کد خبر: ۸۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
سفیر دانمارک در آلمان گفت که کشورش بیش از آن تعداد پناهجویی که اکنون پذیرفته است، افراد دیگری را در خاک خود نمی‌پذیرد.
سفیر دانمارک در آلمان گفت که کشورش بیش از آن تعداد پناهجویی که اکنون پذیرفته است، افراد دیگری را در خاک خود نمی‌پذیرد.

سفیر دانمارک در آلمان در واکنش به پذیرش پناهجویان بیشتر در کشورش گفت که دانمارک نمی‌خواهد بیشتر از تعدادی که اکنون در این کشور هستند، افراد دیگری را بپذیرد. وی همچنین از دیگر کشورهای غربی به دلیل اینکه به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند، انتقاد کرد.

به گزارش شبکه خبری «اسپوتنیک»، «فری آرنه پترسون» در گفت‌وگو با شبکه خبری «ریانوستی» گفت: «ما نمی‌خواهیم که پناهجویان بیشتری از آن تعدادی که تاکنون پذیرفته‌ایم، قبول کنیم و مردم  (هم) دیگر نمی‌خواهند تعداد بیشتری پناهجو را در بپذیرند.»

پترسون همچنین گفت که از دید وی راهکار بحران پناهجویان دستیابی به راه‌حلی مشترک در اروپاست که البته راهکاری دشوار و بسیار سخت خواهد بود چرا که اروپا در این مورد رویکردی چندگانه دارد.

وی همچنین از توافق میان اتحادیه اروپا و ترکیه در زمینه مهاجران هم ابراز ناخرسندی کرد.پترسون افزود: «ما البته به ترکیه به عنوان شریکی راهبردی نیاز داریم؛ کشوری که به معیارهای کپنهاگ پایبند باشد.»

این مقام دانمارکی همچنین از کشورهای غربی خواست تا مسئولیت خود را در زمینه پذیرش مهاجران بپذیرند و گفت: «اوباما وعده داد که 10 هزار پناهجو را بپذیرد اما همچنان اینکار را نکرده است.»

انگلیس، فرانسه، ایتالیا و لهستان دیگر کشورهایی هستند که وعده پذیرش پناهجویان را داده‌اند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین