|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۳
کد خبر: ۸۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
انوشیروان محسنی بندپی،‌ رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اجباری شدن مشاوره ازدواج در چند استان کشور گفت: در حال حاضر مشاوره ازدواج در چند استان اجباری شده و هدف از آن جلوگیری از معلول‌زایی ناشی از اختلالات ژنتیکی است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پرداخت عیدی به خانواده‌های سه قلو به بالا گفت: ۱۰ هزار خانواده‌ای که در سامانه بهزیستی ثبت‌نام کرده‌اند تا روز چهارشنبه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به عنوان عیدی دریافت می‌کنند.

 انوشیروان محسنی بندپی،‌ رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اجباری شدن مشاوره ازدواج در چند استان کشور گفت: در حال حاضر مشاوره ازدواج در چند استان اجباری شده و هدف از آن جلوگیری از معلول‌زایی ناشی از اختلالات ژنتیکی است.

وی موضوع پیشگیری را یکی از اولویت‌های سازمان بهزیستی کشور دانست و افزود: تاکنون در این زمینه اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است. همچنین به منظور استانداردسازی خدمات سازمان تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و این تلاش‌ها در حوزه‌های مختلف درمانی و توانبخشی محقق شده است.

محسنی بندپی با اشاره به تدوین آیین‌نامه کمک به چندقلوها در بخش‌های مختلف اعم از حق پرستاری، مهدکودک و شیر گفت: به زودی این آیین‌نامه تهیه و ابلاغ خواهد شد.

محسنی‌بندپی به پرداخت عیدی به خانواده‌های چندقلو در سطح کشور اشاره کرد و گفت: 10 هزار خانواده سه قلو به بالا همزمان با شب عید هر خانواده 100 هزار تومان دریافت خواهد کرد. یک میلیارد تومان جهت پرداخت عیدی به 10 هزار خانوده سه قلو به بالا پیش‌بینی شده است،ضمن اینکه این عیدی به خانواده‌های چندقلوهایی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند نیز پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین به تدوین سازوکار نظارتی بر عملکرد مراکز و مؤسسات خیریه اشاره کرد و گفت:‌ طی سه ماه آینده سازوکار نظارت بر مراکز خیریه تدوین خواهد شد.

محسنی بندپی با بیان اینکه در حال حاضر 250 مرکز مشاوره ژنتیک فعال هستند که از این تعداد 210 مرکز خصوصی هستند، افزود: هزینه‌های پیشگیری بسیار کمتر از هزینه‌های درمان است، شناسایی هر بیمار در مرحله نخست راحت‌تر است و بنابراین یکی از سیاست‌های اصلی سازمان بهزیستی پیشگیری از معلولیت از طریق ارائه خدمات مشاوره‌ای است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پروتکل صدور مجوز جهت فعالیت مراکز درمانی معتادان (کمپ‌ها) گفت: در این زمینه با برگزاری جلسات مختلف و استفاده از نظرات کارشناسان پروتکل اشاره شده بازنگری و بازبینی شد و جهت اجرا به استا‌ن‌ها ابلاغ شده است. این پروتکل از ابتدای فروردین 95 اجرا خواهد شد و در واقع صدور مجوز و فعالیت مراکز براساس شاخص‌های پروتکل جدید خواهد بود.

محسنی بندپی به برگزاری همایش مسئولیت اجتماعی (شهید فیاض بخش) اشاره کرد و گفت:‌ دبیرخانه این همایش در سازمان بهزیستی فعال شده است و این همایش با همکاری بخش خصوصی و نظارت شورای راهبردی سازمان برگزار می‌‌شود.


منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین