|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۸۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : این که مرتجع ترین کشورهای منطقه، حزب الله لبنان را تروریست معرفی کرده اند حکایت از ناامیدی و یاس آنها دارد .
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حزب الله موجب افتخار امت اسلامی و جامعه اعراب است گفت : این که مرتجع ترین کشورهای منطقه، حزب الله لبنان را تروریست معرفی کرده اند حکایت از ناامیدی و یاس آنها دارد .

علی اکبر ولایتی عصر سه شنبه در حاشیه دیدار با قائم مقام وزیر خارجه سوریه در جمع خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعضی از کشورها حزب الله لبنان را تروریست خوانده اند بیان کرد.

در ادامه این سوال مطرح شد که با توجه به مذاکراتی که در ژنو برای صلح در سوریه صورت می گیرد چه تصمیماتی باعث شده است که روسیه از سوریه خارج شود و آیا این خبرصحت دارد که بعضی رسانه های عربی و غربی می گویند نیروهای ایران قرار است جایگزین نیروهای روسی شوند؟

ولایتی پاسخ داد: آنچه در اخبار در رابطه با تقلیل نیروهای روسیه در سوریه منتشر شده است تغییری در کلیت همکاری های بین ایران، روسیه، سوریه و نیروهای متحد مثل حزب الله لبنان نخواهد داد.

وی ادامه داد: روسها تاکید می کنند که پایگاه های خودشان را در سوریه دارند و نیروهای هوایی آنها ممکن است تقلیل پیدا کند اما برحسب مورد بر اساس برداشت ما هرجا که لازم باشد مجددا در این مبارزه بسیار مهم علیه تروریست ها شرکت می کنند و مبارزه را هرجا که لازم باشد تشدید می کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک یادآور شد: این چیزی است که از مسوولین بلند پایه روسیه از جمله جناب آقای پوتین شنیده ایم، بنابراین با توجه به پیشرفت نیروهای متحد سوریه در جبهه ضدتروریستی و آغاز یک آتش بس و مذاکرات ژنو باید بگویم سوریه و متحدانش از جمله روسیه و ایران دست بالا را دارند و ما بسیار نسبت به آینده امیدواریم.

وی در ادامه گفت: در مذاکراتی که با فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه داشتیم راجع به روابط دو کشور و همکاری های ایران و سوریه، هم در حوزه دفاع از تمامیت ارضی سوریه و هم دفاع از حقوق حقه ملت سوریه در این که حق تعیین سرنوشت خودشان را دارند صحبت کردیم.

ولایتی با بیان این که انتخابات مجلس سوریه در روز 24 فروردین یعنی 13 ماه آوریل برگزار خواهد شد گفت: برگزاری انتخابات مجلس در سوریه نشان دهنده اطمینان خاطر دولت سوریه از ثبات کشور است و این نشانه بسیار ارزشمندی است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین