|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۸۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
در زمان مذاکرات دوستان می‌آمدند و می‌گفتند نمی‌گذارند کار پیش برود، مذاکرات را تمام کنیم ولی من می‌گفتم مردم پشتیبان ما هستند و خدا یاورمان است.
 ديروز رئيس‌جمهور به يزد رفت؛ شهر هموطنان خونگرم و آرام كه صبوري شاخصه اصلي آنهاست. ديروز البته محمدرضا عارف نیز در کنار رئيس‌جمهور بود تا او را درشهر زادگاهش همراهي كند. شايد اين همراهي در راستاي به نمايش گذاشتن اين جمله آيت‌ا... هاشمي پس از انتخابات بود: «رقابت‌ها تمام شد؛ دوران همكاري فرا رسيده است.» حسن روحاني پيش از رسيدن به يزد، با انتشار عكسي كه در هواپيما دركنار عارف نشسته است، آورد: «هم‌اكنون اغاز سفر كاروان تدبير و اميد به يزد، شهر دارالعلم و دارالعباده.» رئيس‌جمهور در سخنراني خود در يزد هم بر يك نكته بيش از هر چيز تاكيد داشت و آن هم بالا بردن تحمل در جامعه بود كه شايد مخاطب او آن دسته از تندروها بودند كه در روزهاي گذشته بنرهاي استقبال از رئيس‌جمهور را پاره كرده بودند. به هر حال در بدو ورود روحاني به يزد، نماينده ولي فقيه در استان، استاندار و جمعي از مقامات و مسئولان ارشد محلي آنها را مورد استقبال قرار دادند.

پيروزي بزرگي در اخلاق رقم خورده است

رئيس‌جمهور در جمع مردم يزد با اشاره به اينكه پيروزي بزرگي در اخلاق در انتخابات ۷ اسفند رقم خورده است، گفت: مردم قهرمان ما حماسه بزرگ ديگري در اين روز آفريدند. حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني با اشاره به انتخابات ۷ اسفند اظهار كرد: همانطور كه مردم در سال ۹۲ حماسه آفريدند در اين انتخابات هم حماسه آفريدند، در انتخابات ۹۲ برادر عزيز من دكتر عارف هم نقش بسزايي داشت. رئيس‌جمهور ادامه داد: بعد از رهبري كه نقش اصلي را در حركت مردم براي حضور در پاي صندوق‌هاي راي داشت همه بزرگان و نخبگان اين كشور و به ويژه افتخارات اين شهر مردم را براي حضور و خلق يك حماسه بزرگ دعوت كردند. روحاني با اشاره به نمايندگان استان يزد در مجلس خبرگان رهبري، در سال‌هاي نخست پيروزي انقلاب اظهار كرد: در دوراني كه من در مجلس حضور داشتم بزرگاني مثل شهيد سيد رضا پاك‌نژاد و برادر عزيز من رئيس دولت اصلاحات از اردكان در مجلس حضور داشتند. ايران قهرمان خدمتگزاران خود و آنهايي كه براي عظمت ايران تلاش كردند را هيچگاه فراموش نخواهد كرد و هيچ كس هم نمي‌تواند نام و عظمت كساني را كه به مردم خدمت كرده‌اند را خاموش كند. وی با بيان اينكه مردم قهرمان ايران در ۷ اسفند كار عظيمي كردند و دنيا را به حيرت واداشتند گفت: در اين انتخابات هيچ جناحي شكست نخورد و همه جناح‌ها پيروز شدند. در اين انتخابات اخلاق بر بد اخلاقي و اعتدال و ميانه روي بر افراط پيروز شد. اكنون بايد براي ساختن ايراني سربلند‌تر و آبادتر دست به دست هم دهيم و با وحدت و هماهنگي و اتحاد ايران را بسازيم.

راي مردم راي به عقلانيت و اميد به آينده

وي با اشاره به اينكه راي مردم راي به عقلانيت و منطق و اميد به آينده بود افزود: امروز روح و اميدي جديد در كالبد اين كشور دميده شده است. دل‌ها را بايد از كينه بشوييم. امروز روز وحدت و اتحاد است. بايد قدردان نعمت بزرگي كه خداوند در اين انتخابات به ما داد باشيم. قدرداني اين نعمت هم اين است كه به مردم خدمت كنيم. رئيس‌جمهور در ادامه تاكيد كرد: دولت آماده همكاري بيشتر با مجلس دهم است. مجلس دهم و دولت يازدهم در كنار هم براي حل مشكلات كشور بيش از گذشته تلاش مي‌كنند. رئيس دولت تدبير و اميد در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به ركود جهاني و كاهش قيمت نفت به يك ششم خاطرنشان كرد: در طول يك سال و نيم گذشته تمام كشورهاي نفت خيز دچار مشكل شده‌اند. وي در ادامه خطاب به كساني كه مي‌گويند دولت يازدهم چه كرده گفت: بايد به اين آمار توجه شود. دولت يازدهم كشور را با نفت ۲۵دلاري اداره كرده است و ارزش پول ملي و ثبات و آرامش بازار و روند كاهش تورم را حفظ كرده است. درست است كه مردم مشكلات فراواني دارند من همه اينها را قبول دارم اما به كساني كه انصاف را در انتخابات رعايت نكرده و با بوق‌هايي كه در اختيار داشتند بي‌انصافي كردند مي‌گويم در دوران وفور، قيمت نفت در سال‌هاي گذشته و مشخصا در سال ۹۰ كه درآمدهاي نفتي ۱۲۰ ميليارد دلار بود هيچ اشتغالي درست نشد. من به مردم قول مي‌دهم كه سال ۹۵ سال رونق اقتصاد ايران خواهد بود. وي همچنين تاكيد كرد: ما به اتحاد و وحدت، انسجام، همدلي و همزباني نياز داريم و بايد به سمت رونق اقتصادي و اشتغال و جذب سرمايه داخلي و خارجي حركت كنيم. رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وجود امنيت در كشورمان گفت: در اين انتخابات در سراسر كشور امنيت برقرار بود و ما بايد به اين امنيت افتخار كنيم و بايد از همه قهرمانانمان از سپاه، ارتش، بسيج، نيروي انتظامي و نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي تشكر كنيم كه اين امنيت و ثبات در سايه تلاش آنها و انسجام و وحدت ملي به دست آمد.

بايد تحمل در جامعه افزايش پيدا كند

رئيس‌جمهوري همچنين در ديدار علما، ايثارگران و برگزيدگان استان يزد گفت: با وجود مشكلات گسترده اقتصادي ناشي از كاهش شديد درآمدهاي نفتي و در سايه صبر و استقامت مردم، كمك صاحب‌نظران و تلاش دولتمردان، توانستيم شرايط سخت سال ۹۴ را مديريت كنيم و اين درحالي بود كه برخي اشاره مي‌كردند كه با اين كاهش درآمدها، دولت حتي قادر به پرداخت حقوق كارمندان و تامين بودجه‌هاي عمراني نيست. روحاني با تاكيد برضرورت تقويت اميد در جامعه و ميان مردم اظهارداشت: در سالي كه گذشت توانستيم پرونده هسته‌اي را با موفقيت حل كنيم و امروز هيچ مسئول و صاحب‌نظري در دنيا نيست كه بگويد جمهوري اسلامي ايران در اين مذاكرات شكست خورده يا عزتش از بين رفته است. دولت تجلي اراده مردم در صحنه است و زماني موفق خواهد بود كه مردم با اراده در عرصه‌هاي مختلف اداره كشور حضور پيدا كنند. روحاني ضمن قدرداني از ملت ايران براي حضور پرشور و با نشاط در انتخابات هفتم اسفند، انتخابات را موجب ايجاد نشاط عمومي در جامعه دانست و گفت: اگر انتخابات در نظام جمهوري اسلامي وجود نداشت نظام اسلامي تضمين نمي‌شد و اميد ملت دوام نمي‌يافت. رئيس‌جمهوري انتخابات و صندوق رأي را موجب تقويت اميد ملت و تضمين نظام دانست و خاطرنشان كرد: در انتخابات هفتم اسفند، ملت ايران با حضور خود به دنيا اعلام كرد كه اگر مشكلي هم در كشور وجود دارد آن را با زبان قانون بيان خواهد كرد. شايد در بررسي صلاحيت‌ها و مراحل گوناگون انتخابات اشكالاتي وجود داشت اما باز هم هيچ كس اقدامي غيرقانوني انجام نداد و اين تدبير و قانونمند بودن مردم بسيار ارزشمند است. رئيس‌جمهوري از وزير امور خارجه به خاطر موفقيت برجام و از وزير كشور به خاطر برگزاري خوب انتخابات تقدير و تشكر كرد و گفت: بسياري از امور در كشور وجود دارد كه موجب سختي‌هاي فراواني براي دولت است اما اقدامات هنرمندانه و خوبي از طرف كارگزاران و مردم براي عبور از اين مشكلات انجام گرفته و امروز عقلانيت در كشور بيش از گذشته حاكم شده و اين بسيار ارزشمند است. روحاني با تاكيد بر اينكه بايد تحمل در جامعه افزايش پيدا كرده و آرا، افكار و نظرات گوناگون مطرح و محترم شناخته شوند، تاکید کرد: بايد در عين حالي كه در موضوعات مختلف نظرات گوناگون داريم با هم رقابت كرده و همديگر را تحمل كنيم و زماني كه انتخابات به پايان رسيد رقابت‌هاي انتخاباتي بايد پايان يافته و به فكر ساختن كشور باشيم.

چه کسانی اجازه فروش نفت به زنجانی داده بودند؟

حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت: برداشتن تحریم‌ها سخت بود چون عده‌ای نمی‌خواستند. رئیس‌جمهور عصر دیروز در جلسه توسعه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان یزد حضور یافت و سخنانی ایراد نمود. برخی از نکات سخنان وی به این شرح است:

دولت بر این امر مصمم است که نقش اصلی را در اقتصاد، غیردولتی‌ها و مردم بر عهده بگیرند.

زمانی تصور می‌شد اگر دلار و درآمد بالای نفتی داشته باشیم، مشکلات حل می‌شود، اینگونه شد ولی مشکلات حل نشد.

این پدیده نشان داد، نحوه مصرف درآمدهای نفتی چقدر مهم است والا می‌توان با درآمدهای نفتی، واردات را توسعه داد و اشتغال هم ایجاد نکرد!

امروز بالاترین سرمایه دولت، اعتماد مردم به اوست.

همه آمارها نشان می‌دهد، مردم به آینده امیدوارند.

تحریم را برما تحمیل کرده بودند؛ چیز تحمیلی، افتخار ندارد.

یک فرد به اعدام محکوم شده است، خب، پول کجا رفته است؟ چه کسانی حمایت کرده بودند؟ و چه کسانی اجازه فروش نفت به او داده بودند؟

اگر یک مفسد را پیدا کرده‌ایم، باید ریشه‌ها را پیدا کرد وگرنه فساد از بین نمی‌رود.

باید با فساد مقابله شود، در هر سطحی باشد و هرکس می‌خواهد باشد.

حالا که تحریم‌ها برداشته شده، نواهای عجیبی به گوش می‌رسد.

در زمان مذاکرات دوستان می‌آمدند و می‌گفتند نمی‌گذارند کار پیش برود، مذاکرات را تمام کنیم ولی من می‌گفتم مردم پشتیبان ما هستند و خدا یاورمان است.


منبع: آرمان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین