|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۸۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
حاشیه های یک قرارداد میلیاردی به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق شنیده ها مبلغ قرارداد برانکو آنقدر سنگین است که ادامه همکاری با این مربی را به لحاظ مالی غیر ممکن کرده است.
افشای مبلغ قرارداد برانکو مسئله ای است که این روزها ذهن اهالی فوتبال را به خود مشغول کرده است.

حاشیه های یک قرارداد میلیاردی  به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق شنیده ها مبلغ قرارداد برانکو آنقدر سنگین است که ادامه همکاری با این مربی را به لحاظ مالی غیر ممکن کرده است.
 
برانکو با مبلغ قرارداد 650 هزار دلاری برای 7 هفته پایانی فصل قبل و فصل جاری به پرسپولیس پیوست.
 
حسین هدایتی مشکل مالیاتی و ممنوع الورودی برانکو را برطرف کرد تا این مربی بدون مشکلی به ایران بیاید.
 
گفته می شود، باشگاه پرسپولیس در همان شروع همکاری به برانکو 250 هزار دلار پرداخت کرد اما نقاط مبهم زیادی در این پرداخت وجود دارد.
 
نکته قابل توجه این است که درصد قابل توجهی از مبلغ قرارداد برانکو به واسطه ها رسیده است.
 
به هر حال پرداخت اولیه به برانکو برای مدیران باشگاه گنگ است و مشخص نیست چه کسانی در این میان سود برده اند؟
 
طبق شنیده ها قرارداد برانکو با باشگاه پرسپولیس همان ایرادات قرارداد باشگاه با مانوئل ژوزه را دارد و نسخه انگلیسی و فارسی به طور کامل متفاوت است و بندهای متفاوتی دارد.
 
همچنین قرارداد برانکو طوری تنظیم شده که به سود برانکو است و به نوعی قرارداد ترکمانچای محسوب می شود، یکی از بندهای عجیب در این قرارداد پاداش 50 هزار دلاری بابت صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان است.
 
همچنین گفته می شود باشگاه پرسپولیس موظف است مالیات قرارداد برانکو را پرداخت کند که با این تفاسیر هزینه 200-300میلیونی هم باید به جمع هزینه های قبلی اضافه کرد.

در قرارداد برانکو آمده است در صورت قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر مبلغ 200 هزار دلار و در صورت کسب سهمیه آسیایی 100 هزار دلار به قرارداد 650 هزار دلاری برانکو اضافه می شود.
 
براین اساس اگر برانکو بتواند پرسپولیس را قهرمانی لیگ پانزدهم کند 300 هزار دلار که معادل 900میلیون تومان ناقابل است به قرارداد قبلی اضافه می شود.
 
قرارداد برانکو در زمان محمدحسین نژاد فلاح با باشگاه پرسپولیس بسته شد، همین موضوع بهانه ای شد تا گفتگویی با مدیرعامل سابق پرسپولیس داشته باشیم.
 
قرارداد برانکو منطقی است
 محمدحسین نژاد فلاح درباره  این مطلب گفت: مبلغ قرارداد برانکو منطقی است قرارداد برانکو از لحاظ ریالی معادل با مربیان درجه یک ایرانی در یک فصل است.
 
نژاد فلاح در ادامه عنوان کرد: به هر حال در قرارداد برانکو بندهایی وجود دارد که با برتری در دربی، صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی در لیگ برتر، مبلغی به قرارداد این مربی اضافه می شود.
 
وی تصریح کرد: پرداخت مالیات هم بر عهده برانکو است و باشگاه مسئولان در قبال پرداخت مالیات این مربی ندارد.
 
مدیرعامل سابق پرسپولیس گفت: تیم پرسپولیس یک فصل متفاوت نسبت به سالهای گذشته پشت سر گذرانده است همه اهالی فوتبال اذعان دارند که پرسپولیس زیبا بازی می کند براین اساس این موضوع نشان می دهد که حضور برانکو برای پرسپولیس منفعت داشته است.
 
نژاد فلاح بیان کرد: ضمن رعایت منافع باشگاه و بیت‌المال معتقدم که مسائل مالی نباید بهانه ای برای تمدید نکردن قرارداد برانکو باشد، همچنین برانکو فرهنگی در باشگاه پرسپولیس به وجود آورده که از سایر مسائل ارزشمندتر است.
 
وی تصریح کرد: برانکو مربی حرفه ای و اخلاق مدار است که با عشق و علاقه به ایران آمد، وی در آن مقطع زمانی می توانست به تیمهای عربی قراردادهای سنگین ببندد اما به خاطر علاقه به ایران با پرسپولیس قرارداد بست.
 
مدیرعامل سابق پرسپولیس در پایان خاطر نشان کرد: پرسپولیس قادر به جذب یک مربی با قیمت پایین تر از برانکو است اما آن مربی می تواند دستاوردهای برانکو را تکرار کند.
 
براین اساس حفظ برانکو در پرسپولیس ضرورت دارد.
 
مبلغ قرارداد برانکو پایین تر از سایر مربیان است
 
مترجم سابق برانکو درباره رقم قرارداد بالای این مربی گفت: این موضوع کذب محض است،‌مبلغ قرارداد برانکو نسبت به مربیان سابق ایرانی و خارجی پرسپولیس کمتر است.
 
رضا چلنگر در ادامه عنوان کرد: پرداخت مالیات هم بر عهده برانکو است همچنین برانکوبخش زیادی از مبلغ قراردادش را تاکنون دریافت کرده است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: تا جایی که اطلاع دارم مبلغ قرارداد برانکو آنقدر سنگین نیست که باشگاه پرسپولیس را به دردسر بیاندازد.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین