|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
امروز جلسه مجمع فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود‌. ظاهرا یکی از دلایل مهم برگزاری مجمع انتخاب نائب رئیس دوم فدراسیون فوتبال است. همچنین تصویب آئین نامه جدید کمیته انضباطی در دستور کار مجمع فدراسیون فوتبال قرار دارد.
مهدی تاج رئیس سازمان لیگ گزینه مد نظر فدراسیون فوتبال برای نایب رئیسی دوم است. رئیس فدراسیون فوتبال قرار است تاییدیه گزارشی را که تحت عنوان «برنامه و بودجه فدراسيون فوتبال در سال93-92» تنظیم شده در مجمع از اعضا دریافت کند‌.

گزارشی که شاید اعضای مجمع به خوبی آن را زیر و رو نکرده باشند و از مفاد آن به خوبی مطلع نباشند‌. منبع درآمد‌های مبهم و عنوان‌های هزینه‌ای کلی در این صورت مالی به چشم می‌خورد و همین امر حساسیت‌ها را بیشتر بر می‌انگیزد‌. گزارشی که روز گذشته در سایت‌ها منتشر شد حکایت از اختلاف فراوان درآمد و هزینه فدراسیونی دارد که قرار است تیم اصلی آن سال آینده در جام جهانی به میدان برود‌! 860ميليارد ريال هزينه دارد و تنها 690ميليارد ريال درآمد! حتما شوخی جدیدی است که رئیس همیشه خندان فدراسیون فوتبال آن را رو کرده است‌. وقتی با اقدام علی آبادی و کنار گذاشتن محمد دادگان در جام جهانی 2006 فوتبال ایران به کما رفت کمیته انتقالی در فدراسیون و با نظر فیفا تشکیل شد‌.

 آن زمان نظر فدارسیون جهانی فوتبال روی صفایی فراهانی بود ولی احمدی‌نژاد و یارانش مخالف مدیریت صفایی فراهانی در فوتبال بودند و گزینه‌ای که آنها به فوتبال معرفی کردند کسی نبود جز علی کفاشیان‌! در دوره بعدی انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال اکثریت اعضا باز به کفاشیان رای دادند چرا که اعتقاد داشتند وی حالا تجربه کسب کرده و می‌تواند مفید باشد و بهتر از قریب است که گفته می‌شود دولت دهم روی وی نظر دارد‌.

این بار بخت با کفاشیان یار بود و حالا تیم ایران با مدیریت کفاشیان مجوز حضور در برزیل را کسب کرده و باید برای این حضور بودجه‌ای در اختیار داشته باشد‌. بودجه‌ای کلان ولی نامفهوم‌! از نکات قابل توجه درصورت مالی ارئه شده توسط کفاشیان بودجه فعاليت هاي فرهنگي است كه مبلغي بيش از 11ميليارد و پانصد ميليون ريال براي آن ديده شده است‌! کدام فعالیت فرهنگی در این مدت از سوی فدراسیون دیده شده؟ کافی است سری به سایت فدراسیون فوتبال و بخش کمیته فرهنگی این فدراسیون بزنید‌! آخرین اقدامی که انجام شده تجلیل از برترین‌های فوتبال ملی کشور است‌! آیا در فدارسیون فوتبال تنها همین کار فرهنگی را می‌توان انجام داد یا مشوقان را آموزش داد آنهم با این عدد نجومی؟! امیر عابدینی از آن دسته مدیران ورزشی است که با صداقت صحبت می‌کند‌. مدیر عامل شرکت توسعه راه‌های ایران، استاندار آذربایجان شرقی، استاندار خراسان، معاون وزارت صنایع و معادن، ریاست فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس تهران در کارنامه مدیر عامل باشگاه داماش گیلان به چشم می‌خورد‌. مدیرعاملی که البته به‌دلیل مشکلاتی که این باشگاه را دربر گرفته استعفا داده ولی همچنان بر امور این باشگاه نظارت دارد‌.

آقای عابدینی از گزارش بودجه فدراسیون فوتبال اطلاع دارید؟


خیر تا این لحظه آن را ندیده‌ام ولی در مورد آن دوستان مطالبی را به من اطلاع دادند‌. مانند 17 میلیارد تومان کسری بودجه‌!

این مورد اشکالی ندارد؟

ببینید درآمد‌ها می‌تواند صوری باشد یا هزینه‌های پیش بینی‌! بودجه را متاسفانه نخوانده‌ام اما تا قبل از برگزاری مجمع مرور می‌کنم‌. باید دید منابع را چگونه انتخاب و معرفی کرده و بدنبال راههای درآمد زایی باشیم یا آن‌که از هزینه‌ها کم کنیم‌. تا اینجا مشکلی نیست ولی حرف اصلی ما این است که بودجه بدون برنامه دردی دوا نمی‌کند! باید برای هر مورد ردیف جداگانه‌ای منظور شود و برنامه آن مورد نیز مشخص باشد‌. همینطوری و بدون پایه و اساس نباید اعداد و ارقام اعلام و کلی گویی شود‌.

مجمع فرمالیته نخواهد بود؟

در مجمع همه انتظار داریم که مسائل مهم فوتبال در مجمع مو به مو مطرح شود و در مورد آن بحث و گفت‌وگو داشته باشیم نباید در این مجمع تصمیمات خلق‌الساعه بگیریم.می‌توانیم فرمالیته هم کار کنیم و فقط دستور جلسه را بررسی کنیم اما مجمع نباید فرمالیته باشد. باید مجمع یک بحث حاشیه‌ای هم داشته باشد و موارد را مو به مو بگوییم و درباره‌اش صحبت کنیم.

یعنی در مورد بودجه مفصل بحث خواهید کرد؟

اینکه می‌گوئیم فرمالیته یعنی اینکه تشریفاتی نیست به همین دلیل این است که فرصت بحث و بررسی بودجه را در نشست‌هایی داشته باشیم؟ دپارتمان برنامه و بودجه این صورت مالی را نوشته‌اند ولی باید مجمع آن را بررسی کند و در نهایت اگر مشکلی داشته باشد رفع گردد‌.

در مورد همین بودجه باید به این نکته اشاره کرد که مورد تصویب اعضای هیات رئیسه نیست !

ببینید بودجه‌ای که فدراسیون فوتبال ارائه می‌دهد باید امضاهای مجاز را داشته باشد‌. یعنی مورد تایید هیات رئیسه بوده و رئیس فدراسیون نیز آن را امضا کرده باشد و اگر این موارد را نداشته باشد قانونی نیست‌.

این البته تنها مشکل فوتبال ما نیست‌. در بحث رسیدگی به پرونده فساد و تبانی در فوتبال، کمیته اخلاق نداریم. در واقع آقایان از ستاد رسیدگی به تخلفات به نام کمیته اخلاق یاد می‌کنند‌!

حرف شما کاملا صحیح است‌. متاسفانه کمیته اخلاق نداریم‌. استانداردهای فیفا در کمیته انضباطی رعایت نشده است در تمام دنیا در کمیته انضباطی طرف‌های درگیر نماینده دارند. من مربی و من داور که در آنجا نشسته‌ایم در کمیته انضباطی هم نماینده داریم.این معضلات نشان می‌دهد مدیریت فدراسیون فوتبال در ساختار‌سازی مشکل دارد‌!

به نظر شما چرا کمیته انضباطی باید بلافاصله بعد از بازی تراکتورسازی و فولاد بازیکن برزیلی فولاد را محروم و رای
منبع: آرمان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین