|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۷
مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور:
کد خبر: ۸۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همچنین این جشنواره‌ها را نشان‌دهنده رویکرد دولت در توجه به عدالت فرهنگی در کشور برشمرد و مشارکت فعال نهادهای مدنی را در آنها چشمگیر خواند و تاکید کرد: این یک واقعیت است که دولت، سیاستگذار، حمایت‌کننده و نظارت‌کننده خوبی است.
مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: دولت روحانی در دو سال اخیر فضای فرهنگی را در کشور باز کرده است.

 سید رضا صالحی امیری مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران عصر امروز سه‌شنبه ۱۷ اسفند در آئین اختتامیه دومین دوره جشنواره‌های «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» و «پایتخت کتاب ایران» که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و جمع زیادی از اهالی شهرها، روستاها و عشایر مذکور در تالار وحدت در تهران برگزار شد، در سخنانی با تقدیر از خدمات علی جنتی در دوره دو ساله‌اش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت‌های صورت گرفته در این مدت را منشأ خدمات بزرگی در کشور خواند و گفت: اکثریت قریب به اتفاق اصحاب قلم و اندیشه، از عملکرد دولت در بخش فرهنگی احساس رضایت دارد و این سابقه بزرگی برای دولت تدبیر و امید است.

وی نیز جشنواره‌های «پایتخت کتاب ایران» و «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» را محصول تلاش دو ساله و اولین دستاورد در ایجاد انگیزش برای شهرها و روستاهای کشور در جهت تقویت زیرساخت‌های کتابخوانی‌شان ذکر کرد و گفت: متاسفانه در سال‌های قبل از این تمرکز زیادی بر روی تهران در این حوزه انجام می‌شد و این در حالی است که استان‌های ما ظرفیت‌های فراوانی در این خصوص داشته و دارد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همچنین این جشنواره‌ها را نشان‌دهنده رویکرد دولت در توجه به عدالت فرهنگی در کشور برشمرد و مشارکت فعال نهادهای مدنی را در آنها چشمگیر خواند و تاکید کرد: این یک واقعیت است که دولت، سیاستگذار، حمایت‌کننده و نظارت‌کننده خوبی است اما قطعاً در عرصه فرهنگی، مجری خوبی نیست و از این جهت باید اتفاقاتی را که در راستای واسپاری امور فرهنگی به بخش خصوصی صورت گرفته است، پاس داشت.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور همچنین گفت: دولت آقای روحانی در دو سال اخیر فضای فرهنگی را باز کرده است و همین باعث همدلی و همنوایی اصحاب فکر، قلم و اندیشه شده است. در همین انتخابات اخیر نقش نخبگان و فرهیختگان کمتر از دیگران نبود. اعتماد متقابلی که میان اصحاب فرهنگ و وزارت ارشاد به وجود آمده است، از دستاوردهای این دوره است.

صالحی امیری در پایان با بیان اینکه این دولت توجه اساسی به کرامت فرهیختگان از خود نشان داده است، یادآور شد: امروز ترس جای خود را به امید، بداخلاقی جای خود را به اخلاق‌گرایی، تخریب جای خود را به سازندگی، ناامنی جای خود را به امنیت، بی‌حرمتی جای خود را به حرمت‌داری و اتها‌م‌جویی جای خود را به همدلی و همنوایی داده است.

در پایان این مراسم ضمن معرفی ۱۰ روستا و منطقه عشایری دوستدار کتاب و ۵ شهر نامزد عنوان پایتخت کتاب ایران، روستای رامین از توابع چابهار به عنوان دومین روستای برگزیده برگزیدگان جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و نیشابور به عنوان دومین شهر پایتخت کتاب ایران معرفی و جوایزی به نمایندگان مردم این روستا و شهر اعطا شد.
ش
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین