کد خبر: ۸۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
هفته گذشته اعضای یک تیم تولیدکننده دوربین مخفی تصمیم گرفتند با کارگذاشتن دوربین در یک تاکسی، شوخی عجیبی با مسافران ناشناس کنند.
هفته‌های پایانی سال است و مطبوعات ما بیشتر درگیر معرفی سالنامه‌های خودشان هستند،‌ رسانه‌های جهان اما کار خودشان را می‌کنند، در دنیا هم کلی اتفاق جالب می‌افتد که بعضی از آن‌ها را می‌توانید این‌جا بخوانید.

این پسرهشت ساله می‌گوید نباید ترامپ را به کاخ سپید راه داد

یک پسر هشت ساله که در کارولینای شمالی به مدرسه ابتدایی می‌رود،‌ در نامه‌ای که در رسانه‌ها منتشر شده،‌ توضیح داده است که چرا به نظر او نباید اجازه داد که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا به کاخ سفید نزدیک شود.

این نامه بعد از آن نوشته شد که معلم مدرسه‌ای که جکسون هشت ساله در آن درس می‌خواند از دانش‌آموزان خواست تا به عنوان تکلیف درسی‌شان بخشی از اخبار را هر روز دنبال کنند.





جکسون در نامه خود که ابتدا در مطبوعات محلی و بعد در یکی از شبکه‌های سراسری خبر در آمریکا منتشر شد،‌ خطاب به ترامپ نوشته است:

«من ویدئویی از شما دیده‌ام که در آن یک گزارشگر معلول را مسخره می‌کنید و من فکر می‌کنم این کار شما وحشتناک است. شما به این افتخار می‌کنید که می‌توانید وسط خیابان سر کسی داد بزنید و رای مردم را از دست ندهید، امیدوارم که این طور نباشد. شما باعث می‌شوید بچه‌ها از این که کسی مثل شما بتواند رییس جمهور آینده آمریکا باشد بترسند. دلم می‌خواهد بدانم آیا خود شما دوست دارید که بچه‌ها یا نوه‌هایتان چنین چیزهایی را در اطراف خودشان ببیند؟ آیا شما هیچ وقت نسبت به چیزهایی که می‌گویید احساس شرمندگی کرده‌اید؟ پس چرا ما هیچ وقت معذرت‌خواهی شما را نشنیده‌ایم؟»

نویسنده نامه در ادامه خطاب به ترامپ نوشته است: « من می‌خواهم به شما یادآوری کنم که بچه‌ها شما را می‌بینند،‌ رییس جمهوری آمریکا کسی است که قرار است رهبر ما باشد، شما باید کسی باشید که ما از او چیزی یاد بگیریم و بخواهیم که در آینده شبیه او باشیم. من فکر می‌کنم شما در این مورد آن قدرها هم خوب نیستید. آقای ترامپ! فکر می‌کنم باید در مورد بچه‌های این کشور فکر کنید،‌ ممکن است ما الان نتوانیم رای بدهیم اما ما آینده این کشور هستیم، من خودم تصمیم دارم از چیزی که شما به من یاد می‌دهید بهتر باشم.»

دوربین مخفی در عربستان سعودی دردسرساز شد

هفته گذشته اعضای یک تیم تولیدکننده دوربین مخفی تصمیم گرفتند با کارگذاشتن دوربین در یک تاکسی، شوخی عجیبی با مسافران ناشناس کنند.

آن‌ها از یک بازیگر که ریش و لباس عربی پوشیده بود خواستند بعد از سوارکردن مسافران ناشناس،‌ سر حرف را با آن‌ها باز کند و به آنها بگوید که « بمب‌گذار انتحاری» است؛ او با بالازدن لباس خود کمربندی شبیه کمربند انتحاری را به مسافران نشان می‌داد و به آن‌ها می‌گفت: « جلو رو نگاه کن،‌ ما الان وارد بهشت می‌شویم.»



قرار بود بعد از این که دوربین واکنش مسافران را ضبط کرد بازیگر ریش خود را بردارد و همان طور که دراین ویدئوها مرسوم است دوربین را به مسافر نشان دهد، در یکی از این ویدئوها پسر نوجوانی که سوار تاکسی شده بود شروع به گریه کرد و در دیگری یک اتفاق پیش‌بینی نشده افتاد؛ وقتی بازیگر به مسافر توضیح داد که یک بمب‌گذار انتحاری است مرد جوان در ماشین را باز و خود را به بیرون پرت کرد.

ظاهرا برای مسافر بینوا اتفاقی نیفتاده است اما ویدئوی ساخته شده توسط گروه،‌ بعد از آن که ابتدا در کانال اشتراک فیلم در عربستان سعودی منتشر شد، از یوتیوب سر در آورد.

دولت عربستان که به اجرای مجازات‌های قرون وسطایی علیه مردم مشهور است اعلام کرده تولیدکننده‌های این ویدوئو را دستگیر خواهد کرد و با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

ضعیف‌ترین پاسپورت‌های دنیا را بشناید

بعضی پاسپورت‌ها مثل کارت سبز جهان‌گردی هستند که با آنها می‌شود به بیشترین تعداد کشورهای دنیا سفر کرد، اینها قدرتمندترین پاسپورت‌های دنیا هستند. بعضی پاسپورت‌ها هم آن‌قدرها به دردبخور نیستند و مجوز ورود برای تعداد کمی از کشورها هستند.



با پاسپورت افغانستان تنها می‌شود به 25 کشور دنیا بدون ویزا سفر کرد،‌ با پاسپورت پاکستان شما را به بدون ویزا به 29 کشور راه می‌دهند، پاسپورت عراق و سومالی مجوز ورود به 31 کشور هستند، با پاسپورت سوریه در حال جنگ هم می‌شود به 32 کشور مختلف رفت. با پاسپورت لیبریا،‌ سی و شش کشور و با پاسپورت‌های اریتره،‌ اتیوپی،‌ نپال،‌ دولت خودگردان فلسطین و سودان هم می‌شود به 37 کشور دنیا سفر کرد.

بدترین و بهترین کشورها برای دختر به دنیا آمدن

در هفته گذشته به مناسبت روز جهانی زن، تعداد زیادی گزارش آماری در مورد وضعیت زنان در تمام دنیا منتشر شده است،‌ یکی از این گزارش‌ها نگاهی به وضعیت دختران در تمام کشورهای جهان دارد و بهترین و بدترین کشورها برای بزرگ‌شدن به عنوان یک دختر را مشخص کرده است.

این گزارش 166 کشور را از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه، حضور دختران در مدرسه، دسترسی به حساب بانکی،‌ نسبت درآمد زنان و مردان در کارهای مشابه، احتمال مرگ در زمان زایمان،‌ نمایندگی سیاسی و شیوع کم‌خونی بررسی کرده است.



از میان 20 کشوری که بدترین جاهای دنیا برای دختربودن هستند، ‌18 تای آن‌ها در فهرست فقیرترین کشورهای توسعه‌نیافته سازمان ملل هستند و 13 تایشان در فهرست کشورهای دارای موقعیت شکننده که آمار آن‌ها توسط بانک جهانی منتشر می‌شود.

طبق این آمار،‌ بدترین 10 کشور دنیا برای دختربودن، به ترتیب عبارتند از : نیجریه،‌ سومالی،‌ مالی،‌ جمهوری آفریقای مرکزی،‌ یمن‌، جمهوری دموکراتیک کنگو،‌ افغانستان،‌ ساحل عاج، چاد و جزایر کومور.

اما اگر تصمیم گرفتید در زندگی بعدی‌تان هم دختر به دنیا بیایید و به دنبال بهترین کشور برای به دنیا آمدن در آن هستنید،‌ اینجا فهرست بهترین کشورها هم هست: نروژ،‌ سوئد، دانمارک،‌ ایسلند،‌ فنلاند،‌ هلند‌،‌ استرالیا،‌ نیوزلند،‌ سوییس و بلژیک.

به خاطر چیزی که هستم، خودم را دوست دارم

هفته گذشته باز هم به مناسبت روز جهانی زن، چند تایی از بازیگرها و مدل‌های مشهور، عکس‌های بدون آرایش خودشان را منتشر کردند تا به کمپینی که برای کمک به زنان راه افتاده بپیوندند؛ کمپینی که هدفش این است که فشار "آرایش هر روزه" را از روی زنان بردارد و به آن‌ها کمک کند خودشان را همان‌طور که هستند بپذیرند و از دیگران هم بخواهند که آن‌ها را به همان شکلی که هستند قبول کنند.

علاوه بر چند تایی آدم مشهور، یک دختر جوان اهل مریلند هم ابتکار جالبی به خرج داده،‌ او که در کودکی در یک تصادف با روغن داغ سوخته و موها و بخش زیادی از پوست صورتش آسیب دائمی دیده است،‌ چند تایی عکس از خودش منتشر کرده و نوشته است: « وقتی به دبیرستان می‌رفتم،‌ آرایش کردن به من کمک می‌کرد که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشم و خودم را دوست داشته باشم.»

شالم، که حالا دیگر از سن مدرسه رفتنش گذشته و در شغل آرایشگری هم مهارت زیادی دارد،‌ یک عکس از خودش با صورتی که بخش سالم آن آرایش شده و بخش سوخته آن بدون آرایش است منتشر کرده و نوشته است: « حالا من یک تصمیم جدید گرفته‌ام،‌ فکر می‌کنم دیگر نیازی ندارم آرایش کنم تا زیبا به نظر برسم،‌ برای همین تصمیم گرفته‌ام رویه‌ام را عوض کنم تا با ترس‌هایم رو به رو شوم. با این که آرایش کردن کار باحالی است اما می‌خواهم به دیگران بگویم " من همان شکلی که هستم هم دوست‌داشتنی هستم و خودم را به همان شکل می‌پذیرم، به دیگران هم می‌گویم که شما باید خودتان را به همان شکلی که هستید بپذیرید، چه با آرایش چه بی‌آرایش. من خودم را دوست دارم، نه به خاطر این که با آرایش زیبا هستم،‌ بلکه به خاطر چیزی که هستم. شما هم باید به همین دلیل خوشحال باشید؛ به دلیل همان چیزی که هستید.»

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین