلام کردند: کانادا فهرست تحریم های علیه روسیه در مساله اوکراین را گسترش داده است.
کانادا در اقدامی هماهنگ با آمریکا و اتحادیه اروپا که تحریم های علیه روسیه را تمدید کرده اند، تحریم های جدیدی علیه این کشور وضع کرد.

 رسانه های روسی روز شنبه به نقل از«استفان دیون» وزیر امور خارجه کانادا اعلام کردند: کانادا فهرست تحریم های علیه روسیه در مساله اوکراین را گسترش داده است.

وزیر امور خارجه کانادا در سخنانی در مورد گسترش تحریم ها علیه روسیه گفت: این اقدام کانادا در حمایت از تلاش های بین المللی برای جستجوی راهکار دیپلماتیک برای حل و فصل بحران اوکراین صورت می گیرد.
اتاوا در رابطه با مسکو از طرفی عزم راسخ خود برای تحریم را نشان می دهد و از سوی دیگر توانایی جمعی خود برای جلب مسئولیت روسیه را تقویت می کند.

در فهرست جدید تحریم های کانادا در مورد روسیه نام 14 شرکت و پنج شخصیت حقوقی «مقام دولتی» قید شده است و دولت کانادا دارایی های آنها را توقیف و سفر این افراد را به خاک خود منع می کند.
بانک های اینرس بانک، موس اوبل بانک و موسسات دولتی تکنوپروم اکسپورت، هولدینگ تکنودینامیک، تخ ماش، راسیسکایا الکترونیکا و اداره بنادر یوپاتوریا، فئودوسیا و یالتا «در منطقه کریمه» از جمله مراکز دولتی روسیه هستند که در فهرست جدید تحریمی کانادا قرار گرفته اند.

ادوارد یوفه معاون شرکت تسلیحات کلاشینکوف و الکساندر کوفمن وزیر امور خارجه جمهوری خودخوانده دونتسک«(استان دونتسک اوکراین» ازجمله شخصیت های حقوقی تحریم شده از سوی کانادا هستند.

روابط روسیه و کانادا در دو سال اخیر بخاطر مساله اوکراین و پیوستن اوتاوا به تحریم های ضدروسی غرب سرد شده است.
روسیه سال گذشته میلادی در پاسخ به تحریم شماری از مقام های این کشور از سوی کانادا بخاطر مسایل اوکراین و کریمه، 13 مقام ارشد کانادایی را در فهرست تحریم خود قرار داده بود.
در روزهای اخیر به مناسبت دومین سالروز پیوستن کریمه به روسیه، مقامهای غربی از اعمال تحریم های جدید علیه این کشور سخن گفته اند.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در این رابطه با انتشار بیانیه ای به نمایندگی از وزیران امور خارجه 28 کشور عضو این اتحادیه خواستار تحریم مسکو از سوی جامعه جهانی شد.


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه خود از کشورهای عضو سازمان ملل خواسته است تا از سیاست این اتحادیه در تحریم روسیه پیروی کرده و مطابق با قطعنامه 68/262 مجمع عمومی سازمان ملل این کشور را تحریم کنند.
وی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا به سیاست خود در مورد روسیه و منطقه کریمه و اعمال تحریم ها در مورد این کشور بطور کامل پایبند خواهد بود.

خانم موگرینی در بیانیه خود گفته است: اتحادیه اروپا همچنان بر این باور است که الحاق کریمه به روسیه نقض معیارهای قوانین بین المللی و چالشی برای امنیت جهانی است.
وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه این اظهارات فدریکا موگرینی را متکبرانه خواند و تقبیح کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین