|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۸۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
آنها چنان سكوت كرده‌اند كه حتي حاضر نيستند به او خرده بگیرند. حاميان او هم اين روزها بيكار نيستند و به جنگ رواني مشغولند مثلا مي‌گويند بازگشت احمدي‌نژاد نتيجه عملكرد روحاني است تا از اين طريق به دو هدف نائل بيايند.
محمود احمدي‌نژاد بازمي‌گردد؟ اين اتفاق از سوي برخي محافل از چندي پيش محتمل به نظر رسيده است كه چند دليل دارد؛ يكي اينكه اصولگرايان دچار انشقاق‌هاي زيادي درون خود شده‌اند و اكنون فرصت خوبي است كه احمدي‌نژاد به تقويت حاميان خود و همزمان به جذب حاميان جديد بپردازد. از سوي ديگر اكنون توافق اصولگرايان براي حمايت از احمدي‌نژاد بيش از زمان‌های دیگر است و او هم شعارهاي گذشته خود كه برخي آن را نمايشي مي‌خواندند را سر نمي‌دهد. در سفر اخير او به ورامين اگر چه حامياني در آنجا دارد اما به گفته برخي استقبال از او جالب‌توجه بود هر چند اين حضور مي‌تواند جنبه حمايتي نداشته باشد و مردمي براي شنيدن اظهارات او پس از يك دوره طولاني سكوت به محل سخنراني رفته باشند. ناصر ايماني از فعالان سياسي اصولگرا اعتقاد به بازگشت احمدي‌نژاد دارد و اينگونه تحليل مي‌كند كه «احمدي‌نژاد بعد از پايان رياست‌جمهوري خود هيچگاه از عرصه سياست كنار نكشيده و همواره در صحنه سياست حضور داشت اما مدتي ترجيح مي‌داد كه سكوت كند ولی اين سكوت به معناي كناره‌گيري از عرصه سياست نيست؛ همچنان كه اصلاح‌طلبان در سال‌هاي اخير سكوت كردند و حتي خانه‌نشين شدند اما باز هم به عرصه سياست بازگشتند.»

 احمدي‌نژاد كه مي‌داند هنوز حاميانی دارد اين روزها از اختلاف ايجادشده ميان اصولگرايان آنچنان ناراحت نيست و در ورامين حضور برخي مردم در استقبال از خود را به رخ اين جريان سياسي كشيد؛ رئیس‌جمهور سابق، اكنون تصور بازگشت به قدرت را دارد و اينگونه القا مي‌كند كه پيروزي اصولگرايان تنها با محوريت قرار گرفتن خودش به دست خواهد آمد همانطور كه در سال۸۴ هم برخي نزديكانش پيروزي اصولگرايان را مرهون حضور احمدي‌نژاد اعلام مي‌كردند. ايماني درباره حضور احمدي‌نژاد در انتخابات ۹۶ مي‌گويد: «احمدي‌نژاد حتما باز خواهد گشت و احتمال اينكه براي سال ۹۶ نامزد شود زياد است. وی هيچ‌گاه از عرصه سياست كنار نرفت و مترصد است كه هر لحظه برگردد. در آن زمان يقين بدانيد احمدي‌نژاد نه كاري با اصولگرايان خواهد داشت و نه غير اصولگرايان. چنانكه در سال۸۴ هم كاري با اصولگرايان نداشت و اصولگرايان يك اشتباه تاريخي كردند كه گمان كردند احمدي‌نژاد اصولگراست و از وي حمايت كردند.» نبايد از آراي خاكستري غافل شد كه البته اين آرا را با توجه به پيروزي اصلاح‌طلبان و اعتداليون آنها بايد در اردوگاه اصولگرايان بيابد كه البته طرح چند شعار مانند سال۸۴ و دوقطبي ساختن انتخابات امتيازي براي خودش كسب خواهد كرد. اكنون ديگر وقتي محمود احمدي‌نژاد در جمع نزديك به ۵۰۰ نفر از حاميان خود در ورامين دوباره گاف مي‌دهد، چندان اعتراضي به او نمي‌شود كه دليلش نه متوجه نشدن موضوع بلكه ريسك نكردن اصولگرايان و پيش‌بيني آنها از احتمال بازگشت احمدي‌نژاد است. آنها چنان سكوت كرده‌اند كه حتي حاضر نيستند به او خرده بگیرند. حاميان او هم اين روزها بيكار نيستند و به جنگ رواني مشغولند مثلا مي‌گويند بازگشت احمدي‌نژاد نتيجه عملكرد روحاني است تا از اين طريق به دو هدف نائل بيايند؛ يكي تخريب دولت يازدهم و مخدوش كردن چهره اين دولت در نزد افكار عمومي و ديگرآماده‌سازي زمينه براي بازگشت رئیس‌دولت‌های نهم و دهم.

منبع: آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین