|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۸۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰
دروازه بان تیم ملی ایران گفت:کی روش در کنار اینکه مربی با دانشی است نشان داده که روانشناس خوبی هم هست، به گزارش کاپ، علیرضا حقیقی که سال عجیبی را پشت سر گذاشت، در گفت و گویی با کیهان ورزشی به اتفاقات فوتبالی و غیر فوتبالی زندگی اش اشاراتی داشته است که در زیر این صحبت ها را می خوانید:
 دروازه بان تیم ملی ایران گفت:کی روش در کنار اینکه مربی با دانشی است نشان داده که روانشناس خوبی هم هست، به گزارش کاپ، علیرضا حقیقی که سال عجیبی را پشت سر گذاشت، در گفت و گویی با کیهان ورزشی به اتفاقات فوتبالی و غیر فوتبالی زندگی اش اشاراتی داشته است که در زیر این صحبت ها را می خوانید:

من در شرایطی در جام جهانی برای تیم ملی کشورم بازی کردم که برای رسیدن به این جایگاه کلی تلاش کرده بودم و از رقابت با هیچ کس نترسیدم. من چهار سال ذخیره سید مهدی رحمتی بودم و در ابن مدت تلاش کردم تا بتوانم توانایی خودم را به مربیان نشان دهم. پس از اتفاقاتی که برای رحمتی رخ داد و از تیم ملی خداحافظی کرد؛ من در چند دیدار دوستانه در ترکیب اصلی قرار گرفتم و در این شرایط سعی کردم بهترین عملکرد را داشته باشم تا نظر مساعد کی روش را جلب کنم.  دانیال داوری در دیدار دوستانه پیش از حضور در جام جهانی  برابر گینه 2 گل خورد و در دقایق پایانی کی روش مرا به زمین فرستاد و در همان فرصت کوتاه هم سعی کردم بهترین باشم. من در آن برهه از زمان از لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی بسر می بردم و تمام فکر و ذکرم رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی بود. کی روش در دو دیدار دوستانه آخر خود نیز از من درون دروازه به صورت ثابت استفاده کرد، من برای تمام دروازه بانان ملی پوش احترام قائل هستم و همه آنها را دوست دارم اما من برای رسیدن به ترکیب ثابت تیم ملی در جام جهانی سخت جنگیدم.

من از عملکرد خودم در جام جهانی رضایت دارم و تمام تلاش خودم را کردم تا از دروازه تیم ملی به خوبی حراست کنم. در دیدار با آرژانتین همه بچه ها فوق العاده بودند و حق ما شکست نبود. مسی روی هنر و تجربه خودش توانست دروازه ما را باز کند، او در پایان بازی هم گفت که این گل بهترین و خاطره انگیزترین گل من خواهد بود. در پایان این دیدار نیز مقامات فیفا نزد من آمدند و خواستند تا لباس خود در این بازی را برای بایگانی در مقر این نهاد به آنها تحویل دهم. این اتفاق در تاریخ فوتبال ایران وجود نداشته است که پیراهن یک دروازه بان را فیفا بگیرد، این افتخاری است که نصیب کشورم شد و به خاطر این کار باید از تمامی بچه ها و کادر فنی تشکر کنم.

همه به کی روش احترام می گذاشتند

کی روش مربی فهیم و با دانشی است که قطعا برای موفقیت خودش برنامه ریزی می کند و حاضر نیست اعتبار خودش را به خاطر من یا بازیکنی دیگر خراب کند.او مرد بزرگ و دوست داشتنی است که این موضوع را ما در جام جهانی به چشم خود دیدیم، همه بازیکنان و مربیان مطرح با او رفاقت دارند و به دانش و توانایی های او ایمان دارند. در برزیل همه به مربی ایران احترام می گذاشتند و برای ما یک وزنه بزرگ بود.کی روش در کنار اینکه مربی با دانشی است ننشان داده که روانشناس خوبی هم هست، او دارای سوابق درخشانی در کارنامه خود دارد و در تیم هایی چون منچستر، رئال و تیم ملی پرتغال مربیگری کرده است. این مربی با همه بازیکنانش دوست است و ما هم او را دوست داریم. امیدواریم یکبار دیگر با حضور این مربی به جام جهانی برویم و این مهم دست یافتنی خواهد بود اگر برای تیم ملی یک سری امکانات فراهم شود.

نکونام کاپیتان باشخصیتی بود که به خوبی در نقش هماهنگ کننده ظاهر شده بود؛ او رابط خوبی بین بازیکنان و مربی بود.او با همه دوست بود و به خوبی درون زمین کار هدایت و رهبری تیم را انجام می داد.به نظرم او زود از فوتبال ملی خداحفظی کرد. در حال حاضر اتفاقاتی در فوتبال ما در حال وقوع است که متاسفانه می تواند خطرناک باشد، درگیری های بین برخی از مسئولین باعث شده تا امکانات تیم ملی خیلی ضعیف شود.ما اگر می خواهیم که تیم ملی قوی داشته باشیم، نیاز داریم که چند دیدار تدارکاتی خوب هم داشته باشیم، این جدا از امکانات سخت افزاری نظیر لباس، زمین و ... هست.

با من در پرسپولیس بدرفتاری شد

من در پرسپولیس دوست داشتم که بازی کنم اما برای اینکه برای تیم مشکلی پیش نیاید از اعتراض و حاشیه سازی خودداری کردم و مدتی هم سکونشینی را پذیرفتم، لذا تصمیم گرفتم که فوتبالم را در خارج از ایران ادامه دهم. پدرم به همراه مدیربرنامه ام پیگیر کارهای من بودند و از روبین کازان، اشتوتگارت و لیورپول پیشنهاداتی داشتم اما چون هدف من بازی کردن بود؛ تصمیم گرفتم به روبن کازان بروم چراکه هم شهر مسلمانی بود و هم احتمال حضورم در ترکیب اصلی بیشتر از تیم های دیگر بود. در آن زمان برای جدایی من چند میلیارد باشگاه پرسپولیس برای صدور رضایت نامه پول گرفت، خروج من از تیم پرسپولیس در اصل به این تیم که از شرایط مالی رنج می برد؛ کمک کرد. در برهه بعدی وقتی که دایی سرمربی تیم شد و پرسپولیس در پست دروازه بان مشکل داشت، قرار شد من به صورت قرضی به پرسپولیس بازگردم. من در آن مقطع به عشق هوادران و برای اینکه تیم بتواند نتیجه بگیرد به پرسپولیس بازگشتم، اما در آن شرایط با من خوب رفتار نشد! من برای بازی و کمک به پرسپولیس آمدم اما رفتند نیلسون را آوردند، البته من به نظر مربیان احترام گذاشتم. در دو بازی جام حذفی من در ترکیب تیم بودم و عملکرد خوبی هم داشتم و تیم را به فینال رساندیم اما وقتی دیدم با این آمادگی هم در لیگ به من بازی نمی رسد، تصمیم گرفتم به اروپا بروم چراکه حضور در جام جهانی بایم خیلی مهم بود.سرانجام به صورت قرضی از روبین کازان به تیم کوبیلا پرتغال رفتم و برای این تیم در لیگ دسته یک بازی کردم. بازی های خوب من در این تیم باعث شد تا به تیم ملی هم دعوت شوم.

بعد از جام جهانی دوباره به لیگ روسیه بازگشتم اما متاسفانه هر تیم فقط مجاز به استفاده از 3 بازیکن خارجی بود که همین موضوع باعث شد  با توجه به حضور دروازه بان تیم ملی روسیه بازی کمتری به من برسد، هدف من حضور در ترکیب اصلی بود و وقتی دیدم در این تیم این اتفاق برایم روی نمی دهد تصمیم گرفتم جدا شوم، این در شرایطی بود که من قرارداد 3 ساله بسته بودم.تیم روسی خیلی سعی کرد من را نگه دارد اما در نهایت و درآخرین لحظه تصمیم گرفتم به صورت توافقی فسخ قرارداد کنیم. در این مقطع و برای فسخ قرارداد خیلی اذیت شدم،در همین زمان بود که پیشنهاد پرسپولیس برای حضور در این فصل به من داده شد و من هم که عاشق پرسپولیس بودم موافقت ضمنی خودم را اعلام کردم اما وقتی دیدم مسئولین برای پیوستن من تصمیم جدی ندارند، تصمیم گرفتم به مارتیمبو پرتغال بروم. من تا آخرین لحظه منتظر تماس پرسپولیسی ها ماندم اما وقتی دیدم خبری نیست و برای اینکه وضعیت خودم را مشخص کنم در آخرین لحظه به تیم پرتغالی پیوستم. من عاشق پرسپولیس هستم و خودم را مدیون هوادران پرشور آن می بینم و قطعا هر وقت به حضور من نیاز باشه با کمال میل برای خدمت به این تیم خواهم آمد. من در شرایطی به «ماریتیمو» رفتم که در لیگ برتر پرتغال بازی کنم، خوشبختانه حضور وینگادا در این تیم نیز به من کمک کرد چرا که از من شناخت نسبی داشت. من در چند دیدار برای این تیم بازی کردم و مسئولین و کادر فنی از عملکرد من ابراز رضایت کردند، در نهایت یک مصدومیت گریبانگیر من شد که باعث شد چند هفته از میادین دور شوم.؛ اما باتوجه به تلاشی که تیم پزشکی انجام داده، این هفته مشکلی برای حضور در ترکیب اصلی نخواهم داشت.

من می خواهم در اروپا پرچم ایران و پرسپولیس را بالا نگه دارم، من توکلم به خداست و قطعا در این راه تمام تلاش خودم را خواهم کرد تا نماینده ای شایسته برای کشور عزیزم باشم.

 

رمز و رازهای من و امام رضا(ع)

من در روبین کازان پیراهن شماره 88 را بر تن داشتم و این عدد برای خیلی ها عجیب بود؛ چرا که غالب دروازه بانان را با شماره یک یا 22 دیده بودند. من به خاطر عشق و ارادتی که به مقام امام رضا (ع) دارم از مسئولین این تیم خواستم که شماره 8 را به من بدهند اما با توجه به اینکه این شماره را به هیچ دروازه بانی نمی دهند، تصمیم گرفتم که شماره 88 را به عشق امام هشتم شیعیان برتن کنم. شاید جالب باشد که بدانید اسم من قرار بود پدرام باشد اما به واسطه خوابی که مادرم در حرم امام رضا(ع) می بیند اسم مرا به علیرضا تغییر می دهند. یک ماه از بارداری مادر من گذشته بود که ایشان برای زیارت به حرم رضوی می رود، در آنجا خواب می بیند که صاحب یک فرزند پسر می شود که اسم آن را علیرضا گذاشته است. پس از به دنیا آمدن من اسم مرا علیرضا می گذارند و از آن زمان ارادت خاصی به این ائمه دارم و همیشه خودم را مدیون ایشان می دانم. هر وقت که به ایران می آیم، حتما باید به پابوس این عزیز بروم تا با آسودگی خاطر از ایران بتوانم جدا شوم. وقتی مردم «کازان» از علت انتخاب این شماره من اطلاع پیدا کردند؛ عزم شان برای حضور در مشهد دوچندان شد. مردم در نماز جماعت شهر وقتی مرا می دیدند از علت انتخاب این شماره می پرسیدند که من هم سعی می کردم بهترین شکل برای آنها از امام رضا (ع) بگویم.

یکبار که برای زیارت امام رضا (ع) به حرم رفته بودم، فردی هنگام خروج از حرم مرا شناخت و خواست دوباره برای زیارت با من همراه شود. با هم به حرم رفتیم و اعمال زیارت را انجام دادیم و خواستیم نماز بخوانیم که متوجه شدم او و گروه همراهش از برادران سنی  هستند. آن زیارت با توجه به اینکه در کنار برادران سنی و شیعه بودم خیلی به من چسبید.

من همیشه برای ادای نذر خود در سال چندین بار به حرم رضوی می روم، حضور در این مکان مقدس همیشه حس و حال خوبی به من می دهد.

هرکسی نمی تواند در پرسپولیس گلری کند!

من هرچند از پرسپولیس دورم اما دلم همیشه همراه این تیم است، اخبار این تیم را در پرتغال پیگیری می کنم.این تیم با توجه به اینکه از کادر فنی خوب و بازیکنان جوان بهره می برد، می تواند لیگ را با قهرمانی به پایان برساند. پرسپولیس امسال تیم خوبی دارد و امیدوارم این تیم امسال قهرمان شود و بازیکنان جام را به مرحوم نوروزی کاپیتان دوست داشتنی تیم تقدیم کنند. نوروزی یکی از افراد بی حاشیه و سالم فوتبال ما بود که خبر درگذشتش مرا سخت متاثر کرد.امیدوارم پرسپولیسی ها با توجه به پتانسیل و توانایی که دارند در لیگ برتر بتوانند جام را بالای سر ببرند تا دل میلیون ها هوادار این تیم شاد شود.بازیکنان  باید تابع هوادران خودشان باشند و برای آنها احترام زیادی قائل شوند چرا که هر چه ما بازیکنان داریم به واسطه حضور این افراد است.فراموش نکنیم که فوتبال با حضور همین هوادران زیبا است.

درباره وضعیت فعلی پرسپولیس در پست دروازه بانی نمی شود زیاد صحبت کرد، مربی انتخاب خودش را کرده است و امیدوارم در ادامه دروازاه بانان این تیم بهترین عملکرد را داشته باشند. ما در کشورمان شاید به تعداد انگشتان یک دست گلر خوب نداشته باشیم که توانایی بازی در دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس را داشته باشند. بازی در این تیم ها سخت و دشوار است، هر گلری نمی تواند در پرسپولیس خوب بازی کند چرا که پرسپولیس تیم بزرگی است و انتظارات از بازکین فراتر از حد انتظار است. یک اشتباه ساده می تواند چنان فشاری بر بازیکن تحمیل کند که اگر بازیکن نتواند با آن کنار بیاید؛ منجر به نابودی او می شود.

خیلی ها از من خواستند که پیراهن حجازی را نپوشم!

من بارها گفته ام که از نظر فنی عابدزاده را دوست دارم اما باید به این نکته هم اشاره کنم که در رشد من افرادی چون فربد قلعه دار و یحیوی تاثیرگذار بوده اند.مرحوم ناصر حجازی یکی از افرادی که من نسبت به او ارادت خاصی دارم، ایشان هر وقت مرا می دید نکاتی را به من یادآوری می کردند. در بازی جام حذفی که من به یاد آن مرحوم خواستم پیراهن او را بر تن کنم، خیلی ها نزد من آمدند که این کار را نکنم! آنها معتقد بودند که من پرسپولیسی ها هستم  و آن مرحوم بازیکن استقلال بوده است، اما من به حرف هیچ کدام توجه نکردم و به واسطه علاقه و ارادتی که نسبت به آن مرحوم داشتم با پیراهن او به درون زمین رفتم. در آن دیدار من 3 پنالتی گرفتم و ما به فینال رفتیم.همایون بهزادی هم بر گردن من حق زیادی داشتند، ایشان انسانی دلسوز و با شخصیت بودند که در مقاطعی به من در مجموعه پرسپولیس کمک کردند.

خبرسازی مرا ناراحت کرد

در سال گذشته گروهی از رسانه ها علیه من خبرسازی کردند که من از این موضوع به شدت ناراحت شدم! متاسفانه جوی در رسانه های ما وجود دارد که برخی برای افزایش تیراژ اقدام به انتشار اخباری می کنند که خودشان آن را ساخته اند. من در پرتغال هستم اما گروهی علیه من در ایران خبرسازی کردند، به عنوان نمونه گفتند که من در پرتغال اقامت گرفته ام در حالی که اصلا چنین چیزی صحت نداشت. من چون تو این کشور فوتبال بازی می کردم کارت اقامت گرفته بودم. من ایرانی هستم و به کشورم عشق می ورزم،من تغییر ملیت ندادم اما خبری که در ایران برای من ساختند چیز دیگری بود. من از این اخبار که الکی و به واسطه درآمدزایی چند نفر خاص در ایران تولید می شود، ناراحتم. من بعد از اینکه از اخباری که در تهران می بینم باید تازه تکذیب کنم. از این به بعد قرار است که از طریق پدر و وکیلم با چنین اخبارسازی هایی برخورد کنم!

نوروز را به پرتغال می برم!

من احتمالا نوروز در پرتغال خواهم بود اما چند روز پس از سال تحویل و در صورت نیاز تیم ملی برای حضور در تمرینات به تهران خواهم آمد. لحظه سال تحویل من نیز مانند تمام مردم ایران پایبند سنت ها هستم، در پرتغال قطعا سفره هفت سین پهن خواهم کرد تا فرهنگ و اصالت کشورم را به مردمان اینجا نشان دهم. یادم می آید زمانی که من در روسیه بودم و لحظه تحویل سال بود، برای دوستان من عجیب بود و از آداب و رسوم نوروز خبر نداشتند و وقتی که به آنها توضیح دادم خوششان آمد و خواستار این شدند که در فصل بهار نیز آنها هم جشن بگیرند. می خواهم اینبار نوروز را به پرتغال ببرم و برای مردم این کشور از فرهنگ غنی ایران و آداب و رسوم آن بگویم.

منبع : کاپ
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین