|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۸۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
عباس ترابیان رئیس سابق کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال در مورد احتمال تبانی شیخ سلمان در بازی‌های تیم ملی بحرین گفت: «در حال حاضر این خبرها در حد حدس و گمان است
در صورتی که افشاگری روزنامه فرانسوی علیه رئیس AFC اثبات شود وی از ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا عزل می‌شود.

روزنامه اکسپرس فرانسه خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا و کسی که هفته قبل در انتخابات ریاست فیفا به اینفانتینو باخت در فاصله سال‌های 2009 تا 2012 در نتایج تیم ملی بحرین تاثیر مستقیم داشت و تبانی کرده است. بر اساس ادعای این روزنامه فرانسوی بازی‌های بحرین – زیمباوه (برد 5 بر 2 در مارس 2009)‌، بحرین – ایران (4 بر 2 در 31 اوت 2009)، بحرین – توگو (برد 5 بر یک در نوامبر سال 2009)، بحرین – توگو ( برد 3 بر صفر در 7 سپتامبر 2010) و بحرین – اندونزی (برد 10 بر صفر در 29 فوریه 2012) جزو این مسابقات بحث‌انگیز بوده است.

عباس ترابیان رئیس سابق کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال در مورد احتمال تبانی شیخ سلمان در بازی‌های تیم ملی بحرین گفت: «در حال حاضر این خبرها در حد حدس و گمان است و باید صحت این خبر تایید شود. اگر این خبر صحت داشته باشد و بتوانند ثابت کنند که شیخ سلمان در نتایج بازی‌های کشورش تبانی کرد، احتمال برکناری او از ریاست AFC وجود دارد.»

وی ادامه داد: «به دلیل اینکه شیخ سلمان رییس فدراسیون فوتبال یک قاره است مرجع رسیدگی کننده به این موضوع، کمیته اخلاق فیفا است. کمیته اخلاق فیفا هم در این زمینه‌ها سخت‌گیری‌های زیادی انجام می‌دهد. در سال‌های گذشته هم که ماجرای فساد سپ‌بلاتر و اطرافیانش در فیفا مطرح شد کمیته اخلاق و پلیس اینترپل در این ماجرا ورود پیدا کردند و عوامل فساد در فوتبال را دستگیر کردند.»

ترابیان در مورد اثبات کردن این ادعا افزود: «در انتخابات ریاست فیفا فعالان حقوق بشر اتهاماتی را به شیخ سلمان مبنی بر نقض حقوق بشر توسط او اعلام کردند، اما نتوانستند ادعاهایشان را ثابت کنند. در حال حاضر هم همه چی منوط به ثابت کردن این ادعاست و کشورهایی که در این زمینه ضرر کردند باید پیگیر پرونده باشند.»

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین