|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۸۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
عربستان سعودي با فشار بر متحدين خود در نشست اخير وزيران خارجه، اتحاديه عرب را مجبور كرد كه ايران را يك تهديد قلمداد كنند و از ايران بخواهند كه از دخالت در امور كشورهاي عربي خودداري كند.
مدیرکل سیاسی و بین المللی وزارتخارجه طی یادداشتی به بررسی نشست اخير وزيران خارجه اتحاديه عرب پرداخت.

"حمید بعیدی نژاد" مدیرکل سیاسی و بین المللی وزارتخارجه طی یادداشتی به بررسی نشست اخير وزيران خارجه اتحاديه عرب پرداخت.

عربستان سعودي با فشار بر متحدين خود در نشست اخير وزيران خارجه، اتحاديه عرب را مجبور كرد كه ايران را يك تهديد قلمداد كنند و از ايران بخواهند كه از دخالت در امور كشورهاي عربي خودداري كند.

 اينجاست كه بايد گفت اگر كشورهاي عرب گوش شنوا به نصيحت كشورهاي ديگر و ديگر خردمندان كشورهاي خود ندارند اقلا به ديدگاه متحدين خود گوش فرا دهند.

 اوباما متحد خود آنها در كمتر از يكسال پيش در مصاحبه معروف خود با توماس فريدمن تحليل گر معروف روزنامه نيويورك تايمز خطاب به عربستان و متحدينش چنين گفت:

"متحدين سني مذهب ما مانند عربستان در كنار تهديدات واقعي خارجي با تهديدات داخلي چندي مواجه هستند؛ مردم زيادي از جمعيت خود كه در واقعي با حكومت بيگانه هستند، جواناني كه بيكارند، يك ايدئولوژي حاكم كه مخرب و پوچ انگارانه است و در مواقعي اين احساس كه هيچ برون رفت مشروع سياسي براي مواجهه با نارضايتيها وجود ندارد.

 بنابر اين بخشي از كار ما با اين كشورها آنست كه به آنها بگوييم: در كنار آنكه چگونه ميتوانيم توان آنها را در برابر تهديدات خارجي افزايش دهيم اما همينطور چگونه مي توانيم نهاد سياسي آنها را هم در كشورهاي خود تقويت كنيم تا جوانان سني احساس كنند كه چيز ديگري بغير از داعش هم وجود دارد كه آنها امكان انتخاب آنرا دارند. من فكر نمي كنم كه بزرگترين تهديدي كه آنها با آن مواجه هستند حمله ايران به آنها باشد. بزرگترين تهديد عليه اين كشورها نارضايتي دروني در خود اين كشورهاست. اين البته مباحثه سختي است كه ما با آنها خواهيم داشت اما بحثي است كه چاره اي نداريم كه با آنها داشته باشيم."

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین