|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۵
کد خبر: ۸۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهران، از امحای میوه های قاچاق در روز چهارشنبه خبر داد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهران، از امحای میوه های قاچاق در روز چهارشنبه خبر داد.

علی اکبر پورحاجی احمد گفت: روز چهارشنبه اقلامی از میوه های قاچاق که در سطح میدان تره بار مرکزی و عرضه لوکس فروشی های تهران کشف شده بر اساس قانون امحا خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه قانون به صراحت اعلام می کند که وزارت جهاد کشاورزی و رده متناظر استانی و سازمان جهاد کشاورزی استان می بایست مصرف انسانی و یا  عدم مصرف را اعلام کند گفت: طی بررسی های انجام شده به دلیل اینکه این میوه ها نه تنها مجوز لازم را برای واردات نداشتند بلکه استانداردهای لازم ماده 11 را نیز دارا نبودند و همچنین به علت فضای حواشی ناامن در کشورهای اطراف تمامی موارد کشف شده به عنوان عدم مصرف انسانی اعلام شد.

پورحاجی احمد اظهار داشت: مرجع قضایی که رسیدگی می کند هم بر اساس این نظریه و براساس اصل حفظ سلامت جامعه رای امحا را صادر کرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهران تصریح کرد: انگور شیلیایی، نارنگی پاکستانی، سیب های فرانسوی، نارنگی شییلی آفریقایی و چند مدل میوه خارجی دیگر از جمله این میوه ها هستند.

وی یادآور شد: مقدار این میوه ها در حدود 31 هزار کیلو است که تا کنون رای حدود 13 هزار کیلو آماده است و تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا بتوانیم رای تمام این میوه ها را بگیریم و امحا به طور کامل انجام شود.

پورحاجی احمد با اشاره به اینکه عمده این کالاهای قاچاق از طریق ترانزیت و انحراف در ترانزیت به تهران وارد می شود گفت : با توجه به آنکه میوه دارای شرایط سخت نگه داری است و باید با سردخانه یا یخچال حمل شود نمی توان بهانه آورد و آن را مشابه دیگر کالاها دانست که جاسازی شده و یا افراد آن را وارد کرده اند زیرا میوه را نمی توان با هر وسیله ای از مسافت های بسیار دور وارد کرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
حسن تاتار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
0
0
سلام علیکم: بجای امحای میوه های قاجاق ،بهتر بود که این میوه ها را به مراکزی که بچه یتیم نگهداری می کنند،هدیه می کردند که از این میوه ها بچه های یتیم می خوردند که این موهبت های الهی را امحا نمی کردند ودر ثانی صواب هم داشت .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین