|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۸۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۴
مردم از ميان اصلاح‌طلبان نيز افراد معتدل را برگزيدند و مجلس آينده بهتر از مجلس فعلي خواهد بود و نمايندگان با كارآيي، اعتدال و انسجام بيشتري در مجلس فعاليت مي‌كنند.
واقعيت بالاخره نمايان مي‌شود و حقيقت گويان آنچه را كه به بايد بگويند بر زبان مي‌آورند چرا كه براي آنها آنچه اهميت دارد نه گروه‌هاي سياسي و شخصيت‌ها، بلكه آگاهي مردم از واقعيات است. از جمله اين شخصيت‌ها آيت ا... مكارم شيرازي است كه در در ديدار منتخبان قم در مجلس شوراي اسلامي به بيان موضوعاتي پرداخت كه شايد به مذاق برخي از جمله مسئولان دولت قبل خوش نيايد اما او كه مرجع تقليد است مي‌داند كه بايد بگويد تا خطاها ديگر تكرار نشود. آيت‌ا... ناصر مكارم شيرازي گفت: اصولگرايان و اصلاح‌طلبان بر سر مسائل اساسي كشور همچون ضرورت حفظ نظام و انقلاب و رفع مشكلات مردم و جوانان اختلاف نظري ندارند. مردم با حضور گسترده در انتخابات، مجلس خوبي را فراهم كرده و نشان دادند كه يك مجلس معتدل مي‌خواهند.

وي افزود: مردم از ميان اصلاح‌طلبان نيز افراد معتدل را برگزيدند و مجلس آينده بهتر از مجلس فعلي خواهد بود و نمايندگان با كارآيي، اعتدال و انسجام بيشتري در مجلس فعاليت مي‌كنند. وي با بيان اينكه انتخابات هفتم اسفندماه بحمدا... به خوبي و بدون هيچ عارضه‌اي برگزار شد و جاي هيچ نگراني وجود ندارد، اظهار داشت: با برگزاري اين انتخابات پرشور، دهان مخالفان نظام بسته شد و آنها نمي‌توانند هيچ مساله‌اي نظير تقلب و عدم حضور مردم و فرمايشي بودن انتخابات را مطرح نمايند. آيت‌ا... مكارم شيرازي شكرانه برگزاري اين انتخابات را اتحاد و انسجام هرچه بيشتر نمايندگان مجلس براي رفع مشكلات مردم و جامعه دانست. وي بر ضرورت توجه هرچه بيشتر نمايندگان مجلس دهم بر معضلات و چالش‌هاي اقتصادي تاكيد كرد و گفت: ما نمي‌خواهيم كسي را متهم كنيم، اما ميراث بد اقتصادي از دولت گذشته به ارث رسيده است كه يكي از آنها دادن يارانه به ۷۰ ميليون نفر است كه دولت را بسيار گرفتار كرده و ما از ابتدا مخالف آن بوديم. اين مرجع تقليد با بيان اينكه فقط يك سوم جمعيت كشور نيازمند دريافت يارانه بوده و دو سوم از بودجه يارانه‌ها مي‌تواند بسياري از مشكلات اقتصادي را برطرف كند، گفت: مجلس آينده بايد براي برطرف كردن اين معضل عزم جدي داشته باشد و از جر و بحث‌هاي سياسي كه مسائل اقتصادي را به حاشيه مي‌راند، به‌شدت دوري كند. وي با بيان اينكه توجه به مسائل فرهنگي از سوي نمايندگان مجلس به ويژه نمايندگان مردم قم بسيار اهميت دارد و نبايد مورد غفلت واقع شود، خاطرنشان كرد: با توجه به هجمه گسترده فرهنگي از سوي دشمنان اين مسائل بايد با جديت پيگيري شود، زيرا انسان عقب افتاده از فرهنگ در ديگر مسائل نيز معضلاتي ايجاد مي‌كند. آيت‌ا... مكارم شيرازي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تصميم اتحاديه عرب براي قراردادن نام حزب‌ا... لبنان در فهرست گروه‌هاي تروريستي به تحريك آمريكا و اسرائيل، گفت: حزب‌ا... لبنان بزرگ‌ترين افتخار اعراب در تاريخ معاصر است، اما كاملا مشخص است كه دشمنان به سيم آخر زده‌اند و همه مردم و مسئولان بايد در برابر دشمنان كاملا متحد و منسجم باشند. وي در ادامه افزود: امروز كشورمان در سايه اسلام و انقلاب و با توكل به پروردگار متعال در سطح منطقه‌اي و بين‌المللي بسيار مقتدر شده و ما وظيفه داريم اين عزت و اقتدار روزافزون را حفظ كرده و تداوم ببخشيم. اين مرجع تقليد با اشاره به جايگاه علمي، سياسي و معنوي شهر مقدس قم، تصريح كرد: نمايندگان مردم قم در مجلس شوراي اسلامي بايد براي رفع مشكلات و كمبودهاي اين استان دست به دست هم داده و اين خطه مقدس را در حد شأن و جايگاهش بسازند.

منبع:آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین